Ga naar inhoud
  • 0

1.4 tsi 170 pk turbo problemen.


Dirkjan82

Vraag

Beste mensen, misschien dat 1 van jullie een tip hebben voor mij want ik word inmiddels radeloos van mijn vw touran 1.4 tsi uit 2009.

 

Sinds 2 jaar brandt continue mijn motor management lampje. Er is inmiddels al 3 keer de egr klep vervangen, 1 nieuwe turbo en oneindig veel keren uitgelezen bij de garage. Elke keer geeft ie of onderdruk of bovendruk problemen bij de turbo. Hij gaat dan steeds in zijn noodloop volgens mij. Bij resetten blijft het hooguit 2 weken weg.

 

Na ook al de megatronic van de dsg kapot te hebben gehad, wordt het nu wel eens wat. Maar voordat ik hem weg doe wil ik toch graag dit probleem verholpen hebben. Hebben jullie tips?

 

De tellerstand is nu inmiddels 230.000 en bij de 160.000 is de ketting met spanners al vervangen. Als je nog meer gegevens nodig heb, hoor ik het graag. Het is trouwens de 170 pk versie met compressor en turbo. De enigste oplossing die mijn garage nu kon aanbieden was om de boord computer naar een specialist op te sturen om de range van de turbo druk software matig aan te passen zodat hij minder snel in storing springt. Is dit volgens jullie de oplossing?

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste mensen, misschien dat 1 van jullie een tip hebben voor mij want ik word inmiddels radeloos van mijn vw touran 1.4 tsi uit 2009.

Sinds 2 jaar brandt continue mijn motor management lampje. Er is inmiddels al 3 keer de egr klep vervangen, 1 nieuwe turbo en oneindig veel keren uitgelezen bij de garage. Elke keer geeft ie of onderdruk of bovendruk problemen bij de turbo. Hij gaat dan steeds in zijn noodloop volgens mij. Bij resetten blijft het hooguit 2 weken weg.

Na ook al de megatronic van de dsg kapot te hebben gehad, wordt het nu wel eens wat. Maar voordat ik hem weg doe wil ik toch graag dit probleem verholpen hebben. Hebben jullie tips?

De tellerstand is nu inmiddels 230.000 en bij de 160.000 is de ketting met spanners al vervangen. Als je nog meer gegevens nodig heb, hoor ik het graag. Het is trouwens de 170 pk versie met compressor en turbo. De enigste oplossing die mijn garage nu kon aanbieden was om de boord computer naar een specialist op te sturen om de range van de turbo druk software matig aan te passen zodat hij minder snel in storing springt. Is dit volgens jullie de oplossing?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het beste is om de auto goed uit te laten door iemand die er verstand van heeft. Namen zijn hier al genoemd. Dan moet het goed komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het factuur bekeken en daar staat in dat de turboregelklep is vervangen nog in juni, dat is het zelfde toch?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt. Dit was bij mij het probleem namelijk. Controleer even of de stekker er ook goed op gedrukt zit op de diverter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen, misschien dat 1 van jullie een tip hebben voor mij want ik word inmiddels radeloos van mijn vw touran 1.4 tsi uit 2009.

 

Sinds 2 jaar brandt continue mijn motor management lampje. Er is inmiddels al 3 keer de egr klep vervangen, 1 nieuwe turbo en oneindig veel keren uitgelezen bij de garage. Elke keer geeft ie of onderdruk of bovendruk problemen bij de turbo. Hij gaat dan steeds in zijn noodloop volgens mij. Bij resetten blijft het hooguit 2 weken weg.

 

Na ook al de megatronic van de dsg kapot te hebben gehad, wordt het nu wel eens wat. Maar voordat ik hem weg doe wil ik toch graag dit probleem verholpen hebben. Hebben jullie tips?

 

De tellerstand is nu inmiddels 230.000 en bij de 160.000 is de ketting met spanners al vervangen. Als je nog meer gegevens nodig heb, hoor ik het graag. Het is trouwens de 170 pk versie met compressor en turbo. De enigste oplossing die mijn garage nu kon aanbieden was om de boord computer naar een specialist op te sturen om de range van de turbo druk software matig aan te passen zodat hij minder snel in storing springt. Is dit volgens jullie de oplossing?

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De enigste oplossing die mijn garage nu kon aanbieden was om de boord computer naar een specialist op te sturen om de range van de turbo druk software matig aan te passen zodat hij minder snel in storing springt.

Klinkt als “we weten het echt niet meer”.

Ik was zo lang niet blijven aanmodderen. Tijd voor een specialist.

Hartog is prima maar ook bij onze “eigen” forumspecialisten @@Vdub en @@bandenman zit je helemaal prima.

Succes.

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

aangepast door Harrynak63
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden