Ga naar inhoud
  • 0

Distributieriem vervangen bij volgend onderhoud?


aussie

Vraag

Volgende maand moet mijn wagen binnen bij de dealer voor onderhoud. VW Passat variant 2.0 140pk. bj 2012.
Jaarlijks rij ik +/- 30.000km, volgende maand zal de teller op 220.000 km staan. Onderhoud jaarlijks in januari.
Heb het nog niet nagevraagd in de garage, maar vermoedelijk zal de distributieriem vervangen moeten worden.
Gekocht in DE met 110000km, officiële deler. Zal al eerder vervangen zijn.

Onderhoud met vervanging van distributieriem, richtprijs?

aangepast door aussie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgende maand moet mijn wagen binnen bij de dealer voor onderhoud. VW Passat variant 2.0 140pk. bj 2012.

Jaarlijks rij ik +/- 30.000km, volgende maand zal de teller op 220.000 km staan. Zal al eerder vervangen zijn.

Onderhoud met vervanging van distributieriem, richtprijs?

Waarom denk je dat de distributie al eerder vervangen zal zijn?

Kijk even in je onderhoudsboekje wat het interval is, maar het zal 180.000 of 210.000 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt die gaan de termijn vaak niet redden. Soms wel hoor

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Die van mij is hard op weg. Nog 17000 km.

Maar het kan ook ineens afgelopen zijn hoor ik. Dat er van het ene op het andere moment kvs langs de pomp afgutst.

 

Met vlagen ben ik geniaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties.
Wagen moet over enkele weken binnen, dus onderhoud met distributieriem vervangen. Ik dacht elke 100.000km, maar niet dus.
Heb nu 220.000 en het zal half januari +/- 223.000 km zijn. Krijg sedert enkele dagen "service now", dus ga afspraak maken na verlof.

Ik kreeg intussen prijsindicatie onderhoud en distributieriem off VAG garage in de buurt, 1300€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is minder, neem morgen de andere vw passat (bj2004 350.000km).

 

Ben gaan kijken in de papieren van de zwarte passat (ons andere) en

daar werd distributieriem vervangen op 230.000km. Maar dat zal vermoedelijk

afhangen van model tot model of is de gelijklopend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is de standaard 210.000km? Wagen gaf onderhoud aan op dashbord vorige week aan, (220.000km) en onderhoud

is voorzien half januari na afspraak. Vertrek morgen nog weekje op verlof. Mss beter om de passat

van mijn vrouw te nemen.

Standaard is inderdaad 210000. Distributie riem geeft geen onderhoudsmelding. Moet je zelf in de gaten houden of beter gezegd je dealer.

1300,- is een flink bedrag. Kan echt vele honderden euro's goedkoper zonder in te hoeven leveren op kwaliteit.

Doe er je voordeel mee.

 

Met vlagen ben ik geniaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op mijn 2.0 TDI is de riem 30000 voor de vervanging- termijn kapot gegaan.

Er waren 8 tanden weg, ik reed op dat moment ongeveer 130 Kmh en de motor stopte ermee.

Tot mijn verbazing was er gelukkig geen motor schade.

Nieuwe riem en rollen erop en alles werkte weer.

Dus ik wacht de voorgeschreven termijn niet meer af en doe het nu bij ongeveer 150.000 Km i.p.v. 210.000 Km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op mijn 2.0 TDI is de riem 30000 voor de vervanging- termijn kapot gegaan.

Er waren 8 tanden weg, ik reed op dat moment ongeveer 130 Kmh en de motor stopte ermee.

Tot mijn verbazing was er gelukkig geen motor schade.

Nieuwe riem en rollen erop en alles werkte weer.

Dus ik wacht de voorgeschreven termijn niet meer af en doe het nu bij ongeveer 150.000 Km i.p.v. 210.000 Km.

En hoeveel jaar heeft die riem erop gezeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bouwjaar 2012
Onderhoud op 30000/59000/89000 in DE op 120000/153000/187000 door VAG garage in de buurt.
Distributieriem (Zahnriemen) werden blijkbaar nog niet vervangen. Bij nazicht in Serviceplan moet

dit op 210.000km gebeuren, mijn onderhoud 14/01. (zie bijlage) Momenteel 220.000km dus ik zit erover.

Wat de prijs betreft, alle VAG dealers werken met dezelfde off prijslijst, vind dit ook aan de hoge kant.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Prijs VAG-dealer is vervangen distributieriem/ waterpomp en incl het jaarlijks onderhoud (normaal +/-500€).

Wat is normale prijs?

Heb net mailtje gestuurd naar VW-Aachen (daar kocht ik mijn vorige wagen) voor prijsofferte https://www.jacobs-gruppe.de/volkswagen-zentrum-aachen

 

 

Distributieriem 589,-

Longlife beurt 179,-

 

www.vagtechniek.nl

 

Gebruiken ook gewoon originele onderdelen.

 

Met vlagen ben ik geniaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

daar heb je dus weer een nadeel van de 30.000km intervallen.. 187 en 30 is 217, dus ruim 7000 over de interval... en als de klant laks is zoals in dit geval... bij 220 of als het uitkomt..

Overigens gaan VW riemen eigenlijk nooit stuk.. muv de 2.0FSI..

 

Vandaag ook een klant gehad met een 2.0TDI, 70.000km zonder verversen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

daar heb je dus weer een nadeel van de 30.000km intervallen.. 187 en 30 is 217, dus ruim 7000 over de interval... en als de klant laks is zoals in dit geval... bij 220 of als het uitkomt..

Overigens gaan VW riemen eigenlijk nooit stuk.. muv de 2.0FSI..

 

Vandaag ook een klant gehad met een 2.0TDI, 70.000km zonder verversen...

 

Dan mag de olie er wel af, was wel nodig zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden