Ga naar inhoud
  • 0

wil een installatie gaan bouwen in mij passat met originele radio


Ralfff

Vraag

Beste mede forum leden en audio fanaten, waar kan ik het beste signaal weg pakken van de originele audio interface van mijn passat cc met dynaudio upgrade..Ik heb nog heel wat luidsprekers en versrerkers slingeren van mijn vorige install en het begint alweer te jeuken..lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wil graag een actieve 3 weg front stage gaan inbouwen...heb daarvoor 3 pioneer prs-d800 versterkers, heb een audison bit one signaal processor met high input, voor bass een gladen sql 15 op een pioneer gm-d9601, als frontstage heb ik de audison voce tweet mid en bass..dus ik ben van plan om in ieder geval de dynaudio speakers voor te vervangen. en ik heb genoeg aan één fullrange signaal.....de rest kan ik regelen op de audison processor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je een rns510 hebt staat deze nu op dynaudio en is het uitgangssignaal lowlevel ingesteld

De dynaudio kun je loskoppelen, maar speaker aansluitingen moet je bekijken. Die worden separaat vanaf de versterker onder de stoel aan gestuurd.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even ter info, Dynaudio is al een aktief 10 Kanaalssysteem. Dus een aktief 3 weg systeem voor en aktief 2 weg systeem achter.

 

De versterker hiervoor zit onder je voorstoel, en vanaf die plek liggen er dus al 10 LS kabels naar de vier deuren. Keurig netjes door je deurstekker.

 

Mijn mening over de gebruikte luidsprekers is dat met name mid (voorin) en laag de mooiste units zijn, waarbij het mid voorin over een hele mooie klank beschikt.

 

Het is geen rijdende discotheek, maar het is gebouwd op zuivere weergave. En dat is voor een af-fabriek systeem zeker niet slecht. Kan het beter? Vast wel, maar dat hangt helemaal van je wensen af wat je dan precies wel.

 

Maar veel succes met de klus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb om van het holle bomen geluid af te zijn de Pioneer Prs-A700 op 2 kanalen gebrigded met voorin 2x polk/momo 3weg 350w en in de kofferbak een 500w 12'' sub van polk/momo en dynamat in de deuren en kofferbak (sedan)

Dat klinkt toch stukken beter dan dat hele dynaudio en kan ook veel harder.

Het kost wat maar dan heb je wel top geluid.

 

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja idd ik wil de deuren ook gaan dempen en paar templates maken van de mid en bass speakers. En daar de audison voce's in verbouwen. De prs-d800 twee kanaals versterkers horen bij de beste class-d versterkers die ik ooit heb gehoord (voor die prijs)..en zijn heel erg klein...drie passen samen op een A4tje en zijn samen goed voor 750 watt rms. Ik hou van SQ maar ook van een beetje bass op zn tijd. Ik ben nog aan t twijfelen of ik de standaard radio erin laat want heb last van rare volume pieken (ook al heb ik die functie voor volume verhogen tijdens t rijden uitgeschakeld) Ik neem nog even de tijd om me te verdiepen i het autootje en als ik begin zal ik zeker wat fotoos posten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan wel een stekker uit een oude/defecte Dynaudio amp halen en daar zelf kabels aan solderen en die weer naar je nieuwe amp leiden.

 

Het is op zich wel handig om de bestaande bekabeling te gebruiken, want voor dikkere kabels (erbij) is eigenlijk geen plaats meer in de deurrubbers/kabelmof. Ik heb ooit een Dynaudio kabelboom zelf gemaakt en dikkere kabels gebruikt dan VW, maar dat was nauwelijks nog in het deurrubber te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ bm-er, bedankt voor de snelle reactie en alle info, ik heb idd je oude post gezien met de spaghetti aan tweeling draad.. En geloof me ik heb ervaring met het proberen van doorboren van deurstekkers en dergelijke en tegenwoordig is dat bijna zo goed als onmogelijk..Ik heb al op een duitse site een adapter gevonden voor een high low converter en die kost 99 euro...en die zou ik dan ook kapot moeten knippen...ik denk dat ik ga zoeken naar een defecte unit of iets van de sloop..Ken jij misschien ook iemand die firmware van een rns 510 kan updaten? Ik heb een A of B versie met software versie 1300 erop...Aangezien ik wat rare problemen heb met het volume van die unit, wi. ik de software updaten om te kijken of het probleem daarne weg is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mensen die ook graag luidsprekers willen gaan verbouwen met de dunaudio install in hun VW en niet in de originele kabelboom willen gaan knippen hier is een linkje naar een high low adapter die ook nog een cinch uitgang en een remote voor aanschakelen van versterkers en dergelijke aan boord heeft... Op dit moment weet ik alleen nog niet zeker of de cinch aansluiting alleen voor sub is of fullrange..

 

https://www.carhifi-store-buende.de/dynaudio-highlow-adapter-hl-sli2-dyn-plug-n-play

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Check even of jij dezelfde stekker hebt als in jouw link. Deze stekker is namelijk niet vanaf het begin (2005) toegepast en ik weet niet in welk jaar ze de nieuwe stekker zijn gaan gebruiken in de Passat. Overigens staat de Passat er niet tussen in  de lijst van compatibele auto's. De Passat is ook de enige die een 10 kanaals systeem heeft, de andere typen zijn 8 kanaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mensen die ook graag luidsprekers willen gaan verbouwen met de dunaudio install in hun VW en niet in de originele kabelboom willen gaan knippen hier is een linkje naar een high low adapter die ook nog een cinch uitgang en een remote voor aanschakelen van versterkers en dergelijke aan boord heeft... Op dit moment weet ik alleen nog niet zeker of de cinch aansluiting alleen voor sub is of fullrange..

 

https://www.carhifi-store-buende.de/dynaudio-highlow-adapter-hl-sli2-dyn-plug-n-play

 

In de comments geeft iemand aan dat het werkt op een Passat B7 uit 2011, en er staat ook dat er alleen een laag signaal uit de tulp aansluitingen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ bm-er Bedankt voor de info...dus cinch is goed voor sub...het is echt jammer dat deze bolide niet door de brandgang richting mijn garage past. Anders ging het geheel wat sneller...nu er hier een redelijke witte deken van vast water is neergedaald, zal ik even moeten wachten tot ik weer gebruik kan maken van de garahe van mijn schoonbroertjuh..lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden