Ga naar inhoud
  • 0

Schokkende remmen 3C


Maenmi

Vraag

Beste allemaal,

Omdat er hier veel (ervaring) deskundigheid is en ik er een beetje moedeloos van wordt, het volgende:

  

Ik heb dit jaar 3 keer mijn remschijven aan de voorzijde van mijn Passat 3 C vervangen.

De eerste en 2e keer waren het geen (dure) schijven.  Die gaven overigens nooit problemen en ik heb de auto al 7,5 jaar.

De laatste keer van het merk ATE met groef, die beter van kwaliteit zouden moeten zijn. 

 

De reden van het vaak wisselen was/is, dat de remmen begonnen te schokken /klapperen aan beide zijden.

Dit gedrag begint steeds na 2,5 a 3 maanden. De auto blijft wel prima remmen maar het schokken verergert wel dusdanig, dat het echt slecht voelt.

Nu na weer dezelfde periode, beginnen ook de ATE schijven weer te klapperen.

 

Iemand enig idee wat te doen?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt bij autodoc revisiesetjes met zuigers en cups en stofhoezen. Heb ik onlangs nog besteld voor een remklauw van T5 gp. Ik denk dat de vermoedens wel eens juist kunnen zijn dat de zuiger haakt er hoeft maar lichte oxidatie op te zitten om te haken.

83ae6aab8890a4aa5289408e522fb86a.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je er bij het wisselen van de schijven voor gezorgd dat alles goed schoon en vrij van roest is?

 

Een kleine onbalans in de schijven zul je waarschijnlijk in het begin niet zo merken maar naarmate de schijven slijten (en die slijten enigszins scheef) dan wordt dat effect groter.

 

Het is maar een suggestie.

aangepast door areikelboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een rare vraag maar zit er op de remblokken die je hebt gekocht misschien een draairichting?

Ik heb het een keer gehad met de TTS remblokken die ik (nadat ik met spoed weg moest) er bij terugkomst verkeerd om inzette. Eerst nix aan de hand maar naar een tijdje; trillen bij het aan remmen en bij hard remmen abs wat overdreven ingreep. Nadat ik de blokken over de schuurmachine had gehaald opnieuw (en nu juist) had gemonteerd was het over.

Misschien heb je hier wat aan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit probleem ook meegemaakt op mijn fiat punto...ja ik weet een punto...dit waren de goedkopere schijven en blokken..Ik heb ook toen twee keer op een jaar schijven en blokken gewisseld, totdat ik er zo gek van werd dat ik het autootje maar naar de dealer heb gebracht en deze "originele" schijven en blokken erop hebben gemonteerd en daarna heb ik geen last meer gehad van het probleem. Het jammere aan deze situatie is misschien dat wat je qua geld had willen besparen, je nu bij een dealer waarschijnlijk ook al had betaald..en je had in deze situatie nog garantie op t werk gehad...Ik zou de auto gewoon naar de dealer brengen en je nog meer kopzorgen besparen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ allemaal,

Bedankt voor het meedenken en sorry voor de late reactie maar ik zat ingesneeuwd in Oostenrijk.J

* Alles goed schoongemaakt enz.
* Niet Gekeken naar een eventuele draairichting van de blokken.

  Dit kan maar op 1 manier omdat er een deel met veren aan zit voor de cylinder/klauw.

  Schijven en blokken zijn van ATE

* Naar de dealer brengen prima maar wat kan die meer doen.

  Er zitten nu ook originele schijven op, zelfs iets luxer, gecoat en met koelgroef.

  Ik zadel dan hen op met mijn.............   Tja..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ allemaal,

Bedankt voor het meedenken en sorry voor de late reactie maar ik zat ingesneeuwd in Oostenrijk.J

* Alles goed schoongemaakt enz.

* Niet Gekeken naar een eventuele draairichting van de blokken.

  Dit kan maar op 1 manier omdat er een deel met veren aan zit voor de cylinder/klauw.

  Schijven en blokken zijn van ATE

* Naar de dealer brengen prima maar wat kan die meer doen.

  Er zitten nu ook originele schijven op, zelfs iets luxer, gecoat en met koelgroef.

  Ik zadel dan hen op met mijn.............   Tja..............

Is wel degelijk mogelijk dat links en rechts omgewisseld zijn. Als je de rechter links doet staat ie mooi de verkeerde kant op. Als het een draairichting heeft natuurlijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is wel degelijk mogelijk dat links en rechts omgewisseld zijn. Als je de rechter links doet staat ie mooi de verkeerde kant op. Als het een draairichting heeft natuurlijk

Barry,

Bedankt voor het meedenken alleen:

Ik heb verschil in linker en rechter blokken p/schijf.

De ene heeft clips om in de zuiger te blijven zitten. De ander niet dus geen verwisseling mogelijk.

Aan de andere set blokken zit ook nog de indicator en dus niet verwisselbaar met de andere zijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Barry,

Bedankt voor het meedenken alleen:

Ik heb verschil in linker en rechter blokken p/schijf.

De ene heeft clips om in de zuiger te blijven zitten. De ander niet dus geen verwisseling mogelijk.

Aan de andere set blokken zit ook nog de indicator en dus niet verwisselbaar met de andere zijde.

Als de blok met clip in de rechter caliper zit maar in de linker moet.............

Dan gaat hij de andere kant op toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de blok met clip in de rechter caliper zit maar in de linker moet.............

Dan gaat hij de andere kant op toch?

 

Deze zaten per 2 stuks per kant verpakt. Daarvan heeft 1 setje een sensor.

Door de 1 stuks met sensor, is m. i. geen verwarring per kant mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou ook de zuigers controleren.

Als het bij nieuwe blokjes goed is en na x aantal kilometer schokken zou mogelijk misschien dat er een groef kan zitten.

Heb een keer alleen de blokken vervangen en was idd een poos goed/beter.

De zuigers zijn door Jaap gereviseerd. Deze waren achteraf nog prima maar nu zeker dus.

Geen merkbaar verschil daarna. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden