Ga naar inhoud
  • 0

schokken afslaan en weer moeilijk starten


quit

Vraag

Hallo vw virtuozen ik zit hier met een raadsel en ben toch wel heel nieuwsgierig naar de oorzaak van mijn troubles.Mijn vw passat 2.0tdi automaat uit 2008 begint regelmatig te schokken en valt dan uit voornamelijk na wat hobbels en drempels of na het afremmen bij stoplichten en hobbelige bochten daarna is hij weer moeilijk te starten.Loopt hij weer eenmaal na lang doorstarten dan loopt hij weer goed.Verder rijdt hij goed op de grote weg geen problemen ik rij er elke week mee naar Belgie 3 uur heen en 3 uur terug zonder enige hapering maar in de bebouwde kom speelt dit euvel weer op.Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? We dachten aan de brandstof opvoerpomp ook al omdat na uitval van de motor in het brandstoffilterhuis  bijna geen diesel meer zat,deze hebben we dus vervangen maar helaas zijn de klachten nog hetzelfde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je filterhuis nog steeds droog staat is er toch iets mis met de aanvoer uit de tank......nieuwe pomp of niet.

Hoor je de pomp draaien als je het contact aan zet?

Even alles uit en je achterbank omhoog, bij contact aan hoor je hem 5 tot 10 seconden draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok thanks ga inderdaad checken of het filterhuis nog steeds droogstaat bij afslaan en dan kijken hoe het zit met de aansturing

Het feit dat ie pas na veel doorstarten weer aanslaat en dan weer goed loopt lijkt inderdaad een brandstof probleem

Hoe zou te verklaren zijn dat het probleem opspeelt na hobbels drempels en flink afremmen als er dus krachten op het blok worden

uitgeoefent?Zou het ook aan de tandempomp kunnen liggen en hoe zou je dat kunnen testen?Die nieuwe pomp hoor je duidelijk aanslaan

veel meer dan die vorige dat wel maar of hij 5-10 sec open blijft staan weet ik niet daarvoor  kan ie beter uit de tank gehaald worden maar   

is 5 sec niet te lang of is dit wel de minimale tijd? groeten,Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hebben we gedaan met die oude pomp,bij contact aan gaf ie een borrel brandstof maar hij liep niet door!we gingen er van uit dat dat wel moest tot het huis vol is

ja toch..of zit het anders?In ieder geval met die nieuwe pomp ook nog maar even checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je hebt een CC, die heeft volgens mij geen PD motoren maar alleen CR motoren, uit mn hoofd doen die veel meer druk dan alleen 0,5b opvoeren.

Heb je geen metaalslijpsel in het filterhuis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

auto uit laten lezen en geeft een storing aan in de vlotter en in het dashbord men denkt aan storing in het contactslot??

vrij prijzig 1000 euro ofzo en dan nog zeker is het niet.Iemand nog een andere suggestie met deze meldingen?

Dacht nog even aan de sleutel zelf heb dat uitgeprobeerd maar nu rijdt ie gewoon goed met allebei de sleutels

Het blijft een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden