Ga naar inhoud
  • 0

Klepdeksel probleem


rvandenb

Vraag

Beste forum leden,

 

Wellicht weten jullie wat te doen. Ik heb ontdekt dat 1 van de bouten die het klepdeksel afdichten afgebroken is.

 

Vraag 1: Kan dit kwaad?

Vraag 2:Zou het kunnen dat dit nu voor een vacuüm probleem zorgt? Ik heb al sinds tijden een irritant lampje branden op m'n dashboard (motormanagement) en ben er niet achter wat de oorzaak is. Heb al van alle uitgezocht. Een vacuüm lek ergens zou het probleem kunnen zijn. De slangen zijn voor zover ik weet ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het volgende kwam naar voren

 

2 Faults Found:

 

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
            P1137 - 002 - System too Rich - MIL ON

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
            P1292 - 004 - Open Circuit - Intermittent

 

De 2e fout is sinds kort er bij gekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De thermostaat is 2 jaar geleden vernieuwd maar goed kan natuurlijk opnieuw stuk zijn gegaan na een lekkage van het thermostaathuis. Als de 2e melding blijft aanhouden zal ik 'm laten vervangen.

 

De Fuel Trim melding heb ik al sinds de aanschaf van de auto drie jaar geleden. Ik had toen nog geen mogelijkheid om de auto uit te lezen. Na 2 dagen rijden begon er een geel lampje te branden op m'n dashboard. Ik heb zelf nooit aan het klepdeksel gezeten anders dan voorzichtig controleren of de bouten vastzaten. Toen heb ik gemerkt dat er een bout afgebroken was.

 

Ik heb 'm zelf niet afgebroken, noch enige garage, dus vermoed ik dat het al zo was toen ik de auto kocht. Vandaar m'n gedachte dat de afgebroken bout verantwoordelijk kan zijn voor een eventueel vacuüm lek.

 

@@Vdub: wat vind jij van die redenatie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zitten 15 bouten (06B103831E) en 1 bout (06B103831F) in. Is er soms een lengteverschil?

 

Weet iemand ook het aanhaalmoment voor het vastzetten van deze bouten?

Neem een stuk karton en teken daar je klepdeksel op en steek je boutje die je eruit haalt op de de overeenkomstige plaats in het stuk karton.

Komen ze altijd weer op dezelfde plaats terug.

Aanhaal moment weet ik zo niet.

Zal niet heel hoog zijn, iets van 10Nm ongeveer, en dan kruislings aandraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden