Ga naar inhoud
  • 0

VW Passat 1.4TSI DSG - stottert bij koude motor hoge versnelling


jaalders

Vraag

Hallo,

 

Mijn Passat heeft een vreemd probleem:

 

Bij het gas 1/8, gewoon rustig dus ingedrukt gaat het prima.

Zodra ik rond de 60 rijd en het gas wat feller indruk, dan schakelt ie van 4-5 en 5-6 en uiteindelijk naar 7.

Maar vooral bij 4-5 en 5-6 gaat het niet vloeiend om uiteindelijk te schakelen.

 

Wat zaken te weten:

- Bij 160k zijn de koppelingsplaten en vliegwiel vervangen (n.a.v. schokken bij het schakelen van 2-3, probleem helemaal verholpen)

- Olie is toen ook volledig geflushed en vernieuwd

- Ratel bij starten is binnen 2 seconden weg

- Zodra ik 10-15 minuten heb geredenen hem een uurtje niet gebruik en dan weer wel, is het probleem volledig weg! Dus als ik een nacht niet rijd, dan heb ik het wel weer.

- Maakt niet uit of het warm of koud is buiten

- Er is een foutcode mbt de druk in de turbo

- Niet getuned

- Ik vind dat de DSG wel erg snel schakelt en laag in de toeren blijft, tenzij ik flink het gas indruk of in de S stand zet,,,

 

Nu wordt er geadviseerd de hele Turbo te vervangen, maar ik ben bang dat dit puur een symptoom is.

Ik lees veel over de LMM en gasmaker wat vervuild is. 

 

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips om eerst te doen, voordat we >1000,- gaan uitgeven aan een nieuwe Turbo.

 

Thanks!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het zou je netjes staan als je je eerst voorstelt in plaats van meteen vragen te stellen. Hier onder de linkjes.

 

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Mijn Passat heeft een vreemd probleem:

 

Bij het gas 1/8, gewoon rustig dus ingedrukt gaat het prima.

Zodra ik rond de 60 rijd en het gas wat feller indruk, dan schakelt ie van 4-5 en 5-6 en uiteindelijk naar 7.

Maar vooral bij 4-5 en 5-6 gaat het niet vloeiend om uiteindelijk te schakelen.

 

Wat zaken te weten:

- Bij 160k zijn de koppelingsplaten en vliegwiel vervangen (n.a.v. schokken bij het schakelen van 2-3, probleem helemaal verholpen)

- Olie is toen ook volledig geflushed en vernieuwd

- Ratel bij starten is binnen 2 seconden weg

- Zodra ik 10-15 minuten heb geredenen hem een uurtje niet gebruik en dan weer wel, is het probleem volledig weg! Dus als ik een nacht niet rijd, dan heb ik het wel weer.

- Maakt niet uit of het warm of koud is buiten

- Er is een foutcode mbt de druk in de turbo

- Niet getuned

- Ik vind dat de DSG wel erg snel schakelt en laag in de toeren blijft, tenzij ik flink het gas indruk of in de S stand zet,,,

 

Nu wordt er geadviseerd de hele Turbo te vervangen, maar ik ben bang dat dit puur een symptoom is.

Ik lees veel over de LMM en gasmaker wat vervuild is. 

 

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips om eerst te doen, voordat we >1000,- gaan uitgeven aan een nieuwe Turbo.

 

Thanks!

 

Net weer gereden, eerst ca 20 minuten, niet eens snelweg, maar gewoon max 100km/u, toen heeft ie ongeveer 2 uur stil gestaan en is er "niets aan de hand"... 

Zo vaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jaalders, zoals martijn v o al zei, had ik probleem met waste gate klep v.d. turbo

 

daarna was de turbo gemaakt (duzend euro, dat wel)

 

daarna gecheckt by vw-dealer, om gechipped te worden

 

OK, aangezien er in de rekening staat dat ie 'goed bevonden' was.... :)

Hmmm... ik heb de garage diverse opties  laten weten, eens kijken waar ze mee komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een niet goed functionerende N75 klep kan indd voor een niet constante vermogensafgifte zorgen en dan lijkt het of je af en toe minder vermogen hebt . Dit was bij mij ook het geval en sinds die vervangen is rijd het een heel stuk soepeler. Wat ik alleen vreemd vindt aan het hele verhaal is dat de klachten beginnen met schakelen en de dsg en aan het einde van het verhaal gaat het over de turbo of begrijp ik het verkeerd

 

Onderstaand meer uitleg over de n75 klep.06f39958860c3605d20065892edf8366.jpg

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe kan het toch....

Ik heb de afgelopen dagen verder navraag gedaan.

Sommige mannetjes hebben meteen een mening dat de ketting maar vervangen moet worden.

De Passat geeft nu geen foutmeldingen meer sinds de laatste reset.

 

Waarom wordt er niet geadviseerd eerst slangetjes te controleren e.d.?

Wastegate lijkt makkelijk om ook eerst te vervangen.

Als dat het probleem niet oplost kan de turbo alsnog.

 

Heb wat schoonmaak spul in de tank gedaan. Misschien helpt het...

A.s. week laat ik een VW dealer een uur controle uitvoeren. Ben benieuwd wat zij voor 127,- kunnen vinden.. arghhhhh.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden