Ga naar inhoud
  • 0

Ketting 2.0tsi preventief vervangen of...?


AsliVW

Vraag

Ik rijd een Passat CC 2.0tsi.

150.000 km gereden.

 

Gisteren is de inlaat vervangen na de foutcode P2015 en het branden van het motorlampje.

Monteur zegt nu dat hij niks vreemds zag aan de kleppen van de inlaat en dat vervangen dus misschien niet nodig was geweest. Terwijl bij het uitlezen hij al aan gaf dat het de inlaat betrof

 

Maargoed... nu lees ik dat de ketting een probleemgeval is bij deze motoren. Volgens mij is het niet de vraag of hij kapot gaat, maar wanneer...

We hebben momenteel trouwens geen probleem met de ketting.

 

Ik heb nu een behoorlijke discussie thuis. Ik zeg: preventief vervangen.

Kreeg een prijsopgave van 1.050,00 euro.

Vriend zegt: ik heb het er nu niet voor over, je hoort het vanzelf wel als die ketting niet goed meer is en kun je op tijd ingrijpen. En dat er een lampje gaat branden op dashboard?

 

Maar is dit ook zo? Ik vind dit wel erg optimistisch klinken.

 

 

 

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien is een idee om de overstap te maken naar een Toyota forum? Ipv hier alleen maar vag af te zeiken!! En dat zonder passat.

 

 

Amen

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 

Beetje op den pick getrapt heren?

Ik zeik VAG niet af, maar ik ga er niet om lopen liegen en een oogje dichtknijpen omdat het VW betreft gaat niet gebeuren.

Ben niet met het merk getrouwd of zo.

Ze hebben de laatste jaren een paar flinke technische missers gemaakt welke rustig en zonder schroom op de klant afgewenteld werden, mag best benoemd worden wat mij betreft.

Prima als je ontwerp fouten maakt, los het dan wel kosteloos op.

Als jullie dat afzeiken noemen.........tja, ik noem dat gewoon "kritisch" (Ben ik op alle merken)

 

Als VW betrouwbare benzine motoren en automaten hadden geleverd had ik nu waarschijnlijk gewoon weer een Passat of Tiguan gekocht.

Maar die hebben ze niet van de bouwjaren 2006 tot 2016.

Of de bouwjaren 2017 en nieuwer beter zijn moeten we nog even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook toyota heeft zijn mankementen.

Ik ben blij met mijn VAG en was blij met mijn Bmw.

Pitje vervangen scheelt ook een halve dag werk, bij de toyota moest de bumper eraf en voorscherm los..

 

Wil niet zeggen dat als je vaak problemen hebt met een bepaald merk dat gelijk heel het merk ruk is.

Overige merken hebben er net zo goed rotte appels tussen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben het zeker niet altijd met @@Nitro68 eens zoals ik al vaker gezegd heb. Maar hij heeft echt een punt. De TSI van Volkswagen waren echt slecht. Kettingen en DSG bakken voor te weinig koppel.

Ben daarom serieus overgestapt van Golf 2.0tfsi (die gelukkig totaal geen olie verbruikte) DSG6!! naar diesel handgeschakeld DSG7 geen fan van. Durfde het echt niet aan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben het zeker niet altijd met @@Nitro68 eens zoals ik al vaker gezegd heb. Maar hij heeft echt een punt. De TSI van Volkswagen waren echt slecht. Kettingen en DSG bakken voor te weinig koppel.

Ben daarom serieus overgestapt van Golf 2.0tfsi (die gelukkig totaal geen olie verbruikte) DSG6!! naar diesel handgeschakeld DSG7 geen fan van. Durfde het echt niet aan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Er zijn er ook die geen probleem hebben hoor hier inmiddels al ruim de 200k over heen met een dsg7

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeker. Er waren ook genoeg tfsi motoren die olie verbruikte bij het leven. Zelf ook niks van gemerkt.

Maar ging het risico niet meer lopen voor een geknapte ketting a €3500 schade en defecte mechatronic en wat er nog meer kapot kan gaan aan een dsg7 a €2000 als je het daar mee red.

En nee, bezuinig nooit op onderhoud en ja, een auto mag geld kosten maar niet voor zulke schade.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@AsliVW heel veel problemen kunnen voorkomen worden door goed onderhoud, dwz elke 10-15dkm nieuwe olie en evt af en toe een motorflush..

Gelukkig ben ik niet van bezuinigen in onderhoud Als je iets lang wilt houden, moet je er goed voor zorgen.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die 1.9 was in die tijd inderdaad "bullit proof" en miste ook de nodige "randapparatuur" die de hedendaagse diesel een beetje "schoon" te krijgen (wat overigens niet hielp) dus ook niet stuk kan gaan.

Icm goed onderhoud en rijgedrag kan je dan inderdaad heel ver komen.

 

Die tijd ligt helaas ver achter ons..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi!
Ondertussen de ketting vervangen.
De oude is nog even goed nagekeken, maar was eigenlijk nog helemaal prima in orde..
Maar goed, in het kader van preventief vervangen...

Ondertussen ben ik mijn CC was het aan het upgraden.

Hij is in ieder geval getuned. Wat hem nu brengt op 240 PK. In plaats van de originele 200 PK.
Ook heb ik door een gespecialiseerd bedrijf alle chromen delen aan de buitenkant in hoogglans zwart laten spuiten, ook de grill plus logo’s.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden