Ga naar inhoud
  • 0

Polo 1.2 TSi producteigenschap aan te passen?


DexterXL

Vraag

Ik erger mij helemaal kapot aan een zeer vervelende "producteigenschap" (ja daar is ie weer) in de Polo

 

Uit onderzoek is gebleken dat VW met de komst van de nieuwere generatie 1.2 TSi, de software aangepast

heeft zodat je...(hoe kan het ook anders)  gefopt word.

 

Uiteraard verdient dat enige uitleg.....komt ie:

 

Het regelkarakter van het gaspedaal is gewijzigd, logischerwijs zou je denken, ik geef 20% gas, dan krijg je ook

ongeveer 20% vermogen, helaas is dat bij ons model van 2015 niet meer het geval, 20% gaspedaal indrukken

geeft zo'n 80% !!! van het vermogen, boven de 50% gas geven gebeurd er niets extra's meer, want dan zit je

al op 100% vermogen.

Het gevolg is dus, dat hij niet fatsoenlijk te doseren is, en VW zegt vrolijk....niets aan de hand, is een 

producteigenschap.....maar dat wil nog niet zeggen dat het niet aan te passen is, want zodra je beter kunt

doseren, kan je ook beter/zuiniger rijden lijkt mij....

 

Hoe kwamen wij hier achter? heel simpel, zodra je gewoon op gevoel wegrijd zoals je met elke andere auto doet,

dan schiet het toerental omhoog naar 1600/1800 tpm voordat je wegrijd, ik voel mij dan echt 70 plus, terwijl ik echt

mijn best doe om met 1100/1200 tpm weg te rijden, dat lukt alleen als je eerst de koppeling op laat komen zodat

hij al iets begint te rollen, en dan pas gasgeven....volledig ruk en kansloos in mijn ogen, en ik erger mij er kapot aan.

Dus laten onderzoeken of er niets aan de hand is met bv een wastegate die blijft plakken ofzo, ze zijn een kleine

uur aan het uitlezen en rondrijden geweest, alles is gecheckt en goed bevonden, al was het volgens hun wel vreemd

dat een dealer onderhouden auto, nog 3 software updates open had staan.....mij verbaasde het niet gezien de 

ervaringen met onze Passat, ze hebben wel keurig de laatste updates toegepast...

 

Nu de vraag voor de geleerde onder ons:

Is dit nog aan te passen naar een redelijk normaal te doseren gaspedaal??

of is het "gewoon" accepteren (en in mijn geval er zo min mogelijk in rijden)

 

Ben benieuwd  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog geen idee, gister eerst nog kerst etentje met de ex-zaak

ik ga nu alles opschrijven en kijken of ik op deze 2-in-1 tablet ook vag-com werkend krijg

 

## update 1:

zowaar wil vag-com werken op een Windows 8 tablet

en aan de hand van je filmpje heb ik de aanpassing kunnen maken,

zometeen gaan we weg met de Polo, dus mag vrouwlief ervaren of

ze verschil merkt.

Zo op het eerste oog lijkt het minder, maar hij staat dan nog op de "choke"

 

## update 2:

net terug, en ze merkte wel iets verschil, hij is nu iets beter te doseren, 

schiet nu ook minder fanatiek omhoog.

Ze gaat het nu de aankomende week meer in de gaten houden, ik hoop

echt dat dit een verbetering geeft

aangepast door DexterXL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vind het wel goed gevonden.. je wil je gaspedaal aanpassen, wat doe je dan? dan ga je naar Steering-assist.. ik ga denk ik de volgende keer ook maar naar de bakker voor appels..

 

Ik denk dat je het beter in de motor-ecu kan aanpassen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden