Ga naar inhoud
  • 0

Even een noob vraagje... (Meten of er stroom doorkomt bij de plus van een kabel)


StyloM

Vraag

Hallo allemaal... 
Ik heb een achteruitrijcamera op de auto zitten die altijd zonder problemen zn werk heeft gedaan. Deze is aangesloten op de binnenspiegel.
Echter doet deze het opeens niet meer... Tik gehad met parkeren door iemand op de achterbumper (een bekende van me haha :roll:), geen schade gelukkig, maar vanaf dat punt doet die het niet meer. 

Er komt geen beeld meer op de binnenspiegel. Ik heb de bekabeling gechecked maar alles zit goed voorin.
Ik heb deze set niet zelf aangesloten dus weet eigenlijk ook niet of er een zekering aan zit ofzo... 

In ieder geval alles losgehaald achter bij de verbinding van de cam en bleek ook alles netjes vast te zitten. Nu vraag ik mij af waar dit aan kan liggen.. 
Ik wil gaan checken maar weet niet waar te beginnen.... Ik heb een multimeter, misschien dat ik wat advies kan krijgen hier? 
Verder heb ik de camera ook verwisseld met een andere identieke die ik nog had liggen (Nieuw), maar ook geen beeld bij achteruit....

Iemand enig idee? Moet ik wat meten en zien of er nog stroom naar de camera gaat bijv? Zo ja, hoe moet ik dat doen, ik heb dit nooit gedaan... 
Uw advies is zeer gewaardeerd  :thumb: 

Zie bijlage trouwens voor de verbindingset die ik heb voor deze camera.... Als iemand misschien kan aangeven waar ik de plus en min aan moet zetten dan weet ik dat...
Kan ik dat bijv ook doen bij de plus zoals in de 2de afbeelding? Anders zou ik de hele bedrading los moeten halen namelijk........ dus dat zou wel schelen qua werk want heb geen idee wat die gozer heeft verbonden daar destijds...
Aan de andere kant, wat als een draad is doorgebrand denk ik dan... ik weet dat natuurlijk niet zeker zonder te kijken hehe...

Hoor het graag beste mensen....  

post-26489-0-94578600-1544656874_thumb.png

post-26489-0-27231300-1544657280_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou gewoon eerst de zwarte en rode kabel op het rode stekkertje meten.

Waarschijnlijk gasn deze naar je achteruitrijlicht. Als je de auto in achteruit zet moet je daar spanning op hebben.

 

Doet je achteruitrijverlichting het overigens nog wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou gewoon eerst de zwarte en rode kabel op het rode stekkertje meten.

Waarschijnlijk gasn deze naar je achteruitrijlicht. Als je de auto in achteruit zet moet je daar spanning op hebben.

 

Doet je achteruitrijverlichting het overigens nog wel?

Dus je bedoelt met rode stekkertje wat ik heb omcirkeld in foto 2 en dan beiden kabels van de meter op het rode stekkertje? Ja idd die was wel aangesloten op de achteruitrijverlichting... en deze doet het overigens gewoon... 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus je bedoelt met rode stekkertje wat ik heb omcirkeld in foto 2 en dan beiden kabels van de meter op het rode stekkertje? Ja idd die was wel aangesloten op de achteruitrijverlichting... en deze doet het overigens gewoon... 

 

 

1 kabel van de meter op het rode stekkertje en 1 kabel van de meter op de zwarte.

Of 1 kabel van de meter op het rode stekkertje en de andere kabel ergens aan de massa van de auto.

De meter op DC volt zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden