Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Hoi allen, sinds een paar dagen het volgende probleem bij onze VW passat V5: Bij het wegrijden moet je heel veel gas geven / hoge toeren maken wil de auto van zijn plek komen. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Gr. Pien Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Stephenvanengelen Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Heb je het idee. Dat de auto in de komt gaat hangen? Is bij normaal rijden. In ander versnelling niet dat de toeren eerst gaan en daarna pas snelhied maakt? Voel je het vliegwiel klapperen met weg rijden? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Dank voor je reactie. Je eerste vraag begrijp ik niet helemaal maar wellicht dat je bedoelt of de koppeling blijft hangen? Nee, koppelen gaat prima. De koppelingspedaal heeft wel minder weerstand dan voorheen, dus makkelijker in te drukken, met minder kracht zeg maar. Het is bij weg rijden maar ook als je bijvoorbeeld in de 3 rijdt dan dus eerst heel veel toeren alvorens de auto snelheid maakt. We voelen niks klapperen, hoe voelt dat aan een klapperend vliegwiel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Koppeling slipt dan of niet? Hoop toeren maar geen snelheid? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Koppeling lijkt niet te slippen en idd hoge toeren maar geen snelheid Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Is denk dan de koppeling, hoe hoog zit de koppeling? En kan je de koppeling laten schieten zonder dat de auto afslaat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Ik heb de versnelling in zijn 3 gezet en de auto de handrem. De koppeling laten opkomen en dan slaat de auto af. Maar dat lijkt me juist goed toch? De koppeling zit vrij hoog, voorheen ook alleen minder zwaar. Vlak voordat het probleem begon leek er onderin, bij intrappen van de koppeling iets te kraken een soort veer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Stephenvanengelen Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Als de auto eerst in toeren klimt al voren die snelheid gaat maken dan slipt de koppeling. En met mijn eerst vraag was meer gericht op weg rijden. Maar dat is niet van toepassing nu. Anders kan je kans hebben op vast zitten remklauwen of dat die blijft hangen. Maar zo als ik het nu lees. Lijkt het egt op een slippende koppeling Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Zou er wel ff na laten kijken. Vermoed toch iets met de koppeling. Of misschien een filmpje plaatsen zodat het probleem zichtbaar wordt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Video.MOV Dit filmpje is in de 3e versnelling tijdens het gas geven koppeling in en weer op laten komen. Er volgen zo nog 2 filmpjes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 (aangepast) Video_1.MOV Dit is denk ik dat we in de 5 reden bij 70 km/h, tijdens gas geven koppeling in en op laten komen. 23 december, 2018 aangepast door Pien81 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Video_2.MOV en dit van 3e versnelling terug schakelen naar de 2e versnelling en de koppeling op laten komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Kan je ze misschien bij YouTube uploaden en een linkje delen. Ik krijg ze niet geopend. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Video_2: https://youtu.be/Oc7U2jAzVds Video_1: https://youtu.be/3G9BLE3chus Video: https://youtu.be/UlUuJrZ6IPM Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Rijdt ie als een automaat? Als een koppeling slipt gaat het toerental omhoog en versnel je bijna niet. Testen kan je dat door in 3de versnelling of hoger volgas te geven vanaf 2000tpm en dan niet je koppeling aanraken. Als dan het toerental omhoog schiet is er iets mis met koppeling. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Hoe bedoel je rijdt als een automaat? Dus bij 2000 tmp vol gas geven, zonder de koppeling aan te raken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Rijdt de auto als een automaat, niet jij Ja 2000 toeren volgas geven in 3de,4de en 5de versnelling. En de koppeling volledig opgelaten, dus je voet van het pedaal af. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Even gereden: in de 3e versnelling, bij 2000 tmp schieten de toeren door richting 3000 tmp maar ook direct weer terug naar de 2000 tmp zonder verandering wat gas geven betreft. Twee andere vragen/opmerkingen: - De bediening van het kopppelingspedaal is lichter dan voorheen, was altijd vrij zwaar koppelen nu helemaal niet - Is er wellicht slijtage op de drukgroep, een afgebroken veer oid? Toen dit probleem ontstond leek er iets af te kraken als een veer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Rijdt ie als een automaat? Als een koppeling slipt gaat het toerental omhoog en versnel je bijna niet. Testen kan je dat door in 3de versnelling of hoger volgas te geven vanaf 2000tpm en dan niet je koppeling aanraken. Als dan het toerental omhoog schiet is er iets mis met koppeling. De hand is een schakelbak of bedoel je of het lijkt of die nu rijdt als een automaat . Zie mijn vorige post over het rijden zoals jij hier uitlegt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Het toerental mag niet omhoog schieten als een malle, gewoon als je gas geeft moet het toerental rustig klimmen en de auto versnellen. Wat zou kunnen is dat de drukgroep stuk is, de diafragmaveer gebroken. En daardoor lichter aanvoelt en te weinig druk geeft op de koppelingsplaat en dat daardoor de koppeling slipt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 De hand is een schakelbak of bedoel je of het lijkt of die nu rijdt als een automaat . Zie mijn vorige post over het rijden zoals jij hier uitlegt Ik bedoelde ook alsof de auto rijdt als een automaat ondanks dat het een handgeschakelde is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Ff een plaatje bij het praatje! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Het toerental mag niet omhoog schieten als een malle, gewoon als je gas geeft moet het toerental rustig klimmen en de auto versnellen. Wat zou kunnen is dat de drukgroep stuk is, de diafragmaveer gebroken. En daardoor lichter aanvoelt en te weinig druk geeft op de koppelingsplaat en dat daardoor de koppeling slipt. Dat wordt sowieso morgen naar de garage. Om de juiste diagnose te stellen moet denk ik toch wel veel arbeid verricht worden om bij de koppeling te komen? Even prijs technisch gezien deze vraag omdat we anders iemand even om hulp vragen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 23 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Kwa prijs durf ik het niet exact te zeggen, een diagnose of de koppeling slipt of niet goed aanvoelt door welke oorzaak dan ook, is meestal gratis, maar vraag het vooraf. Koppeling vervangen incl onderdeel en arbeid zal tussen de €500 en €1000 zitten. Misschien heeft Twan @@bandenman tijd? Succes met de passat, en laat het even weten wat er stuk is. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Dank je wel voor je tijd! Morgen langs de garage. Ik laat weer van me horen zodra ik meer weet. 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pien81 Geplaatst 23 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2018 Ik bedoelde ook alsof de auto rijdt als een automaat ondanks dat het een handgeschakelde is. Een klein beetje wel als je gas geeft gaan de toeren snel omhoog maar zakt ook direct weer.......dus voor je gevoel of dat hij moet schakelen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Pien81
Hoi allen, sinds een paar dagen het volgende probleem bij onze VW passat V5:
Bij het wegrijden moet je heel veel gas geven / hoge toeren maken wil de auto van zijn plek komen. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Gr. Pien
Link naar reactie
Delen op andere sites
33 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten