sluus Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Hallo allen, Mijn passat ( 1.8 20v 92kw bj 2000) maakt boven de 1800 toeren een piepend/gierend geluid. Komt uit de omgeving van de multiriem. Iemand een idee wat het kan zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Multi riem misschien? Is ie oud. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 3 jaar 45000 km. Is toen gelijk met de distributieriem vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Riem is wel op spanning? En niet uitgedroogd. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 De riem zier er goed uit. Waterpomp is toen ook vervangen. Zou het misschien de dynamo oof de spanner kunnen zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Vrijlooppoelie van de dynamo vermoedelijk. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Stuur eens naar links en rechts tot aanslag. Als ie gaat janken vrijloop poulie van dynamo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 24 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2018 (aangepast) Met alle stroomverbruikers aan en stuur van links naar rechts tot aanslag geen gejank/gegier. Als de motor koud is giert er wat maar niet de multisnaar. Is de motor goed warm is het over. Zal voorlopig maar afwachten tot het erger wordt. Bedankt voor het meedenken! sluus 24 december, 2018 aangepast door sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Patrick007 Geplaatst 27 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2018 Ik zou niet meteen aan de multiriem denken, die is geribd en slipt daarom zomaar niet door.Misschien een spanrol of omlooprol. Een lager dat moeite heeft om op gang te komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 27 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2018 Ha Patrick, Ik zoek het ook in die richting. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marijnensam Geplaatst 28 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2018 Secundaire luchtpomp,? Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 28 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2018 (aangepast) Ik zou niet meteen aan de multiriem denken, die is geribd en slipt daarom zomaar niet door. Misschien een spanrol of omlooprol. Een lager dat moeite heeft om op gang te komen. Een multi-riem slipt relatief gemakkelijk door, aangezien de ribben parallel lopen met de omlooprichting. Ik neem aan dat je de getande (aka distributie-riem) bedoeld. Die slipt inderdaad niet zomaar door omdat de ribben haaks op de omlooprichting liggen. Bij een 3BG met airco heb je twee geribde riemen: een korte voor airco-compressor en een langere die dynamo, stuurbekrachtiging en dergelijken aandrijft. 28 december, 2018 aangepast door Worfje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2018 Een multi-riem slipt relatief gemakkelijk door, aangezien de ribben parallel lopen met de omlooprichting. Ik neem aan dat je de getande (aka distributie-riem) bedoeld. Die slipt inderdaad niet zomaar door omdat de ribben haaks op de omlooprichting liggen. Bij een 3BG met airco heb je twee geribde riemen: een korte voor airco-compressor en een langere die dynamo, stuurbekrachtiging en dergelijken aandrijft. bij een TDI, een V5 heeft er bijv maar 1, van drieeneenhalvekilometer ofzo 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 28 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2018 V6 heeft ook 1 lange riem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
sluus
Hallo allen,
Mijn passat ( 1.8 20v 92kw bj 2000) maakt boven de 1800 toeren een piepend/gierend geluid.
Komt uit de omgeving van de multiriem.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten