Ga naar inhoud
  • 0

onwillige automaat


eduton

Vraag

Hallo passatclubbers,

 

Ik heb al anderhalf jaar een nogal onwillige conventionele automaat in mijn v5 passat. Daar heb ik menige vraag en advies over gevraagd en gekregen middels dit forum.

Tot voor kort bleef de storing zonder oplossing en bleef de automaat bij start in een soort NOODLOOP. (display rood,bonken bij inschakelen, of niet willen opschakelen  enz.

Opnieuw starten lostte het probleem weer even op om vervolgens de volgende start....enz.

Bedrading/ stekkers na laten kijken ,nieuwe bereiksensor en nog een paar controles. Niets hielp

 

Nieuwe Diagnose gaf aan :bereiksensor gestoord door onlogisch signaal

Dus nu, na weer een half jaar is alles toch opgelost door de bruine stekker rechtsvoor weer los te halen en eens beter te bekijken. TOCH CORROSIE dus.

Geschuurd met een nagelvijltje, in gespoten GEEN PROBLEMEN MEER .Heerlijk.

Bijzonder dat zoiets kleins zo,n ergernis kan veroorzaken.

Ik hoop dat andere hiermee ook enigszins geholpen zijn.

Groet

Eric

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

kweetniet over welke bruine stekker je het hebt, maar dat is niet zo raar, omdat ik er geen verstand van heb

 

heelbprettig te lezen dat de oorzaak door veel gezond boerenverstand en weinig centen op te lossen is

 

eigenlijk voegt dit bericht inhoudelijk bar weinig toe, maar de vingeroefeningen moeten wel blijven door blijven gaan, hoor ik net

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou voor de zekerheid ook even onder de vloer kijken aan de bijrijderskant, zowel die beige/bruine stekker alsmede een zwemmende automaatecu komen heel veel voor..

Als je hier anderhalf jaar eerder had gekeken/gemeld had je waarschijnlijk meteen deze oplossing gekregen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden