Ga naar inhoud
  • 0

Vraagje betreft schroefset plaatsen


GewoonJoey

Vraag

Niet helemaal passat forum waardig misschien maar vast wel iemand die het weet hier.

Heb dus een schroefsetje liggen voor mijn T5 en wil deze zelf plaatsen.

Ben al een tijdje opzoek naar een doe het zelf garage met brug omdat volgens mijn neefje achter haast heel de as eronder uit moet.

Nu kunnen we alleen op zaterdag en de meeste zijn dan maar een halve dag open..

 

Vroeg me nu af of er iemand bekend is met het vervangen van de dempers en veren onder een t5 uit 2011.

Op internet lees je weer dat de voorkant het meeste tijd kost en dat achter zo gepiept is.

 

Hoopte dus dat er wat monteurs of handige harrys waren die me een beetje konden vertellen waarbij ik aan moet denken qua tijd.

Moet dus in principe in een half dagje gedaan kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor is best een klus. Al verschillende veer poten gedaan bij een t5. Egt een k** klus. Maar te doen. Hou rekening met 1u en klijne 30min. Per kant. Mits het goed los komt.

En koppelstangen willen nog wel eens goed vast zitten. En de aandrijf as moet even los van het fusse. Zo dat je de poot makkelijk uit de fusse kan halen

 

Achter is simpel. Schokdemper los halen. En dan auto op kriken. Dan komt de veer geleidelijk los. En kan je deze er zo tussen uit halen.

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Stephenvanengelen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gaat goed komen, zoals het er nu voor staat zit het zon beetje hetzelfde als de passat.

Deze waren ook binnen een paar uurtjes vervangen en toen hadden we nog geen veerspanners.

Voorkant ben ik van op de hoogte dat dit nog wel eens tegen kan vallen, wouden bij de passat ook niet goed los komen.

 

Als hier nog tips voor zijn hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Monteren is natuurlijk altijd wel handiger als demonteren, zeker als de poten inderdaad nog compacter zijn.

 

Voor het demonteren ben ik grote fan van wd40.

Ben alleen nog op zoek naar een goeie manieren om het fusee huis wat te splijten om de schokbreker er beter uit te krijgen.

Als iemand hier nog tips voor heeft hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn ook speciale bits voor. Die passen in de sleuf en kun je een kwartslag draaien. Dan blijven ze er in zitten. Ik heb hier goede ervaringen mee. Het fuseehuis blijft dan netjes open staan.

Beetje laat nog om te halen denk ik, of hebben ze deze gewoon bij elke automateriale zaak?

Weet niet of dit gereedschap een speciale naam heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gereedschap is de VAG3424.

Is echt wel te krijgen in de betere automaterialenzaak.

Ik heb hem zelf gemaakt door een inbus dop 8 op maat te slijpen.

Werkt als een tierelier. Deze tool icm goed inpappen met WD 40 laat de poot makkelijk demonteren.

 

 

Met vlagen ben ik geniaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De fusee spreider die ik heb gekocht moest er tussen geslagen worden, vrij lastig aangezien je er niet goed bij kon om uit te halen.

Een verslepen inbusdop zou ik dit geval makkelijker zijn geweest.

 

De stangetjes van de stabilisator wouden inderdaad niet los komen en zijn daarom afgeslepen en vervangen.

 

Voor mij is de klus inmiddels geklaard dus topic is voor mij niet meer nodig.

Aan jullie de keus of het gesloten word of open gehouden word voor andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden