Ga naar inhoud
  • 0

Auto stottert voornamelijk 1e en 2e versnelling


banaantje8

Vraag

Beste passat liefhebbers, 

Ik heb nauwelijks verstand van auto's, maar ben er wel gek op. 
Wij kochten onlangs bij een autohandelaar een mooie passat uit 2011, VARIANT B 118 kW FM6 160 26. 
Het is een schitterende auto met veel pit en rijd fantastisch. Vrij snel na onze aanschaf, begon de auto vreemd te doen. 
Wanneer je vertrekt met de auto en optrekt van de eerste, naar de tweede versnelling, houdt de auto in. Na een paar seconde, duwt hij ineens door. Dit komt in principe het meeste voor bij een koude motor. 
Een enkele keer houdt hij ook in als je bijv. 80 of 100 km per uur rijdt, hij kan daarna ineens doorschieten. 
Er vliegt veel rook uit de uitlaat en het motorstoringslampje gaat branden.

 

Bij het uitlezen krijgen we eigenlijk te lezen dat de auto allerlei misfires heeft. Deze meldingen laten eigenlijk zien dat de auto voor geen meter zou moeten rijden. Zie bijlages. 
We kunnen er eigenlijk niet de vinger op leggen, iedere autorit rijdt hij weer anders. Soms met veel stotteringen, vanmorgen alleen maar heel even bij het wegrijden. 

Nu geeft de garage aan dat het van alles kan zijn. Denk aan een opgerekte ketting, of een kapotte inlaatspruitstuk. 

Ik ben enorm verliefd op de auto, maar durf gewoon geen keuze te maken om een reparatie aan te gaan, vandaar dat ik benieuwd was of er kenners zijn met een zelfde probleem.

 

Vergeef me als ik niet duidelijk ben, of als er belangrijke zaken ontbreken, maar ik hoop dat er iemand is die er verstand van heeft....

 

Hartelijke groet,
Daniëlle
 

post-28284-0-40865900-1545381166_thumb.jpg

post-28284-0-28495700-1545381171_thumb.jpg

post-28284-0-15495100-1545381175_thumb.jpg

post-28284-0-25639100-1545381178_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zelfde probleem hier bij mijn passat cc uit 2009.

Twan (@@bandenman) is nu aan het uitzoeken wat het is.

Ketting is niet lang geleden ook door hem vervangen dus deze zou in principe uitgesloten moeten zijn in mijn geval.

 

Heb bij de mijne ook de melding dat hij te weinig brandstof krijgt, toevallig ook last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je geen garantie op die auto of gaf die autohandelaar garantie tot de deur?

 

Hij gaf geen garantie. Zei wel dat wanneer er direct iets mis was we contact op moesten nemen. Dit ook wel gedaan maar doordat het een zoekplaatje is en het dus steeds langer duurt ben ik bang dat hij straks niks vergoed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelfde probleem hier bij mijn passat cc uit 2009.

Twan (@@bandenman) is nu aan het uitzoeken wat het is.

Ketting is niet lang geleden ook door hem vervangen dus deze zou in principe uitgesloten moeten zijn in mijn geval.

 

Heb bij de mijne ook de melding dat hij te weinig brandstof krijgt, toevallig ook last van?

Nee melding over brandstof niet... maar hoor graag je resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij ketting problemen krijg je inderdaad een foutmelding met betrekking tot de timing.

 

Bij Joey zijn oa. de misfires het gevolg van een te arm mengsel.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

Kun je me uitleggen wat je bedoelt met een te arm mengsel? (ben niet zo technisch )

 

Begin januari gaat hij in de garage aan een apparaat waarbij er steeds spul wordt geïnjecteerd gedurende 3 uren? Om hem proberen schoon te krijgen? Dit is een 'goedkope' mogelijke oplossing.. voor we besluiten om naar zo'n inlaatspruitstuk te kijken bijv... maar ik weet gewoon niet waar ik goed aan doe zonder direct veel kosten te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een goede uitlees computer kan je zien of t aan spruitstuk ligt. Begin daar eerst eens mee met goed uitlees spul. Meerwaarde controleren en naar iemand te gaan die verstand van deze motoren heeft. Op deze manier is het gissen en elk antwoord op wat het zou kunnen zijn is kansloos zonder goede uitlees apparatuur.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een goede uitlees computer kan je zien of t aan spruitstuk ligt. Begin daar eerst eens mee met goed uitlees spul. Meerwaarde controleren en naar iemand te gaan die verstand van deze motoren heeft. Op deze manier is het gissen en elk antwoord op wat het zou kunnen zijn is kansloos zonder goede uitlees apparatuur.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Oké bedankt. Ik ga gewoon naar een erkende garage waarvan ik er van uit ging dat ze gewoon een goede uitleespc hebben ;-) sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misfires zijn in dit geval bij een benzinemotor, op zoveel cilinders heb ik wel eens meegemaakt dat er toch maar 1 bobine slecht was, de rest werd daardoor beïnvloed.

Meestal is overigens bij een FSI misfires op meerdere cilinders een lekkage van bijvoorbeeld de carterventilatie op het kleppendeksel.

 

Jammergenoeg kan ik niet zien of dit bij stationair of tijdens het rijden is vastgelegd die misfire-fouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je me uitleggen wat je bedoelt met een te arm mengsel? (ben niet zo technisch )

 

Begin januari gaat hij in de garage aan een apparaat waarbij er steeds spul wordt geïnjecteerd gedurende 3 uren? Om hem proberen schoon te krijgen? Dit is een 'goedkope' mogelijke oplossing.. voor we besluiten om naar zo'n inlaatspruitstuk te kijken bijv... maar ik weet gewoon niet waar ik goed aan doe zonder direct veel kosten te maken.

Een arm mengsel is een mengsel waarbij er teveel lucht (bv lekkage vacuümslangen of spruitstuk) of te weinig brandstof ingespoten wordt.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misfires zijn in dit geval bij een benzinemotor, op zoveel cilinders heb ik wel eens meegemaakt dat er toch maar 1 bobine slecht was, de rest werd daardoor beïnvloed.

Meestal is overigens bij een FSI misfires op meerdere cilinders een lekkage van bijvoorbeeld de carterventilatie op het kleppendeksel.

 

Jammergenoeg kan ik niet zien of dit bij stationair of tijdens het rijden is vastgelegd die misfire-fouten.

Bedankt! Het heeft ook ergens met dat hele proces te maken volgens mij... maar is dat dus ook uit te lezen of alleen door te onderzoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden