Bij het gas 1/8, gewoon rustig dus ingedrukt gaat het prima.
Zodra ik rond de 60 rijd en het gas wat feller indruk, dan schakelt ie van 4-5 en 5-6 en uiteindelijk naar 7.
Maar vooral bij 4-5 en 5-6 gaat het niet vloeiend om uiteindelijk te schakelen.
Wat zaken te weten:
- Bij 160k zijn de koppelingsplaten en vliegwiel vervangen (n.a.v. schokken bij het schakelen van 2-3, probleem helemaal verholpen)
- Olie is toen ook volledig geflushed en vernieuwd
- Ratel bij starten is binnen 2 seconden weg
- Zodra ik 10-15 minuten heb geredenen hem een uurtje niet gebruik en dan weer wel, is het probleem volledig weg! Dus als ik een nacht niet rijd, dan heb ik het wel weer.
- Maakt niet uit of het warm of koud is buiten
- Er is een foutcode mbt de druk in de turbo
- Niet getuned
- Ik vind dat de DSG wel erg snel schakelt en laag in de toeren blijft, tenzij ik flink het gas indruk of in de S stand zet,,,
Nu wordt er geadviseerd de hele Turbo te vervangen, maar ik ben bang dat dit puur een symptoom is.
Ik lees veel over de LMM en gasmaker wat vervuild is.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips om eerst te doen, voordat we >1000,- gaan uitgeven aan een nieuwe Turbo.
Vraag
jaalders
Hallo,
Mijn Passat heeft een vreemd probleem:
Bij het gas 1/8, gewoon rustig dus ingedrukt gaat het prima.
Zodra ik rond de 60 rijd en het gas wat feller indruk, dan schakelt ie van 4-5 en 5-6 en uiteindelijk naar 7.
Maar vooral bij 4-5 en 5-6 gaat het niet vloeiend om uiteindelijk te schakelen.
Wat zaken te weten:
- Bij 160k zijn de koppelingsplaten en vliegwiel vervangen (n.a.v. schokken bij het schakelen van 2-3, probleem helemaal verholpen)
- Olie is toen ook volledig geflushed en vernieuwd
- Ratel bij starten is binnen 2 seconden weg
- Zodra ik 10-15 minuten heb geredenen hem een uurtje niet gebruik en dan weer wel, is het probleem volledig weg! Dus als ik een nacht niet rijd, dan heb ik het wel weer.
- Maakt niet uit of het warm of koud is buiten
- Er is een foutcode mbt de druk in de turbo
- Niet getuned
- Ik vind dat de DSG wel erg snel schakelt en laag in de toeren blijft, tenzij ik flink het gas indruk of in de S stand zet,,,
Nu wordt er geadviseerd de hele Turbo te vervangen, maar ik ben bang dat dit puur een symptoom is.
Ik lees veel over de LMM en gasmaker wat vervuild is.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips om eerst te doen, voordat we >1000,- gaan uitgeven aan een nieuwe Turbo.
Thanks!
Link naar reactie
Delen op andere sites
39 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten