Ga naar inhoud
  • 0

FM-antenne vervangen door DAB+ antenne


passsat

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een Passat B5 uit het jaar 2000. De FM-antenne op het dak wil ik door een garage laten vervangen door een DAB+ exemplaar. Hierbij zal ook de bekabeling vervangen moeten worden. Deze antenne heb ik hiervoor gekocht. 

 

Volgens garage zal dit neerkomen op een uurtje werk. Ik ben alleen benieuwd hoe men dit gaat doen, want ik heb even gekeken achter de radio. Wat blijkt; alles is in een kabelboom vast gemaakt. De zwarte antennekabel heb ik met een pijl aangewezen. Hoe moet je nu in vredesnaam de antennekabel vervangen?

aangepast door passsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De meeste aftermarkt dab antennes vallen tegen kwa bereik.

Heb voordat ik mijn huidige antenne vond eerst nog 2 andere types gehad waarvan ontvangst bagger was.

Welke antenne heb je nu dan? Ik ben namelijk aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor m'n Golf, en de antenne is dan wel een belangrijk aspect :mrgreen: aangepast door mharmsen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor 3C/B7 Golf 5 en 6. 

die hebben de FM antenne in het raam en t is een kwestie van de huidige FM versterker verwisselen voor dit exemplaar.

een antenne kabel van de versterker naar de dab ingang van de radio trekken en klaar.

voor Golf 4 en Passat 3B/3BG kun je deze niet gebruiken omdat die niet met raam antenne werkt.

 

https://www.ebay.de/itm/DAB-Digitalradio-Antennenadapter-SMB-fur-VW-OEM-Scheibenantenne-6-5m-Kabel/231958056677?hash=item3601c70ee5:g:WiMAAOSwtVxaKRy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor 3C/B7 Golf 5 en 6.

die hebben de FM antenne in het raam en t is een kwestie van de huidige FM versterker verwisselen voor dit exemplaar.

een antenne kabel van de versterker naar de dab ingang van de radio trekken en klaar.

voor Golf 4 en Passat 3B/3BG kun je deze niet gebruiken omdat die niet met raam antenne werkt.

 

https://www.ebay.de/itm/DAB-Digitalradio-Antennenadapter-SMB-fur-VW-OEM-Scheibenantenne-6-5m-Kabel/231958056677?hash=item3601c70ee5:g:WiMAAOSwtVxaKRy2

Weet je zeker dat een Golf 5 zo'n raam antenne heeft? Daar ik ook een spriet op het dak heb?

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb even de bekleding van de achterklep en de c stijlen er af gehaald om te kijken en ben er achter gekomen dat er wel een raamantenne in zit alleen wordt die volgens mij niet gebruikt. De dakantenne kabel loopt rechtstreeks over de dakbekleding naar voren toe met een apart voedings kabeltje.

 

In de rechter C stijl zitten 2 fakra stekkers en naast het raam zitten 2 modules. In de achterklep zit ook nog een module.

 

@@dieseltje Zou jij me kunnen vertellen aan de hand van de info en foto's of ik die module van ebay kan toepassen of dat ik een andere nodig heb?

 

Alvast bedankt. :mrgreen:6738c2f030f50c2bd573573ec9e578f1.jpg1e0a3034f3a8ad74aba907aae437b221.jpg27a5e473937810b764fc971c06d9329e.jpge76973ad555ac5cc1f484e15ed386778.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb net zo een antenne geïnstalleerd van Calearo en een raammodule van kufatec die de achterruit gebruikt. De module is voor een golf 6 maar die werkt in een golf 5 net zo goed.

 

Heb de antennes gekoppeld en aangesloten op een losse dab+ ontvanger daar m'n RCD330 geen dab+ kan en een ander apparaat te veel geld vond kosten. Heb nu in totaal 175 euro uitgegeven en heb overal goed bereik. Er zijn een paar plekken waar het bereik minder is; omgeving lochem-borculo. Maar verder werkt het perfect.

 

Moet alleen nog even een isolator o.i.d. tussen de ontvanger en de aux-in van de RCD zetten want ik kan het toerental bij geen bereik terughoren in de speakers en dat is natuurlijk niet de bedoeling haha

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

aangepast door mharmsen
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden