Ga naar inhoud
  • 0

lambda sensor storing.


justinvandijk

Vraag

goedenavond,

zoals sommige weten heb ik een passat uit 1998 een v6 4motion. nou wil die auto niet fijn blijven lopen even uit gelezen met vcds en die zegt dat hij geen signaal heeft van de lambda zou dit er mee te maken hebben? zo ja heb ik dan 2 lambda sensor of 4 want kan er eigenlijk zo maar op straat maar 2 zien zitten. wou dat graag weten voordat ik ruimte en tijd maak in de schuur. hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

 

https://imageshack.com/i/plepFibDj

 

mvg justin

aangepast door justinvandijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

kijk eerst maar eens of de draden niet gesmolten zijn ofzo.. het is nl heel vreemd dat beide eerste lambdasondes geen activiteit meten.

In principe zou je ook kunnen proberen om bijv de stekker van een van de 2 los te halen (motor/contact UIT) en kijken of er een andere storing (bij)komt zoals Short to ground (B1 S1 16514/P0130) of (B2 S1 16534/P0150)

 

Bank1 is overigens de bijrijderscilinderkop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sry voor het late antwoord feestdagen etc.

heb jullie advies gevolgd en niks werkte echt voor mij 2 nieuwe sensors nu gemonteerd kijken als morgen de fouten er uit zijn. in iedergeval ben ik naar huis gereden en het slecht stationair draaien is nog steeds van toepassing en het uit vallen als je de koppeling in trap op lage snelheid. of gaat stil staan.

 

mvg justin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden