Ga naar inhoud
  • 0

elektrische achterklep doet raar


DVdH

Vraag

Beste Forumleden

 

Sinds enkele dagen heb ik last van een nukkige achterklep.  :roll:

Soms als je deze wilt open doen, valt deze na het loskomen van het slot direct weer naar beneden. Precies alsof de klep te zwaar is voor de motor. Als je het voor de tweedemaal probeert doet hij het (meestal) weer zoals het hoort.

De batterij is nieuw en er worden geen storingscodes opgeslagen in de stuurdoos. Ik heb ook eens gekeken in de module van de trekhaak maar daar kan ik ook niets terugvinden van storingen of foute informatie.

Op welke manier ik mijn klep bedien, maakt niet uit.

 

 

Is dit een gekend probleem?

 

Mvg

D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je geen foutmeldingen krijgt kun je er vanuit gaan dat ze goed zijn. Als een motor te zwak is, zal dit ook een error produceren. Wat ik eerst eens zou doen is je scharnieren en veren smeren. En direct even kijken of de bouten die in het scharnier zitten goed vastzitten. Als dat niets helpt de veren vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de klep open hebt zie je twee zwarte plastic kapjes. Deze zitten op de scharnier geklikt. Die kun je eraf trekken. Dan zie je het scharnier en de bout waarmee de scharnieren aan de motoren zitten. Die even nalopen en de scharnieren even inspuiten.

 

Met veren bedoel ik de gasveren links en rechts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag nog eens even bezig geweest met de achterklep.

Scharnieren gesmeerd, bouten aangetrokken en nieuwe gasveren... zonder resultaat  :sad:

 

De eerste keer heb ik vier keer moeten proberen vooraleer de klep volledig open ging. Daarna ging het weer goed.

 

Iemand nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jammer, het viel te proberen. De mijne liep ook slecht en na al deze handelingen heb ik geen last meer. Het enige wat dan nog overblijft is het slot. Die zou ik in ieder geval ook smeren. Ben je in de positie er één ergens te lenen? Ik heb er nog wel één liggen, maar we wonen een beetje ver uit elkaar :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jammer, het viel te proberen. De mijne liep ook slecht en na al deze handelingen heb ik geen last meer. Het enige wat dan nog overblijft is het slot. Die zou ik in ieder geval ook smeren. Ben je in de positie er één ergens te lenen? Ik heb er nog wel één liggen, maar we wonen een beetje ver uit elkaar :P

Je rijd diesel toch?? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Optie 1

Als de klep opent en deze valt terug dicht ipv volledig te openen zal het eerder aan de motoren liggen.

Rechter is Master Linker motor is slave.

 

Optie 2

Als de klep dicht is en je drukt op de AB an de klep beweegt maar opent niet en trekt meteen terug dicht.

Dan is het aantrekslot defect of een probleem mee.

Met de handschakelaar op de klep opent deze normaal wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vrees dat het optie 1 zal zijn, aangezien dat het zich voordoet bij alle bedieningen. 

Ga binnenkort de stekkers en bekabeling nog eens na op oxidatie, bekleding zal er toch afmoeten voor de befaamde Guy mod.

Kan ik hier niets vinden zal ik maar eens rondkijken voor een setje motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden