Ga naar inhoud
  • 0

goed en fijn rubber


passatbeginner

Vraag

om te beginnen, iedereen het beste gewenst voor dit jaar (en volgende jaren)!

 

zijn er voorde passat variant b7 3aa ideale banden? want geen geluk hier: 2x een scherp ding in 2 verschillende banden.... ik sta elke dag by de texaco om op te pompen, dus nu graag nieuwe banden

 

het gaatme dus niet om velgen, maar sec om de banden, in een gewone maat, niet uitzonderlijk breed of smal - hoeft ook niet al te goedkoop te zijn

 

ik weet dat het uiteindelijk een compromis wordt, gezien oppervlak, rolweerstand, grip, wrijving, geluid, etc., maar ik kan nu alvast melden dat ik geen prioriteit stel aan eventueel geluidsoverlast, maar des te meer aan de ROL-factor, ik wil ze dus niet "voelen" op die 2,5 bar

 

en, vervolgvraag: zijn er ook banden die niet lek gaan?

 

dank alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt wel runflats die je niet lek rijd, persoonlijk geen fan van omdat deze ontzettend stug zijn.

 

Denk dat het ook wel een beetje een verschil is per persoon.

De een zweert bij een bepaald merk wat andere weer helemaal niks vinden.

 

Zelf ben ik altijd fan geweest van vredestein.

Heb altijd op ultrac satin en daarvoor een oudere versie van de satin.

Inmiddels rijdt ik met de passat op een setje hankook ventus s1 en v12, ook een prima bandje.

Mijn t5 is voorzien van een paar nankang ns-20.

 

In mijn ogen allemaal prima bandjes, maarja smaken en voorkeuren zullen veel verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf onlangs GoodYear Eagle F1 Assymetric 3 laten monteren en ben tot nu toe zeer tevreden.

Momenteel liggen ze geduldig te wachten in mijn garage op het voorjaar.

 

Banden die niet lek gaan bestaan bij mijn weten niet.

Wel banden die de impact beperken. Had hiervoor Continental banden met Contiseal. Is een plaklaag aan de binnenkant de ervoor zorgt dat als er een spijker of schroef <5mm in de band komt hij niet leegloopt.

Maar de band is hoe dan ook kapot en moet gefixt worden.

Hetzelfde geldt voor runflat. Allemaal uitstel van executie. Je kunt blijven rijden maar dan zo snel mogelijk naar de garage.

 

Succes met je rubberkeuze.

aangepast door Harrynak63
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad eerst afvragen waar ga je de banden voor gebruiken, zomer,winter,regen of wil je een all season band. Daarna de maat, dus hoe groot is de velg waar ze op moeten en hoe breed is die velg, waarschijnlijk zal je uitkomen op iets in de trand van 225/45 of 235/45 op 17" in het geval van een standaard velg. Daarna komt het budget, wat wil je uitgeven aan rubber. Dan kan je gaan kijken naar bepaalde A merken of B merken, vervolgens ga je kijken naar de eigenschappen van de band en dit vergelijk je met jouw wensen, bijv veel grip op nat wegdek of juist op droog wegdek. Nu heb je selectie zodaning verkleind dat je nog maar een paar opties hebt en aan de hand van online reviews of je eigen ervaring kan je daar je conclusies uit trekken.

 

Laat je niet misleiden door gekke verhalen over chinese merken en dat soort dingen, alle banden die in nederland door een in nederland gevestigd bedrijf worden verkocht moeten voldoen aan allerlei eisen dus die zijn gewoon veilig. Het is aan jou om de juiste keuze te maken in welke omstandigen je deze banden gaat gebruiken en dat is cruciaal voor wegligging en grip.

Z

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

aangepast door Mario_B7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@passatbeginner

 

Ik rij nu bijna twee maanden (plm. 4000 km) op een setje Continental Allseasonscontact (205/55x16) op mijn Passat Variant B7. En ik moet zeggen dat dit experiment (heb altijd met winter- en zomerbanden gereden) tot nu toe erg goed bevalt. Vooral de nat weer eigenschappen vind ik prima. Winter hebben we nog niet gehad dus daar kan ik niks over zeggen en de zomer moet nog komen :smile:.

Qua verbruik merk ik niet veel: mijn gemiddelde over de eerste 20000 km was 5,21l/100km en de laatste 4000 km was 5,28l/100km. Dat verschil wordt eerder verklaard door de lagere temperaturen van afgelopen weken ("winterdiesel")  dan dat de Allseasons "onzuiniger" zijn. Qua "rolgevoel" kan ik alleen maar zeggen dat het net "gewone" zomerbanden zijn. Kortom, tot nu toe kan ik deze banden alleen maar aanbevelen.

aangepast door Jewepe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de antwoorden op de vragen van o.a. martijn v o en Mario_B7 had ik niet direct paraat

 

nu wel:

 

de maten van de huidige banden is 205/55/R16 91H

 

het worden in ieder geval zomerbanden

 

budget is 110 p/band

 

natuurlijk wil ik een A merk, ik denk aan, respectievelijk:

continental

michelin

goodyear

vredestein

pirelli

nexen

hangkook

 

alleen goeie grip op het droge is nu even belangrijk (ik scheur sowieso niet bij nat weer)

 

ROL is MAJOR voor mij

 

belangrijk vind ik, is datze niet makkelijk lek gaan (tuurlijk, moet je ook geluk mee hebben, snap ik wel), want lastig is het wanneer de 4 banden voor de helft nieuw zijn en er gaat eentje lek, verdorrie

 

geluid is onbelangrijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb heel wat merken gereden. De hankooks doen het op geen enkel vlak beter dan mijn huidige Goodride winterbanden. Enkel het rolgeluid is wat meer, maar voor het geld accepteer ik dat.

 

Ik begin het idee te krijgen dat de A-merken toch niet zo heel erg A zijn. Kijk maar in de meeste testst van bijv adac etc. Zodra een testfilm begint met dunlop of michelin in beeld, ben ik niet overtuigd dat het testpanel neutraal was.

 

Ik gooi in het voorjaar ook Goodride zomerbanden onder de Passat. Worden 235 35 19”.

 

Al met al wil ik niet zeggen dat je niet naar de A-merken moet kijken hoor, maar wel dat je de zgn B-merken niet moet overslaan.

 

Ps Nexen zou ik niet nemen. Erg hoge slijtage. Vredstein blijft mijn favoriet maar vind t ook leuk om eea te testen. ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb door de loop der jaren veel banden gereden, Maar ik ben toch een paar jaar geleden blijven steken bij Vredestein. Het is in mijn ogen wel een van de beste op het gebied van prijs en kwaliteit. Zelf shop ik ze bij een shop als bandenleader.nl of een andere van reifen B.V. uit Duitsland het is maar net wie de juiste prijs op dat moment heeft. Ik zelf laat ze gewoon bij mijn vaste garage bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb door de loop der jaren veel banden gereden, Maar ik ben toch een paar jaar geleden blijven steken bij Vredestein. Het is in mijn ogen wel een van de beste op het gebied van prijs en kwaliteit. Zelf shop ik ze bij een shop als bandenleader.nl of een andere van reifen B.V. uit Duitsland het is maar net wie de juiste prijs op dat moment heeft. Ik zelf laat ze gewoon bij mijn vaste garage bezorgen.

Toevallig de Ultrac Cento?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

van het rijtje:

continental

michelin

goodyear

vredestein

pirelli

nexen

hangkook

 

blijven over:

- continental

- vredestein

- michelin

 

kan dat in het zomer-segment en in de prijsklasse van 100 - 110 euro p/stuk?

 

het wordt toch geen winter meer

en zo ja, dan hoop ik dat het zo extreem wordt, dat ik eindelijk weer die sneeuwkettingen van zolder kan halen

 

 

 

op de foto staan mijn huidige bandjes (semperit)0a4453f38ba5d9a69efb013221e0fd6c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kan makkelijk.

 

https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&cart_id=wuBmracK1wpVLFVJ.107.727396868&Cookie=sea_rd_nl_Google_Search&sowigan=So&Breite=205&Quer=55&Felge=16&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=C-B-70-2&details=Ordern&typ=R-255572

 

Wat ik heb gedaan is ergens op het grote net 4 banden besteld.

Dan bij een thuis bandenmontage bedrijf de opdracht gegeven om ze bij mij thuis te komen wisselen.

Dan komen ze met een bus thuis waar die bandenapparatuur in zit.

 

Bijvoorbeeld zoiets:

https://bandenoplocatie.com/band/goodyear-eff-gr-pf-205-55-16-91v-fi-0-5452000672124

 

Dan ben je 80 euro per band kwijt inclusief bezorgen inclusief BTW inclusief het erop leggen met nieuwe ventielen en balanceren en inclusief afvoer oude banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@passatbeginner

 

Volgens mij is je definitieve keuze gewoon een kwestie van smaak (welk profiel vind ik het mooiste), want het zijn alledrie topmerken. Ik heb ervaring met Michelin (Energy Saver) en Continental (PremiumContact 2) en de Michelins scoren wat mij betreft net iets beter op geluid en slijtvastheid en de Conti's op wegligging en comfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Juist een vraagje: Welke maat van velgen heb jij onder je Passat?

Bij 6,5 x 16 horen 205/55/16

Bij 7 x 16 horen eigenlijk 215/55/16 bij zomerbanden, en 205/55/16 bij winterbanden.

 

Ter info:

enige tijd geleden postte @@wulfke deze link:

https://www.original-felgen.com/vw/passat/3c/

aangepast door PatrickDS
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kan makkelijk.

 

https://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/rshop.pl?dsco=107&cart_id=wuBmracK1wpVLFVJ.107.727396868&Cookie=sea_rd_nl_Google_Search&sowigan=So&Breite=205&Quer=55&Felge=16&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=C-B-70-2&details=Ordern&typ=R-255572

 

Wat ik heb gedaan is ergens op het grote net 4 banden besteld.

Dan bij een thuis bandenmontage bedrijf de opdracht gegeven om ze bij mij thuis te komen wisselen.

Dan komen ze met een bus thuis waar die bandenapparatuur in zit.

 

Bijvoorbeeld zoiets:

https://bandenoplocatie.com/band/goodyear-eff-gr-pf-205-55-16-91v-fi-0-5452000672124

 

Dan ben je 80 euro per band kwijt inclusief bezorgen inclusief BTW inclusief het erop leggen met nieuwe ventielen en balanceren en inclusief afvoer oude banden.

goede en hoopvolle tekst man, dank!

ik ga op jouw advies loeren naar die banden-op-locatie site

 

wat is eigenlijk het verschil in, tussen premiumcontact2 en premiumcontact5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Juist een vraagje: Welke maat van velgen heb jij onder je Passat?

Bij 6,5 x 16 horen 205/55/16

Bij 7 x 16 horen eigenlijk 215/55/16 bij zomerbanden, en 205/55/16 bij winterbanden.

 

Ter info:

enige tijd geleden postte @@wulfke deze link:

https://www.original-felgen.com/vw/passat/3c/

PatrickDS, het is 6,5....

dus ik heb dan te maken met 205, is 't nie?

82ad32b9e88c616b5176beb72129c77a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Juist een vraagje: Welke maat van velgen heb jij onder je Passat?

Bij 6,5 x 16 horen 205/55/16

Bij 7 x 16 horen eigenlijk 215/55/16 bij zomerbanden, en 205/55/16 bij winterbanden.

 

Ter info:

enige tijd geleden postte @@wulfke deze link:

https://www.original-felgen.com/vw/passat/3c/

Maar dit is voor een b6 , @@passatbeginner rijd een b7, en persoonlijk heb ik nog nooit zulke maten onder een b7 gezien. Mijn eigen b7 highline werd standaard geleverd met 17" wielen en die waren 7,5J breed met 225/45 banden.

Misschien zijn de sportline en comfortline met andere velgen geleverd maar ik zelf heb nog nooit 16' onder een b7 gezien. Lijkt me ook een beetje erg klein onder zo'n grote auto

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

aangepast door Mario_B7
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden