Ga naar inhoud

Aankoopadvies Passat CC R36


Stefan1980

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben momenteel in het bezit van een Passat CC 1.8TSI 2008.

Deze auto rijd ik inmiddels 3,5 jaar. Ik ben erg tevreden over de rij eigenschappen van de auto.

Helaas moet ik nu wel bij 160.000km de ketting distributie laten vervangen, daar waar mijn motor niet in die beruchte range zou vallen.

Verder op wat klein onderhoud na nooit problemen met de auto gehad.

 

Nu wil ik graag gaan kijken voor een Passat CC R36. 2012 - 2013.

Kan iemand mij vertellen waar ik (technisch) rekening mee moet houden bij aanschaf van zo'n auto?

Ondanks ik bijv. niks lees over een zwakke ketting, is dat ook werkelijk geen issue bij deze motor?

Zijn er uitvoeringen die je beter kan mijden?

 

Alle informatie is welkom.

 

Alvast bedankt.

Prettig weekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stefan,

 

 

Welkom.

 

De CC heeft geen gekke problemen. De motoren zie je hier ook niet heel vaak. Ik zou de ketting goed na laten kijken.

Dank je Fopperr,

 

Je ziet ze inderdaad niet veel hier. Vandaar dat er ook minder over te vinden is dan over de 4-cilinders.

Ik ga er zoiezo 1 uit Duitlsland halen, gezien het aanbod daar groter is.

Ook bij deze motoren de distributie in de gaten houden? Ik dacht dat het FSI motoren geen issue was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@dieseltje dat klopt. Al is het blok natuurlijk wel gelijk aan de R36. Dus R36 rijders kunnen hier qua ervaring gewoon over meepraten.

 

De CC heeft verder geen hele bijzondere specifieke problemen. Hooguit gebroken sierlijst in het kofferbakdeksel en kabelbreuk t.a.v. de verlichting achter komt wel eens voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden