Ga naar inhoud
  • 0

Wegklapbare trekhaak passat b8 variant


Eriktimmerman

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wellicht bedoelt de Dealer het 'aanzetten' van de functionaliteit die een trekhaak biedt, zoals aanpassen van PDC achter als er iets aan de trekhaak hangt, etc. Daar is door VW wel eea voor vrijgegeven (zogenaamde PR codes dacht ik), maar het zou kunnen dat die niet voor een wegklapbare is vrijgegeven.

 

Bij de B8 wil VW graag dat hele configuratie van jouw B8 bij hen zelf bekend is, en die PR codes zorgen er voor dat ook de kopie van de configuratie van jouw B8 in de administratie van VW in Wolfsburg wordt bijgewerkt als er zoiets als een trekhaak achteraf wordt geplaatst. Dus als je pech krijgt in Zuid-Frankrijk en de lokale VW Dealer doet een 'reset to factory defaults' dan werkt je trekhaak nog steeds.

 

Er zijn maar een beperkt aantal zaken achteraf in te bouwen die ook meegenomen kunnen worden in de administratie van VW Zelf.

 

Alternatief is zaken aanpassen buiten de administratie van VW om. Dan kan er veel, heel veel. Alleen moet je de juiste bedrijven zien te vinden aangezien daar wel wat meer kennis voor nodig is. AC Parts in Kapelle kan zo'n beetje alles achteraf wel inbouwen in een B8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achter af is het mogelijk om een wegklapbare tremhaak in te bouwen. En ja ook door de dealer. Wij doen alleen nog maar wegklapbaar of vast. Niet meer de oude afneembare trekhaken. Alleen moet je de actieverings code er bij hebben. Anders zit je met ieder software update dat je alles weer terug kan gaan coderen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achter af is het mogelijk om een wegklapbare tremhaak in te bouwen. En ja ook door de dealer. Wij doen alleen nog maar wegklapbaar of vast. Niet meer de oude afneembare trekhaken. Alleen moet je de actieverings code er bij hebben. Anders zit je met ieder software update dat je alles weer terug kan gaan coderen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Oke dan is dat veel mooier.

Maar hoe kom ik dan aan die code?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die heeft de dealer. Hij is ook degene die de code moet invoeren.

 

Ik zou alleen op zoek gaan naar een dealer die wel weet waar hij het over heeft.

Klopt als een bus. Maar eigelijk horen allen dealers dit te weten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden