Ga naar inhoud

Pakketje vanuit DL verstuurd, nooit aangekomen.


Tarabass

Aanbevolen berichten

Ik zit even met de handen in het haar, en misschien hebben jullie wat tips voor mij.

 

Ik heb iets gekocht via Ebay. Het is verstuurd via DHL, maar nooit aangekomen. Track&trace zegt dat hij de 14de geleverd is, waarna hij ineens weer in het sorteercentrum terecht kwam en op de 18de weer geleverd zou zijn. Na contact gehad te hebben met DHL mogen zij mij niets zeggen, en alleen de verkoper kan een onderzoek starten. Wel heb ik los kunnen peuteren dat hij inderdaad door DHL verzonden is en dat het adres overeen komt met het track&trace nummer.

 

Gelukkig is de verkoper bereidwillig en heeft hij een onderzoek gestart. Ik heb alle buren gevraagd of zij iets aangenomen hebben. Niets. Nu is mijn pakket dus kwijt, ik zou niets kunnen doen en heb geluk dat de verkoper net zo boos is als ik.

 

Kan ik nu echt niets doen? Juridisch heb ik natuurlijk geen relatie met DHL, ik ben immers geen klant. Maar het is toch belachelijk dat ik niet mag weten waar mijn pakketje is en daar überhaupt geen informatie over mag opvragen?

 

post-24177-0-27399200-1548276332_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Ik heb dat inderdaad gezien, maar heb daar een beetje een dubbel gevoel over. Enerzijds omdat de verkoper mij tot nu toe heel goed helpt en ik hem keihard nodig heb aangezien ik niets kan doen verder, en anderzijds omdat het onderzoek bij DHL nu loopt en we dat even af moeten wachten.

 

Maar het is zeker wat ik binnenkort ga doen, in overleg met de verkoper. Dan weet Ebay er in ieder geval ook van. Of zou ik dat nu al moeten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Laat eBay dat lekker uitzoeken, je hebt kopers bescherming en dat weet de verkopende partij ook. Dus je hoeft je niet bezwaard te voelen."

 

@@Nitro68, dat vind ik nou een hele vervelende opmerking van jou. Waarom zou de verkopende partij gestraft moeten worden (product kwijt en geld kwijt straks als buyers protection inkickt) terwijl hij er net zo goed niets aan kan doen?

Ik ben al 2x gen**id door buyers protection als verkopende partij en wat mij betreft mogen ze dat volledig afschaffen tenzij Paypal daar eens serieeus mee omgaat!

 

Peter succes met de afhandeling hoor. Ik weet als geen ander hoe vervelend is als er (dure) spullen kwijtraken en niemand kan helpen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Laat eBay dat lekker uitzoeken, je hebt kopers bescherming en dat weet de verkopende partij ook. Dus je hoeft je niet bezwaard te voelen."

 

@@Nitro68, dat vind ik nou een hele vervelende opmerking van jou. Waarom zou de verkopende partij gestraft moeten worden (product kwijt en geld kwijt straks als buyers protection inkickt) terwijl hij er net zo goed niets aan kan doen?

Ik ben al 2x gen**id door buyers protection als verkopende partij en wat mij betreft mogen ze dat volledig afschaffen tenzij Paypal daar eens serieeus mee omgaat!

 

Peter succes met de afhandeling hoor. Ik weet als geen ander hoe vervelend is als er (dure) spullen kwijtraken en niemand kan helpen :(

 

Ehhhhh, zijn niet mijn regels hoor, dat zijn Ebay regels.

Elke verkoper weet dat, dus ik zie het probleem niet zo.

Dan moet je niet handelen op Ebay, zo simpel is het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Nitro68 Je hebt gelijk dat Ebay/Paypal dat "forceert" en dat is naar mijn mening niet terecht.

De verkoper wordt eigenlijk altijd benadeelt en mag dus vaak voor de kosten opdraaien terwijl het niet zijn schuld is (pakket kwijt of fraude).

 

Het is niet relevant wat wij er van vinden, terecht of niet terecht.

Ebay en PayPal werken op die manier, dus als je als verkoper op een platform als Ebay handelt neem je dat voor lief.

Vervelend als je het overkomt, maar je hebt die voorwaarden geaccepteerd als je gaat handelen op EBay.

Als je je als koper daarbij je niet lekker voelt, koop je spullen dan in een normale winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhhhh, zijn niet mijn regels hoor, dat zijn Ebay regels.

Elke verkoper weet dat, dus ik zie het probleem niet zo.

Dan moet je niet handelen op Ebay, zo simpel is het.

Stuur je mij dan even dure spullen op dan meld ik dat ik niks hebt ontvangen eens kijken wat je er dan van vindt

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stuur je mij dan even dure spullen op dan meld ik dat ik niks hebt ontvangen eens kijken wat je er dan van vindt

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 

Het is niet relevant wat wij er van vinden, terecht of niet terecht.

Ebay en PayPal werken op die manier, dus als je als verkoper op een platform als Ebay handelt neem je dat voor lief.

Vervelend als je het overkomt, maar je hebt die voorwaarden geaccepteerd als je gaat handelen op EBay.

Als je je als koper daarbij je niet lekker voelt, koop je spullen dan in een normale winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht nu eerst maar eens af waar de verkopende partij mee komt ipv op de zaken vooruit te lopen.

Jij bent als koper niet verantwoordelijk voor het juist afleveren van het pakket.

Dus de verkopende partij zal actie moeten ondernemen en contact moeten opnemen met DHL, hij is juridisch de partij die een overeenkomst met DHL is aangegaan.

Wil hij dat niet of schuift hij de verantwoordelijkheid van zich af kun je bij Ebay een geschillen procedure starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine correctie: Je kunt prima van Ebay gebruiken maken zonder Paypl te gebruiken, en zelfs wel Paypal maar zonder buyers protection.

Ik stuur zelfs klanten weg die buyers protection eisen ... lekker ergens anders naar toe gaan .. daaaagggg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Peter, wacht inderdaad maar even af tot DHL een onderzoek gaat starten.

Ik ben al 3 keer een pakket kwijtgeraakt dat na onderzoek toch is terug gevonden; geen idee wat er allemaal mis kan gaan maar het gebeurd blijkbaar.

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht het inderdaad even af. Wel zal ik de verkoper vragen wat hij ervan vindt als ik alvast een melding aanmaak bij eBay. Ik voel er niet zoveel voor om direct met gestrekt been erin te gaan. Doel is een oplossing en het liefst dat het pakketje bovenwater komt. Voor nu heb ik de verkoper daarbij nodig en het contact is goed. To be continued...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Tarabass Ik heb ook zo'n problemen gehad, ik zou zeker Ebay contacteren. Zij helpen zowel de verkoper als de koper, dus voel je daar niet schuldig over. Zij voeren onderzoek uit voor de twee partijen en proberen een oplossing te vinden waar de beiden zich niet benadeeld bij voelen.

Wanneer je niet op tijd melding maakt bij Ebay Resolution Center kan je later ook geen aanspraak meer maken op enige vergoeding.

Wanneer je een Ebay aankoop met Paypal betaald kom je sowieso bij Ebay Resolution Center uit. Ebay en  Paypal is van dezelfde 'groep' afhankelijk.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Tarabass Ik heb ook zo'n problemen gehad, ik zou zeker Ebay contacteren. Zij helpen zowel de verkoper als de koper, dus voel je daar niet schuldig over. Zij voeren onderzoek uit voor de twee partijen en proberen een oplossing te vinden waar de beiden zich niet benadeeld bij voelen.

Wanneer je niet op tijd melding maakt bij Ebay Resolution Center kan je later ook geen aanspraak meer maken op enige vergoeding.

Wanneer je een Ebay aankoop met Paypal betaald kom je sowieso bij Ebay Resolution Center uit. Ebay en  Paypal is van dezelfde 'groep' afhankelijk.

 

grtz, dre

Vandaag een geschil geopend. Eerst de verkoper op de hoogte gebracht, maar dan loopt dat alvast. Nog niets van DHL gehoord, behalve dat het weken kan duren :neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden