Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch dimmende binnenspiegel dimt niet meer


Spiky

Vraag

Heren,

Van de week viel het mij op dat de binnen en buitenspiegel niet meer dimde (groen werd)
Is dit eenvoudig op te lossen door een zekering?

Zijn er meer die hier last van hebben (gehad)?

Heb verder geen storing op het dashboard, en ook (nog) geen VCDS om e.e.a. uit te lezen.

 

Via de zoekfunctie kan ik er niets over vinden.

 

Erik

aangepast door Spiky
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Brand het ledje wel?

Als ik wil vragen of er een ledje op zit, zal hij wel niet branden :roll:

Ik ga het nakijken!

 

In mijn B7 moest ik regelmatig het schakelaartje In de spiegel bedienen om het systeem weer goed te laten werken. Dat al geprobeerd?

Als dat met elkaar te maken heeft, ga ik dat ook proberen! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Van de week viel het mij op dat de binnen en buitenspiegel niet meer dimde (groen werd)

Is dit eenvoudig op te lossen door een zekering?

Zijn er meer die hier last van hebben (gehad)?

Heb verder geen storing op het dashboard, en ook (nog) geen VCDS om e.e.a. uit te lezen.

 

Via de zoekfunctie kan ik er niets over vinden.

 

Erik

Hier werkt de spiegel prima, lampje staat aan en dimt prima. Heb in vcds wel de doorlatendheid van de ramen wat aangepast (weet benaming niet goed).

 

Maar je kunt de spiegel helemaal niet aan krijgen? Iets met een zekering oid?

 

Mvg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De dimstand werkt alleen als het donker is.
Aan de voorruit-zijde van de binnenspiegel zit een "oogje" dat bepaalt of het donker genoeg is.

Bij mijn auto dimt de rechter buitenspiegel niet mee, maar dat schijnt zo te horen..
Binnenspiegel en links werken prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het goed te zien dat zo'n spiegel dimt?

Ik heb namelijk wel het lampje wat brandt, maar heb niet echt de indruk dat de spiegel (veel) dimt....

 

Ik zie dat hij "groener" wordt.

In de buitenspiegel is het goed te zien aan de rand van de spiegel. Er blijft een stukje "wit" aan de buitenrand, en het middelste deel wordt wat groener.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie dat hij "groener" wordt.

In de buitenspiegel is het goed te zien aan de rand van de spiegel. Er blijft een stukje "wit" aan de buitenrand, en het middelste deel wordt wat groener.

Dan is het goed

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rij 'm al enkele jaren en kan niet zeggen dat me dat echt opvalt.

Ik zal eens met een zaklamp proberen ...

@@Bonny Je moet de sensor aan de voorkant ( ruit zijde )  met je vinger bedekken, dan met een lampje in de sensor aan de achterkant ( kijk zijde ) schijnen dan wordt hij zo groen als de hulk. :mrgreen:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, sorry, drukte verkeerd  :roll:

 

Maar heb net getest en hij dimt gewoon ?! Ongelooflijk dat ik dat na 4-5 jaar rijden nooit opgemerkt heb.

De overgang zal heel geleidelijk gaan en misschien wegens mn donker getinte ruiten dat de verschillen dan ook niet zo groot zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, sorry, drukte verkeerd  :roll:

 

Maar heb net getest en hij dimt gewoon ?! Ongelooflijk dat ik dat na 4-5 jaar rijden nooit opgemerkt heb.

De overgang zal heel geleidelijk gaan en misschien wegens mn donker getinte ruiten dat de verschillen dan ook niet zo groot zijn?

Totdat je in een auto stapt waar het niet op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden