Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
GewoonJoey

Vraagje betreft schroefset plaatsen

Vraag

Niet helemaal passat forum waardig misschien maar vast wel iemand die het weet hier.

Heb dus een schroefsetje liggen voor mijn T5 en wil deze zelf plaatsen.

Ben al een tijdje opzoek naar een doe het zelf garage met brug omdat volgens mijn neefje achter haast heel de as eronder uit moet.

Nu kunnen we alleen op zaterdag en de meeste zijn dan maar een halve dag open..

 

Vroeg me nu af of er iemand bekend is met het vervangen van de dempers en veren onder een t5 uit 2011.

Op internet lees je weer dat de voorkant het meeste tijd kost en dat achter zo gepiept is.

 

Hoopte dus dat er wat monteurs of handige harrys waren die me een beetje konden vertellen waarbij ik aan moet denken qua tijd.

Moet dus in principe in een half dagje gedaan kunnen worden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor en achter. Achter heb je normaal geen volledige as omdat links en rechts onafhankelijk geveerd en gedempt wordt. Ophanging onderkant los en je haalt de veer er zo tussenuit, andere erin (met bijv een krik de ophangingsarm lichtjes naar boven spannen) de andere schokdempers monteren en alles goed vastzetten. 29ab671dbaf1fd3b8384cd344c79942c.jpg992d1c384dc83e76174fe2e33d88aa87.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

aangepast door Dabrother

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Voor wijst zichzelf, ik denk alleen het stabilisator stangetje en de 2 bouten ts demper en wielophanging en rubbertje remleidinghouder even loshalen. Dan bovenaan lossen en wisselen. Op een brug is dit normaal zeker te doen op een halve dag. Handig als je een paar extra handen hebt. Succes

 

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Voor is best een klus. Al verschillende veer poten gedaan bij een t5. Egt een k** klus. Maar te doen. Hou rekening met 1u en klijne 30min. Per kant. Mits het goed los komt.

En koppelstangen willen nog wel eens goed vast zitten. En de aandrijf as moet even los van het fusse. Zo dat je de poot makkelijk uit de fusse kan halen

 

Achter is simpel. Schokdemper los halen. En dan auto op kriken. Dan komt de veer geleidelijk los. En kan je deze er zo tussen uit halen.

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Stephenvanengelen

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Gaat goed komen, zoals het er nu voor staat zit het zon beetje hetzelfde als de passat.

Deze waren ook binnen een paar uurtjes vervangen en toen hadden we nog geen veerspanners.

Voorkant ben ik van op de hoogte dat dit nog wel eens tegen kan vallen, wouden bij de passat ook niet goed los komen.

 

Als hier nog tips voor zijn hoor ik het graag.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Sommige maken de aandrijfas idd los maar dit is niet per se nodig, maakt het wel makkelijker om de oude veerpoor eruit te wringen. De nieuwe is zowiezo iets compacter en gaat er dus ook beter in.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Moet makkelijk kunnen in 4uurtjes

Zorg wel dat je de koppelstangen van de stabilisator nieuw hebt liggen. Vaak draaid tapeind mee met moor lostraaien. Om hoop gekloot (en tijd) te voorkomen meteen afslijpen, nieuwe plaatsen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Monteren is natuurlijk altijd wel handiger als demonteren, zeker als de poten inderdaad nog compacter zijn.

 

Voor het demonteren ben ik grote fan van wd40.

Ben alleen nog op zoek naar een goeie manieren om het fusee huis wat te splijten om de schokbreker er beter uit te krijgen.

Als iemand hier nog tips voor heeft hoor ik het graag.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Gewoon met beleid er tussen rammen?

Ja altijd met beleid haha als je aan auto's werkt. Kun je weinig aan stuk maken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ja altijd met beleid haha als je aan auto's werkt. Kun je weinig aan stuk maken.

Uit ervaring weet ik dat je ooit ook wel wat uit je beleids zone moet stappen omdat sommige onderdelen wat meer geweld vragen om los te komen????

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Er zijn ook speciale bits voor. Die passen in de sleuf en kun je een kwartslag draaien. Dan blijven ze er in zitten. Ik heb hier goede ervaringen mee. Het fuseehuis blijft dan netjes open staan.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Er zijn ook speciale bits voor. Die passen in de sleuf en kun je een kwartslag draaien. Dan blijven ze er in zitten. Ik heb hier goede ervaringen mee. Het fuseehuis blijft dan netjes open staan.

Beetje laat nog om te halen denk ik, of hebben ze deze gewoon bij elke automateriale zaak?

Weet niet of dit gereedschap een speciale naam heeft?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dat gereedschap is de VAG3424.

Is echt wel te krijgen in de betere automaterialenzaak.

Ik heb hem zelf gemaakt door een inbus dop 8 op maat te slijpen.

Werkt als een tierelier. Deze tool icm goed inpappen met WD 40 laat de poot makkelijk demonteren.

 

 

Met vlagen ben ik geniaal...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De bit wordt ook wel onder de naam "fuseespreider" verkocht. Zal inderdaad bij een goede automaterialen handel of gereedschap winkel te koop zijn.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De fusee spreider die ik heb gekocht moest er tussen geslagen worden, vrij lastig aangezien je er niet goed bij kon om uit te halen.

Een verslepen inbusdop zou ik dit geval makkelijker zijn geweest.

 

De stangetjes van de stabilisator wouden inderdaad niet los komen en zijn daarom afgeslepen en vervangen.

 

Voor mij is de klus inmiddels geklaard dus topic is voor mij niet meer nodig.

Aan jullie de keus of het gesloten word of open gehouden word voor andere.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden