Ga naar inhoud
  • 0

Klachten bij wegrijden


WiWaaz

Vraag

Hoi allen!

Dagelijks het forum lezend en onlangs hulp van Alle ontvangen bij een RNS510 ben ik heel enthousiast over het forum. Nu heb ik echter een vraag die ik hier (nog) niet teruggevonden heb.

 

Sinds ongeveer een week ervaar ik wat klachten bij het wegrijden. Deze klachten ervaar ik echter alleen 's ochtends (kou?) en maar kort. Met kort bedoel ik een paar minuten/kilometer. 

 

De klacht is dat de Passat (2011 2.0TDI, handgeschakeld) lijkt te 'bokken'. Als een soort automatisme schakel ik wel naar 2de en 3de versnelling. Maar gevoelsmatig, en qua geluid, lijkt het alsof ik in een te hoge versnelling zit. Dit is dus niet zo, hij trekt het prima en stottert niet. Het zou bij wijze van spreke kunnen zijn dat de rem hem tegenhoud. Ik zie echter geen warme remschijf die zou aangeven dat er wat aanloopt.
Het geluid lijkt uit rechtsvoor te komen. 

 

Zoals gezegd; het is een paar minuten/km het geval en verder geen last. Ook in de sporadische file heb ik geen problemen in de 1/2/3de versnelling. Aan het eind van de werkdag ervaar ik ook geen klachten bij het wegrijden. Mijn boerenverstand legt dus een verband met kou...

 

Ben heel benieuwd of jullie enig idee hebben!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Vdub excuus voor uitblijven van een antwoord. Had je reactie gemist.
Dat lijkt wel enigszins uit te maken ja. 

Sowieso is er een update: Ik heb er de laatste periode minder last van! Of althans, dat geloof ik.
Reden kan zijn dat de vrieskou verdwenen is. Of omdat ik een halve liter Wynn diesel cleaner bij de brandstof tank heb gegooid. Vermogen en verbruik lijken hetzelfde te blijven.

 

Andere vraag:
Via het forum kwam ik er achter dat JAAP letterlijk 4 straten verderop woont. Hij heeft dus even de VCDS er aan gehangen. 1 foutmelding voor de EGR gevonden, maar die wil ik toch laten wegschrijven. 

 

N.a.v. de klachten kreeg ik een tip over de gloeibougies. De VCDS gaf geen fouten, dus Jaap heeft nog even de multimeter er aan gehangen. De meting varieerde per bougie. Eentje was 2 en een andere meting was 6. De andere twee waren 4. Kan iemand aangeven of dit erg afwijkend is?

 

Met draaiende motor gaven de verstuivers ongeveer gelijke waardes (welke ben ik vergeten). Kan ik hieruit concluderen dat ze in principe goed zijn? (of allemaal even slecht :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gloeiers geven vanzelf aan dat ze stuk zijn, ik heb  die zelfs op voorraad omdat ze veel stuk gaan bij 3AA 1.6TDI en 2.0TDI..

 

En dat doen ze door?

motormanagement lampje? ander lampje? Of uitlezen via VCDS?

 

Hoe dan ik, gloeiers zullen niet stuk zijn aangezien ik nergens een melding heb. Thanks! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En dat doen ze door?

motormanagement lampje?

Correct. Motormanagement lampje.

Uitlezen wijst dan uit welke gloeier niet best meer is.

Kun je ook meten met multimeter. Indien weerstand groter is dan 2 Ohm: Vervangen die dingen. Kosten geen drol.

Alleen bidden dat ze goed loskomen.

 

Met vlagen ben ik geniaal...

aangepast door Harrynak63
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden