Ga naar inhoud
  • 0

Veel gas geven / hoge toeren bij wegrijden


Pien81

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je het idee. Dat de auto in de komt gaat hangen?

 

Is bij normaal rijden. In ander versnelling niet dat de toeren eerst gaan en daarna pas snelhied maakt? Voel je het vliegwiel klapperen met weg rijden?

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor je reactie.

 

Je eerste vraag begrijp ik niet helemaal maar wellicht dat je bedoelt of de koppeling blijft hangen? Nee, koppelen gaat prima. De koppelingspedaal heeft wel minder weerstand dan voorheen, dus makkelijker in te drukken, met minder kracht zeg maar. 

 

Het is bij weg rijden maar ook als je bijvoorbeeld in de 3 rijdt dan dus eerst heel veel toeren alvorens de auto snelheid maakt. We voelen niks klapperen, hoe voelt dat aan een klapperend vliegwiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de versnelling in zijn 3 gezet en de auto de handrem. De koppeling laten opkomen en dan slaat de auto af. Maar dat lijkt me juist goed toch? 

 

De koppeling zit vrij hoog, voorheen ook alleen minder zwaar. 

 

Vlak voordat het probleem begon leek er onderin, bij intrappen van de koppeling iets te kraken een soort veer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de auto eerst in toeren klimt al voren die snelheid gaat maken dan slipt de koppeling.

 

En met mijn eerst vraag was meer gericht op weg rijden. Maar dat is niet van toepassing nu. Anders kan je kans hebben op vast zitten remklauwen of dat die blijft hangen.

 

Maar zo als ik het nu lees. Lijkt het egt op een slippende koppeling

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rijdt ie als een automaat?

 

Als een koppeling slipt gaat het toerental omhoog en versnel je bijna niet. Testen kan je dat door in 3de versnelling of hoger volgas te geven vanaf 2000tpm en dan niet je koppeling aanraken. Als dan het toerental omhoog schiet is er iets mis met koppeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even gereden: in de 3e versnelling, bij 2000 tmp schieten de toeren door richting 3000 tmp maar ook direct weer terug naar de 2000 tmp zonder verandering wat gas geven betreft.

 

Twee andere vragen/opmerkingen:

- De bediening van het kopppelingspedaal is lichter dan voorheen, was altijd vrij zwaar koppelen nu helemaal niet

- Is er wellicht slijtage op de drukgroep, een afgebroken veer oid? Toen dit probleem ontstond leek er iets af te kraken als een veer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rijdt ie als een automaat?

 

Als een koppeling slipt gaat het toerental omhoog en versnel je bijna niet. Testen kan je dat door in 3de versnelling of hoger volgas te geven vanaf 2000tpm en dan niet je koppeling aanraken. Als dan het toerental omhoog schiet is er iets mis met koppeling.

 

De hand is een schakelbak of bedoel je of het lijkt of die nu rijdt als een automaat :-)

 

Zie mijn vorige post over het rijden zoals jij hier uitlegt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het toerental mag niet omhoog schieten als een malle, gewoon als je gas geeft moet het toerental rustig klimmen en de auto versnellen. Wat zou kunnen is dat de drukgroep stuk is, de diafragmaveer gebroken. En daardoor lichter aanvoelt en te weinig druk geeft op de koppelingsplaat en dat daardoor de koppeling slipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het toerental mag niet omhoog schieten als een malle, gewoon als je gas geeft moet het toerental rustig klimmen en de auto versnellen. Wat zou kunnen is dat de drukgroep stuk is, de diafragmaveer gebroken. En daardoor lichter aanvoelt en te weinig druk geeft op de koppelingsplaat en dat daardoor de koppeling slipt.

 

Dat wordt sowieso morgen naar de garage. Om de juiste diagnose te stellen moet denk ik toch wel veel arbeid verricht worden om bij de koppeling te komen? Even prijs technisch gezien deze vraag omdat we anders iemand even om hulp vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kwa prijs durf ik het niet exact te zeggen, een diagnose of de koppeling slipt of niet goed aanvoelt door welke oorzaak dan ook, is meestal gratis, maar vraag het vooraf. Koppeling vervangen incl onderdeel en arbeid zal tussen de €500 en €1000 zitten. Misschien heeft Twan @@bandenman tijd?

 

Succes met de passat, en laat het even weten wat er stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden