Ga naar inhoud
  • 0

Zekering 12 volt aansteker voor en achter klapt er steeds uit....


VW Marco

Vraag

Goedenavond,

 

Sinds deze week het probleem dat mijn 12 volt aansluitingen voor en achter het beide niet meer doen.

In het zekeringsschema dat ik hier op het forum gevonden heb zag ik dat het de 20 Ampere zekering op plaats 41 zou moeten zijn (Zigarettenanzunder, Zigarettenanzunder hinten en Bordnetsteuergerat).

En inderdaad deze is doorgebrand....  Op dat moment zat er voor in het contact mijn dashbordflitser en achter mijn dashcam. Vermoedelijk was 1 van de 2 de boosdoener. Beide er dus uitgehaald en een nieuwe zekering geplaatst. Op het moment dat ik de sleutel indruk om op contact te zetten vliegt de zekering er weer uit, terwijl er dus niets in de sigarettencontacten zat.

Blijkbaar ligt het dus niet aan deze twee.
Bordnetsteuergerat zit ook nog op die groep, waarschijnlijk is dat dus de boosdoener.

 

Weet iemand wat ik mij daar bij voor moet stellen? En wat de oorzaak dan zou kunnen zijn?

Ik kom er zelf niet meer uit.

 

Groeten, Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nogmaals op jullie advies gekeken met een zaklampje, en inderdaad!

Er zat een heel klein afgebroken stukje metaal onderin die ik de eerste keer niet gezien heb.

Deze eruit gehaald en alles werkt weer!

 

Dank allen voor het meedenken en een fijne avond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk eerst ook eens even met een lampje in het gat van de aansteker. Of er niks los zit, of erin ligt, zodat plus aan min kan komen.

 

Daarna 1 voor 1 de mogelijke veroorzakers los nemen inderdaad, beginnende bij de sigarettenaanstekers zelf (als dit dus relatief eenvoudig gaat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk eerst ook eens even met een lampje in het gat van de aansteker. Of er niks los zit, of erin ligt, zodat plus aan min kan komen.

 

Daarna 1 voor 1 de mogelijke veroorzakers los nemen inderdaad, beginnende bij de sigarettenaanstekers zelf (als dit dus relatief eenvoudig gaat).

Dit idd meegemaakt dat er een ringetje in lag van een stekker en sluiting veroorzaakte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nogmaals op jullie advies gekeken met een zaklampje, en inderdaad!

Er zat een heel klein afgebroken stukje metaal onderin die ik de eerste keer niet gezien heb.

Deze eruit gehaald en alles werkt weer!

 

Dank allen voor het meedenken en een fijne avond.

Dank je. Blij dat het opgelost is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden