Ga naar inhoud
  • 0

reserve tellerunit aanpassen op mijn 3bg


Naudje32

Vraag

Ik wil graag die tellerunit die ik nog heb liggen. gekloond hebben op mijn huidige in de 3bg.

nou weet ik uiteraard dat dat met VagTacho moet maar kan ik wel de versie 5.0 gebruiken die ik lang geleden heb gekocht toen op ome ali ?

ik lees hier en daar nogal probleempjes met de ''ACCES DENIED" melding. ik wil nadat het softwarematig is aangepast, hardwarematig ombouwen met color mfd en uiteraard de plcc2 LED's veranderen van kleur.

 

iemand meer weet ervan over vag-tacho ?

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor de ombouw gaat het me zelf wel lukken. Mij gaat het vooral om vag-tacho. Heb inmiddels zelf nu eerst een OBD stekker (vrouwlijk) besteld op ali en uiteraard de unit stekkers. Bedrading moet ik even kijken hoeveel mm ik er voor nodig heb.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

iemand meer weet ervan over vag-tacho ?

 

Ik kan succesvol de 3BG VDO tacho's klonen mbv. vag-tacho en dashdumpedit.

'Access denied' heb ik nog nooit ervaren.

 

Wat heel precies komt is het rust-voltage van je accu/auto.

Onder de 12.5 volt begint de communicatie met de eeprom via ODB kabel wat te sputteren.

Het stationair laten lopen, om het voltage op te krikken, brengt hier niet altijd / geen uitkomst. De communicatie loopt dan ook niet lekker (wellicht tijdens draaien dynamo veel verstoring?).

 

Later toegevoegd:

Dus het klonen moest ik uiteindelijke buiten de auto doen met schakelingetje aan een lab-voeding.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

grootste kans ebay of ebay kleinanziegen

moet wel toegeven dat het wel ramvet lijkt met die fullfish display....

ik ga zelf even kijken of ik di chromenringen om die teller bladen ga vervangen met plexiglas ringen en dan verlicht met een leuk kleurtje doormiddel van plcc2 led's.

maar als ik ga beginnen met dit project ga ik dat posten en eventueel een kb

maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden