DexterXL Geplaatst 21 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 21 december, 2018 Ik erger mij helemaal kapot aan een zeer vervelende "producteigenschap" (ja daar is ie weer) in de Polo Uit onderzoek is gebleken dat VW met de komst van de nieuwere generatie 1.2 TSi, de software aangepast heeft zodat je...(hoe kan het ook anders) gefopt word. Uiteraard verdient dat enige uitleg.....komt ie: Het regelkarakter van het gaspedaal is gewijzigd, logischerwijs zou je denken, ik geef 20% gas, dan krijg je ook ongeveer 20% vermogen, helaas is dat bij ons model van 2015 niet meer het geval, 20% gaspedaal indrukken geeft zo'n 80% !!! van het vermogen, boven de 50% gas geven gebeurd er niets extra's meer, want dan zit je al op 100% vermogen. Het gevolg is dus, dat hij niet fatsoenlijk te doseren is, en VW zegt vrolijk....niets aan de hand, is een producteigenschap.....maar dat wil nog niet zeggen dat het niet aan te passen is, want zodra je beter kunt doseren, kan je ook beter/zuiniger rijden lijkt mij.... Hoe kwamen wij hier achter? heel simpel, zodra je gewoon op gevoel wegrijd zoals je met elke andere auto doet, dan schiet het toerental omhoog naar 1600/1800 tpm voordat je wegrijd, ik voel mij dan echt 70 plus, terwijl ik echt mijn best doe om met 1100/1200 tpm weg te rijden, dat lukt alleen als je eerst de koppeling op laat komen zodat hij al iets begint te rollen, en dan pas gasgeven....volledig ruk en kansloos in mijn ogen, en ik erger mij er kapot aan. Dus laten onderzoeken of er niets aan de hand is met bv een wastegate die blijft plakken ofzo, ze zijn een kleine uur aan het uitlezen en rondrijden geweest, alles is gecheckt en goed bevonden, al was het volgens hun wel vreemd dat een dealer onderhouden auto, nog 3 software updates open had staan.....mij verbaasde het niet gezien de ervaringen met onze Passat, ze hebben wel keurig de laatste updates toegepast... Nu de vraag voor de geleerde onder ons: Is dit nog aan te passen naar een redelijk normaal te doseren gaspedaal?? of is het "gewoon" accepteren (en in mijn geval er zo min mogelijk in rijden) Ben benieuwd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 21 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 21 december, 2018 Misschien helpt dit? https://youtu.be/gA5slCmJlYU 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 21 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 december, 2018 niet geschoten is altijd mis Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 21 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 21 december, 2018 Inderdaad, dit is wat volgens mij 'onder water' aangepast wordt met driving modes in de generatie Golf7/Passat B8. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 21 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 21 december, 2018 En heeft het wat gebracht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 22 december, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2018 (aangepast) Nog geen idee, gister eerst nog kerst etentje met de ex-zaak ik ga nu alles opschrijven en kijken of ik op deze 2-in-1 tablet ook vag-com werkend krijg ## update 1: zowaar wil vag-com werken op een Windows 8 tablet en aan de hand van je filmpje heb ik de aanpassing kunnen maken, zometeen gaan we weg met de Polo, dus mag vrouwlief ervaren of ze verschil merkt. Zo op het eerste oog lijkt het minder, maar hij staat dan nog op de "choke" ## update 2: net terug, en ze merkte wel iets verschil, hij is nu iets beter te doseren, schiet nu ook minder fanatiek omhoog. Ze gaat het nu de aankomende week meer in de gaten houden, ik hoop echt dat dit een verbetering geeft 22 december, 2018 aangepast door DexterXL Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 22 december, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2018 Ben benieuwd zou mooi zijn, toch iets van verbetering zo te horen! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2019 vind het wel goed gevonden.. je wil je gaspedaal aanpassen, wat doe je dan? dan ga je naar Steering-assist.. ik ga denk ik de volgende keer ook maar naar de bakker voor appels.. Ik denk dat je het beter in de motor-ecu kan aanpassen... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 16 januari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 januari, 2019 Ja als je het zo bekijkt...... Maar daar zat het sowieso, en wil je het dan nog anders hebben, dan idd in de ecu aan de gang, maar daar rekende hij rond de €800,- voor.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 16 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 16 januari, 2019 Ik zou naar vdub gaan als ik jou was 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 20 januari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2019 Als er verder nog actie ondernomen moet worden, dan is dat zeker de bedoeling, was de vorige keer ook zeer verhelderend 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
DexterXL
Ik erger mij helemaal kapot aan een zeer vervelende "producteigenschap" (ja daar is ie weer) in de Polo
Uit onderzoek is gebleken dat VW met de komst van de nieuwere generatie 1.2 TSi, de software aangepast
heeft zodat je...(hoe kan het ook anders) gefopt word.
Uiteraard verdient dat enige uitleg.....komt ie:
Het regelkarakter van het gaspedaal is gewijzigd, logischerwijs zou je denken, ik geef 20% gas, dan krijg je ook
ongeveer 20% vermogen, helaas is dat bij ons model van 2015 niet meer het geval, 20% gaspedaal indrukken
geeft zo'n 80% !!! van het vermogen, boven de 50% gas geven gebeurd er niets extra's meer, want dan zit je
al op 100% vermogen.
Het gevolg is dus, dat hij niet fatsoenlijk te doseren is, en VW zegt vrolijk....niets aan de hand, is een
producteigenschap.....maar dat wil nog niet zeggen dat het niet aan te passen is, want zodra je beter kunt
doseren, kan je ook beter/zuiniger rijden lijkt mij....
Hoe kwamen wij hier achter? heel simpel, zodra je gewoon op gevoel wegrijd zoals je met elke andere auto doet,
dan schiet het toerental omhoog naar 1600/1800 tpm voordat je wegrijd, ik voel mij dan echt 70 plus, terwijl ik echt
mijn best doe om met 1100/1200 tpm weg te rijden, dat lukt alleen als je eerst de koppeling op laat komen zodat
hij al iets begint te rollen, en dan pas gasgeven....volledig ruk en kansloos in mijn ogen, en ik erger mij er kapot aan.
Dus laten onderzoeken of er niets aan de hand is met bv een wastegate die blijft plakken ofzo, ze zijn een kleine
uur aan het uitlezen en rondrijden geweest, alles is gecheckt en goed bevonden, al was het volgens hun wel vreemd
dat een dealer onderhouden auto, nog 3 software updates open had staan.....mij verbaasde het niet gezien de
ervaringen met onze Passat, ze hebben wel keurig de laatste updates toegepast...
Nu de vraag voor de geleerde onder ons:
Is dit nog aan te passen naar een redelijk normaal te doseren gaspedaal??
of is het "gewoon" accepteren (en in mijn geval er zo min mogelijk in rijden)
Ben benieuwd
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten