Ga naar inhoud
  • 0

Apk reparatie W8


Vw W8

Vraag

Hallo, mijn W8 is op de keuring geweest en het gele motor lampje brand op het dashboard.

Nu zeggen ze dat de lambdasonde en katalysators vervangen moeten worden daar hij al 215000 km gereden heeft.

 

Nu ben ik eens gaan zoeken op internet maar zie allemaal verschillende voor mijn type auto en de katalysators al helemaal niet..

Heeft iemand toevallig een link van een onderdelen webshop met de lambdasonde die ik moet hebben?

Eventueel ook iemand die weet waar de katalysators te krijgen zijn? (Eventueel origineel)

 

Alvast bedankt.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kost dat origineel ongeveer?

En 2e hands of imitatie?

Kan het nergens vinden..

 

Iemand toevallig ook de link voor de goeie lambdasonde voor mijn W8?

En moet ik verder nog ergens over denken om meteen iets anders mee te repareren nu dat toch allemaal gedemonteerd gaat worden?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nieuws voor je!

je hele motor gaat/moet eruit als je de CAT’s wil vervangen.

Dus ja, ik kan een hele lijst voor je maken van dingen die je nu zou willen/kunnen vervangen.

 

De draadenden/moeren van de CAT’s zelf alleen al. Mijn hemel.

Ik Zou eerst naar een alternatieve oplossing zoeken zoals Vdub al aangaf.

 

En anders (als de auto verder niets mankeert) heb je ook nog van die bedrijfjes “Firma list en bedrog” die duwen hem zo door de APK. Niet ideaal, maar kost relatief minder dan een oplossing zoeken voor afgebroken draadenden van een uitgebouwde motor tegen garage tarief.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto is ook goedgekeurd maar neemt niet weg dat ik het probleem nu eindelijk wel eens opgelost wil hebben na al die tijd.. en aangezien ik in het buitenland woon en de taal niet beheers en hun alleen gebrekkig engels kunnen spreken wil ik zelf weten wat eventueel het probleem zou kunnen zijn en wat wel en niet mogelijk is met de w8..

Geen zin in onnodige verrassingen..

aangepast door Vw W8
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn auto brandt het gele motorlampje al een paar jaar en ik merk er niks aan. Hij wordt ook elk jaar gewoon goedgekeurd bij de dealer.

Ligt er aan waarom die brand. In principe is MIL afkeur. Als er geen duidelijke emissie problemen zijn na CO2 meting kun je de storing wissen. Lampje uit. Voor de keuring genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had deze motor storing al lang voordat ik probleem met leiding had (pakweg 1,5 jaar)

Het probleem kan zich dus juist wel al voorgedaan hebben toen jij de auto kocht. Een klein druk verschil kan het management al doen bijsturen. Maw misschien was het toen een piep klein scheurtje die later helemaal ging? Wellicht ook niet. En is het wat anders.

 

Maar als jij niet onnodig dingen wil vervangen en of geld uit wil geven wat ik erg logisch vind klinken zul je toch iets moeten doen. Wat hebben ze gemeten? Hebben ze wel gemeten? Een auto in Duitsland met emissie problemen door de keuring? Ik betwijfel het. Zonder de firma L&B. Je geeft aan dat de communicatie niet best is tussen elkaar. Ivm spreken van de taal.

 

Je bent dus op jezelf aangewezen. Ga zorgen dat je weet wat ze van je wil en waarom ze loopt te mekkeren. Dwz. Zorg dat je weet welke storing er is (code) en wat je met deze code kunt gaan controleren. Hier zijn gewoon kleine OBD scanners voor te koop. En code uitleg op internet. Zo Kun je iig wat. Mijn advies. Zorg dat je VCDS krijgt. Of de oude vagcom is ook genoeg voor jouw auto.

 

Zonder juiste info kunnen wij ook echt niets hoor. Niet voor jouw maar ook voor onszelf niet. Kom met codes en ik help vraag verder met de storing of slachting. (Geintje natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem kan zich dus juist wel al voorgedaan hebben toen jij de auto kocht. Een klein druk verschil kan het management al doen bijsturen. Maw misschien was het toen een piep klein scheurtje die later helemaal ging? Wellicht ook niet. En is het wat anders.

Maar als jij niet onnodig dingen wil vervangen en of geld uit wil geven wat ik erg logisch vind klinken zul je toch iets moeten doen. Wat hebben ze gemeten? Hebben ze wel gemeten? Een auto in Duitsland met emissie problemen door de keuring? Ik betwijfel het. Zonder de firma L&B. Je geeft aan dat de communicatie niet best is tussen elkaar. Ivm spreken van de taal.

Je bent dus op jezelf aangewezen. Ga zorgen dat je weet wat ze van je wil en waarom ze loopt te mekkeren. Dwz. Zorg dat je weet welke storing er is (code) en wat je met deze code kunt gaan controleren. Hier zijn gewoon kleine OBD scanners voor te koop. En code uitleg op internet. Zo Kun je iig wat. Mijn advies. Zorg dat je VCDS krijgt. Of de oude vagcom is ook genoeg voor jouw auto.

Zonder juiste info kunnen wij ook echt niets hoor. Niet voor jouw maar ook voor onszelf niet. Kom met codes en ik help vraag verder met de storing of slachting. (Geintje natuurlijk)

Ik meende dat het in Hongarije is en niet in Duitsland Norman

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto is ook goedgekeurd maar neemt niet weg dat ik het probleem nu eindelijk wel eens opgelost wil hebben na al die tijd.. en aangezien ik in het buitenland woon en de taal niet beheers en hun alleen gebrekkig engels kunnen spreken wil ik zelf weten wat eventueel het probleem zou kunnen zijn en wat wel en niet mogelijk is met de w8..

Geen zin in onnodige verrassingen..

 

Wellicht een optie om contact op te nemen met forum member Ad?

Hij is volgens mij de W8 paus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was benieuwd wat zijn naam met de woonplaats te maken had. Omdat je aangeeft dat zijn naam Dyon wellicht verkeerd gespeld zou zijn.

Vandaar.

Volgens mij haal ik wat door elkaar. Ik meende woonplaats te lezen ipv naam, dat staat daar ook altijd. Behalve bij TS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden