Ga naar inhoud

vastgevrooren deur hendels


Rick63

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Tis weer winter dus hier komt mijn vraag.

De afgelopen dagen heeft het flink gevroren, en eerst kreeg ik mijn deuren niet open (vastgevroren rubbers)  uiteindelijk wel gelukt, maar toen kreeg ik de berijders kant niet meer dicht omdat de deur niet meer in het slot viel.

Nu heb ik de rubbers met siliconen spray "ingevet" en de deuren gaan nu wel open omdat de rubbers niet kleven meer.

Alleen gaan de deur hendels van de achterdeuren wel open na een nacht vriezen, maar de beide voordeuren alleen van binnenuit. Moet dus eerst de achterdeur open doen en van binnenuit de voordeur opendoen. 

 

Wie weet hoe je kan voorkomen dat de deurklinken van de voordeuren bevriezen?  is namelijk een beetje idioot zoals het nu gaat.

Heb deurrubbers met siliconen spray ingevet en alle sloten met WD-40 volgespoten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekende vw kwaal. Heb er zelf ook last van. Nog irritanter soms wil hij ook niet meer dicht(slot gaat niet dicht) deur kan dus openswiepen onder het rijden. Ik trek hem dan stevig dicht en druk op het “alles op slot” knopje. Dan gaat hij niet onder het rijden open.

 

Ik zou even zoeken op het “bowden” kabeltje. 14 euro bij de stealert en 2-3 uur werk heb ik gelezen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bowden kabels vervangen

Gisteren nog gedaan, maar vergeten een howto te maken :mrgreen:

 

Mijn deur had hetzelfde euvel. Vanochtend ging hij dus wel soepel open. Hopelijk blijft het zo de aankomende dagen :thumb:

 

Het is de kabel die in een grote bocht loopt, en versleten/vies is.

ba8ae633ad54646e55c9cc31b1147de1.jpg

0f7bd84412022703850e38efc367d74b.jpg

656de12f3fae6781392721720b70c558.jpg

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb er nu even niks aan maar als het straks weer warmer is de boel goed schoonmaken en in vetten. De kans is groot dat er volgend jaar weer een winter komt.

Vaak wil dat niet helpen Jan. Het vocht verzameld zich onderin de bocht wat roest veroorzaakt.

Voor 14 euro ben je binnen een uur per deur klaar. Gewoon 4 kabels erin knallen. Die van Lubbert toen was vergaan. Hebben schoongemaakt en in diesel gelegd. De tijd dat je ermee bezig bent is het niet waard. Maar dat is mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diver, dat had hij al gedaan

 

mijn tip: je bestuurderszijde zò zetten dat-ie uit de wind staat (scheelt soms wel 5 à 10 graden)

 

en beetje dreft in je slot, want dat bevriest namelijk niet

We hebben echt alles geprobeerd. Maar het helpt allemaal niets. Ik had het slot gesmeerd, de kabels, alles. 2 graden vorst en weer vast. Na het vervangen van de kabel nergens last meer van. Vanochtend ging hij ook weer fijn open.

 

Je kunt het ook voelen aan de klink. Als die een beetje haperig/rauw aanvoelt dan is het op zeker de kabel. Ik heb sinds zaterdag de kabel linksvoor vervangen en de klink gaat veel vloeiender en de deur veel gemakkelijker open. Rechts voelt heel rauw en daar moet je veel harder trekken. De tip van Barry is dus de gouden tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een tip. De eerste keer hebben we de gehele binnenplaat met slot en kabelboom verwijderd (zie foto's hierboven). Als je met z'n tweeën bent hoeft dat niet. Als je de kabelboom van de spiegel los haalt en het slot eruit hebt kun je de plaat voorzichtig uit de deur schuiven. Dan kan de één de plaat vasthouden en de ander de kabel vervangen. Scheelt een heleboel tijd, waardoor het met een uurtje kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekende vw kwaal. Heb er zelf ook last van. Nog irritanter soms wil hij ook niet meer dicht(slot gaat niet dicht) deur kan dus openswiepen onder het rijden. Ik trek hem dan stevig dicht en druk op het “alles op slot” knopje. Dan gaat hij niet onder het rijden open.

 

Ik zou even zoeken op het “bowden” kabeltje. 14 euro bij de stealert en 2-3 uur werk heb ik gelezen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lees ik hier een thema voor een voorjaarsmeeting in Hellevoetsluis met Pizza .... ;) en Peter @@Tarabass als de ervaringsdeskundige .... verzamelbestelling bij VW ... (is ook nog een signaal hoe slecht de kwaliteit maar weer is ;) - Peter is het achter hetzelfde, want de bijrijderskant gaat bei warm weer niet open bij koud weer wel .... 

 

Voorjaarsmeeting "mijn deuren gaan wel open" ... 

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees ik hier een thema voor reen voorjaarsmeeting in Hellevoetsluis met Pizza .... ;)

 

Stel toch voor om een meet te organiseren :angel:

Ik zal een paar data inschieten - voorstellen ...? Pizza en kip kan goed met elkaar ;)

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden