Ga naar inhoud
  • 0

Ketting 2.0tsi preventief vervangen of...?


AsliVW

Vraag

Ik rijd een Passat CC 2.0tsi.

150.000 km gereden.

 

Gisteren is de inlaat vervangen na de foutcode P2015 en het branden van het motorlampje.

Monteur zegt nu dat hij niks vreemds zag aan de kleppen van de inlaat en dat vervangen dus misschien niet nodig was geweest. Terwijl bij het uitlezen hij al aan gaf dat het de inlaat betrof

 

Maargoed... nu lees ik dat de ketting een probleemgeval is bij deze motoren. Volgens mij is het niet de vraag of hij kapot gaat, maar wanneer...

We hebben momenteel trouwens geen probleem met de ketting.

 

Ik heb nu een behoorlijke discussie thuis. Ik zeg: preventief vervangen.

Kreeg een prijsopgave van 1.050,00 euro.

Vriend zegt: ik heb het er nu niet voor over, je hoort het vanzelf wel als die ketting niet goed meer is en kun je op tijd ingrijpen. En dat er een lampje gaat branden op dashboard?

 

Maar is dit ook zo? Ik vind dit wel erg optimistisch klinken.

 

 

 

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Dat heeft Brian netjes gedaan.
Ik had de foto’s al gezien via hem, maar wist niet van wie deze was.
Mooie auto man




Dank je wel!! Ja, ben zo blij dat Brian in Heerhugowaard gevestigd is.
Ik denk dat ik mijn velgen ook ga laten doen. Had wat serieus gave voorbeelden bij Brian gezien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

f330e99ede1b0a26cc79ceeae206b84d.jpg

Yep... Check engine light!

Paar maanden terug ook dit lampje gehad. Toen mijn inlaat compleet vervangen.

Vorige maand de auto laten Tunen... wellicht komt het lampje daarom nu tevoorschijn
Hopelijk vandaag even laten uitlezen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zit je niet mee. Denk zelf niet dat het iets met tunen te maken heeft. Je hebt het al eerder gehad en de inlaat vervangen, maar het lijkt erop dat je oude probleem is teruggekomen.

Is de inlaat toen echt vervangen? Misschien heb je hier wat aan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het zit je niet mee. Denk zelf niet dat het iets met tunen te maken heeft. Je hebt het al eerder gehad en de inlaat vervangen, maar het lijkt erop dat je oude probleem is teruggekomen.
Is de inlaat toen echt vervangen? Misschien heb je hier wat aan?
 


Ja idd!! Er komt nu na uitlezen weer dezelfde code uit... daarom hadden we de inlaat juist laten vervangen! Weet even niet meer wat te doen...
051bc68c026166f012e8eee193078816.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0


Ja idd!! Er komt nu na uitlezen weer dezelfde code uit... daarom hadden we de inlaat juist laten vervangen! Weet even niet meer wat te doen...
051bc68c026166f012e8eee193078816.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wellicht is er een vuil contact. Zijn na het vervangen de stekkers ook nagekeken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Brian is een goeie bekende van me, hij heeft de afgelopen jaren een aantal show sets gedaan voor me, polijstwerk, dipwerk, spuitwerk, hij kan het allemaal

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk



Ik kom al jaren bij Brian zijn ouders over de vloer.
Ken hem dus al van toen hij nog een dreumes was.

Hij levert goed werkt af, spuit voor mij ook onderdelen als dat nodig is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wellicht is er een vuil contact. Zijn na het vervangen de stekkers ook nagekeken?


Zal ik even moeten na vragen! Vind het wel erg apart dat een nieuwe inlaat het al begeeft na drie maanden?!
Ik heb de inlaat zelf besteld via e-bay. Een nieuwe uit Duitsland. Maarja, misschien is het wel een slechte kwaliteit..



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden