Ga naar inhoud
  • 0

tips (laten) installeren subwoofer passat


florist

Vraag

beste forumleden,

 

ik overweeg om volgend jaar een extra subwoofer toe te voegen aan mijn passat (variant B8 highline met discover Pro). 

 

de sub van VW zelf lijkt mij wel wat, heb hier op het forum al goede verhalen over gelezen. past ook mooi in de ruimte van het reservewiel. 

Inbouwen bij de dealer kost 648 euro. 

 

heb zelf bestellen (via ebay bijvoorbeeld), kost ca. 380 euro. Ik betaal dus 270 euro voor de inbouwservice (en garantie neem ik aan)

 

zelf inbouwen zie ik niet zitten. Hebben jullie nog tips waar het voor minder als 648 euro kan? De dealer lijkt redelijk on-onderhandelbaar, en elke euro minder is mooi meegenomen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt, ik heb het systeem ook en het bevalt uitstekend. Lekker ouderwets met trillende ramen en deuren rondrijden, mocht je die behoefte voelen  :mrgreen:  :mrgreen:

En daarnaast klinkt het nog heel erg goed ook. Vrijwel geen vervorming tot aan het maximale volume. Op een gegeven moment gaan er zaken in de auto meetrillen, maar dat heeft niets met het systeem zelf te maken. Deurvakken leeghalen helpt dan al heel veel. En de sub is echt heel strak en heeft ruim voldoende dynamiek.

 

Installeren is redelijk eenvoudig, kijk anders even deze twee filmpjes:

 

Van de zomer ook iemand geholpen hier voor de deur met inbouwen, en inderdaad binnen 1 uur was hij weer vertrokken. En dat was inclusief ouwehoeren enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, ik heb het systeem ook en het bevalt uitstekend. Lekker ouderwets met trillende ramen en deuren rondrijden, mocht je die behoefte voelen :mrgreen::mrgreen:

En daarnaast klinkt het nog heel erg goed ook. Vrijwel geen vervorming tot aan het maximale volume. Op een gegeven moment gaan er zaken in de auto meetrillen, maar dat heeft niets met het systeem zelf te maken. Deurvakken leeghalen helpt dan al heel veel. En de sub is echt heel strak en heeft ruim voldoende dynamiek.

 

Installeren is redelijk eenvoudig, kijk anders even deze twee filmpjes:

 

Van de zomer ook iemand geholpen hier voor de deur met inbouwen, en inderdaad binnen 1 uur was hij weer vertrokken. En dat was inclusief ouwehoeren enzo.

Komt het in de buurt van een losse sub met amp??

Of is het een leuke tussen oplossing .

Ik wil meer bass maar eigenlijk geen ruimte meer inleveren .

In mijn vorige auto's altijd rockford p2 subwoofer gehad die ging hard en diep.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rockford P2 zegt mij ook niks, maar als je het over iets als een 15" sub en 1200W aan versterker vermogen hebt, nee dat krijg je niet voor een prijs van onder de 400 euro.

Prijs is totaal niet interessant gaat er om of de sub van helix ook mooi diep kan. Luister 90% hardstyle dus wil een dikke bass

 

Ik had een 10inch in een kist van 12cm diep

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alvast bedankt voor alle reacties. Ik zal nog eens nadenken over zelf installeren. Zie dat ik dan wel meteen een setje voor verwijderen van de "cd-speler unit" en een tool voor het losmaken van de kabel connector aan de achterzijde moet meebestellen. Het viel me ook op dat de prijs van de unit op eBay wat schommelde. Nu zit hij rond de €380. Is ook wel eens zo'n €50 minder geweest bij dezelfde verkoper.

Zal van de week ook mijn dealer eens om een offerte vragen. Wie weet komen ze wel lager uit als de prijs op de site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En n update. Gisteren zelf ingebouwd. 2 uur en 15 minuten bezig.lastigste deel was het doorvoer van de kabel van de unit in het dashboard naar de dorpels. Daar ben ik behoorlijk lang mee bezig geweest, en heb ik beide handen lekker bij openhgehaald. Rest is een eitje, geluid is top. Heb zelfs de bas teug moeten draaien omdat hij op max teveel geeft naar mijn smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden