Ga naar inhoud

Amt matthijs


bgtdi

Aanbevolen berichten

Bij mijn laatste leaseauto mocht de laatste beurt ook niet uitgevoerd worden, maar wel had de dealer op verzoek van de leasemaatschappij de servicemelding gereset. Leuk voor degene die de auto koopt en denkt 'is altijd dealer onderhouden'.

 

En nu met mijn eigen auto laat ik het onderhoud om de 15k uitvoeren door Matthijs, ik was er woensdag nog voor een beurt en 2 nieuwe banden.

De VW dealer heb ik vaarwel gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger zeiden ze, koop een auto die uit de lease komt, die is altijd goed onderhouden bij de dealer. Zou ik nou niet graag meer doen na dit gelezen te hebben.

Belachelijk dat dit kan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik zou nooit een ex lease kopen. 90% gaat niet netjes om met de lease wagen want het is toch niet je eigendom.

 

Mijn ex lease polo reedt ik nooit netjes warm. Starten en planken met de hok

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een kul.
90+% gaat gewoon normaal om met zijn of haar lease auto.
Jij behoort tot die paar procent die dat dan niet doet.
Waarom mensen zo horkig met hun lease auto omgaan ontgaat mij volledig, je hebt een duur artikel in bruikleen om je werk uit te voeren, daar hoor je gewoon mee om te gaan zoals je met je eigen spullen omgaat.
Dat je hem niet 2x per week wast, ala, maar met een koude motor wegrost en die auto aftrapt want "hij is toch niet van mij" slaat nergens op.

Dat garages en leasemaatschappijen er een potje van maken heeft niets met de berijder van de desbetreffende auto te maken.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ding is zeker de lease is een groot probleem. 9 van de 10 slaan ze filter over of remvloeistof die niet ververst mag worden. En dan moet je de remvloeistof meten. Terwijl het interval een 3 jaar daarna om de 2jaar verversen is. Maar ook partucilier laten dingen zitten terwijl er een interval voor staat. Dus om nou te zeggen dat het aan de montuurs licht of de klant is een groot woord.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een kul.

90+% gaat gewoon normaal om met zijn of haar lease auto.

Jij behoort tot die paar procent die dat dan niet doet.

Waarom mensen zo horkig met hun lease auto omgaan ontgaat mij volledig, je hebt een duur artikel in bruikleen om je werk uit te voeren, daar hoor je gewoon mee om te gaan zoals je met je eigen spullen omgaat.

Dat je hem niet 2x per week wast, ala, maar met een koude motor wegrost en die auto aftrapt want "hij is toch niet van mij" slaat nergens op.

 

Dat garages en leasemaatschappijen er een potje van maken heeft niets met de berijder van de desbetreffende auto te maken.

90% Is erg grof denk ik. Ik heb zelf 15 jaar een leaseauto gehad waar ik idd mee omging alsof het mijn eigen auto was.

Kreeg bij inleveren keer op keer complimenten over de staat van de auto.

Als het vanzelfsprekend zou zijn dat auto’s netjes worden ingeleverd schat ik dat ze er niets van zouden zeggen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net een (duitse lease-) Passat gekocht.. hoop dat het daar beter gesteld is.. er heeft zelfs iemand de moeite genomen om te kijken waar de carosseriebeschadigingen zitten en in het boekje aan te tekenen..

Overigens heeft de Passat niet veel stilgestaan.. de berijder reedt er 10.000km per maand mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er (verkeerd) wordt bezuinigd op onderhoud is een feit waar je niet omheen kan maar inderdaad zijn het niet alleen de leasemaatschappijen die bezuinigen maar ook de privé rijder. Bijvoorbeeld remvloeistof,dit wordt bij veel mensen zelden vervangen. En olie verversen? Dan hoor je"hij gebruikt zoveel dat hij zichzelf ververst"als commentaar. Versnellingsbakolie vervangen of koelvloeistof vervangen gebeurt ook zelden bij een beungarage of de "handige" doe het zelvert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou een win-win zijn als lease-rijders hun auto in onderhoud zouden mogen brengen bij lokale garages.

  • Een win voor de lease-rijder die niet meer naar die ene dealer verderop hoeft, maar naar een garage kan waar hij ook zijn privéauto in onderhoud kan doen.
  • Een win voor de garagist die hierdoor klandizie krijgt en daarmee ook de lokale ondernemers vaak steunt.
  • Een win voor de leasemaatschappij die de prijzen in sommige gevallen misschien wel ziet halveren, waardoor dit soort gesjoemel helemaal niet nodig is.

En laat die dealer dan maar gewoon weer doen waar die goed in is, auto's verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dat met lease auto's zo is weet ik niet,maar privé aangekochte auto's kun je hier (Norge)voor onderhoud naar elke garage gaan die je wil met volledig behoud van garantie.

Onder voorwaarde dat het onderhoud volgens het boekje en voorschriften uitgevoerd wordt en bij reparatie uitsluitend originele delen gebruikt worden.

Daar vallen niet het merk olie of filtertjes onder, maar bijvoorbeeld een verstuiven, oliepomp, brandstofpomp, draagarmen, wiellagers en dergelijke.

Is hier gewoon bij wet geregeld, net zo als minimaal 5 jaar garantie op een nieuwe auto en 3 jaar op gemonteerde onderdelen.

Consumenten bescherming in de auto branche is in NL nog steeds niet zo sterk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin bracht ik m’n passat naar een vw dealer vanwege mobiliteitsgarantie.

 

Bij controle had ik het gevoel dat het oliefilter niet vervangen was, het filterhuis zat nog onder het stof! Normaal mors je wat olie bij het wissel en maak je het schoon, dit was niet het geval. En het praatje dat de remblokken vervangen moeten worden, ik zei er zit toch een indicator op, heb nog een jaar kunnen rijden voordat deze het aangaf.

Ik heb zo meer dan 300 euro af kunnen lullen voor dingen niet nog niet gedaan hoefde te worden.

 

Sindsdien merk ik alle filters, km stand erop schrijven, bij boutjes een druppeltje verf ter verzegeling.

 

Nu doe ik het onderhoud zo veel mogelijk zelf, of kies zelf voor bedrijven, zoals de mannen uit Nuenen.

 

Maar mensen die zelf niet zo veel verstand van auto’s hebben wordt zo geld afhandig gemaakt voor dingen die wel of niet gebeuren bij onderhoud of reparatie.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door bgtdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden