Ga naar inhoud
  • 0

Piepend/gierend geluid.


sluus

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met alle stroomverbruikers aan en stuur van links naar rechts tot aanslag geen gejank/gegier.

Als de motor koud is giert er wat maar niet de multisnaar.

Is de motor goed warm is het over.

Zal voorlopig maar afwachten tot het erger wordt.

Bedankt voor het meedenken!

 

sluus

aangepast door sluus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou niet meteen aan de multiriem denken, die is geribd en slipt daarom zomaar niet door.

Misschien een spanrol of omlooprol. Een lager dat moeite heeft om op gang te komen.   

 

Een multi-riem slipt relatief gemakkelijk door, aangezien de ribben parallel lopen met de omlooprichting.

Ik neem aan dat je de getande (aka distributie-riem) bedoeld. Die slipt inderdaad niet zomaar door omdat de ribben haaks op de omlooprichting liggen.

 

Bij een 3BG met airco heb je twee geribde riemen: een korte voor airco-compressor en een langere die dynamo, stuurbekrachtiging en dergelijken aandrijft.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een multi-riem slipt relatief gemakkelijk door, aangezien de ribben parallel lopen met de omlooprichting.

Ik neem aan dat je de getande (aka distributie-riem) bedoeld. Die slipt inderdaad niet zomaar door omdat de ribben haaks op de omlooprichting liggen.

 

Bij een 3BG met airco heb je twee geribde riemen: een korte voor airco-compressor en een langere die dynamo, stuurbekrachtiging en dergelijken aandrijft.

bij een TDI, een V5 heeft er bijv maar 1, van drieeneenhalvekilometer ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden