Ga naar inhoud
  • 0

Teller swap passat 3.2 3.6 van rood naar zwart wit kleur of 3d


Passat Rdi

Vraag

Vandaag bij Peter alias @@Piotr een probleem opgelost in de teller wat bij rosstech of vortex nog niet helemaal duidelijk was hoe op te lossen.

 

Probleem bij de 3.2 of 3.6 met rode teller affabriek die naar zwart/wit of kleur of 3d willen gaan krijgen een fout in de brandstof pomp sensor. Die geeft dan maar een half tank aan ongeacht deze vol is. Het was bekend dat de 3.2 of 3.6 twee sensoren heeft in de tank en dat er in de Ali verloopkabel van 36 naar 32 pollige stekker 2 draden ontbreken van sensor2

Er was al veel over geschreven bij vortex en ook over pin bezettingen maar deze gaven niet de oplossing helaas.

 

Omdat we vandaag niks te verliezen hadden zijn we gaan experimenteren en het is gelukt.

 

Dus als je een 3.2 3.6 hebt met nog een rode teller,en je wilt daar een andere teller in plaatsen moet je dit aan houden.

 

Pin 23 van 36p naar pin 18 van 36p

Pin 16 van 36p naar pin 17 van 36p

 

Pin 17 en 18 heb je nu over uit de 36p

Deze verleng je naar de Ali 32 pollige steker

 

Pin 17 36p naar pin 3 32p

Pin 18 36p naar pin 4 32p

 

Zo werkt de brandstof meter weer helemaal correct. Veel plezier met de swap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is het niet gewoon dit?

 

Stekker 32 Polig (nieuw) - Stekker 36 Polig (oud)

1 - brandstofzender (vol) - 17 LI/SW
2 - brandstofzender (leeg) - 18 LI/WS
3 - brandstofzender (vol), alleen 4 motion - 16 BL
4 - brandstofzender (leeg), alleen 4 motion - 23 LI/WS
 
In die Ali verloopkabels zit alleen 1-17 en 2-18, maar je moet dus zelf 3-16 en 4-23 toevoegen.
 
Volgens mij heb je nu sensor 1 en 2 omgewisseld ;-)
Maakt verder niets uit voor de functionaliteit lijkt me.
aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt dus niet dit hebben we eerst aan gehouden en werkte dus niet. Bij pinnen in de 36 p van ali gaat niet deze is dicht gesmolten met lijm en niet te verwijderen. Ook de info kwa pin bezetting die je door zet komt van rosstech of vortex.

Na die geprobeerd te hebben blijft de fout van fuel sensor 2 gewoon aanwezig en de tank nog steeds half vol.

 

Na de pin bezetting die ik omschrijf is adres 17 foutloos en bereik en brandstofmeter correct anders niet.

 

https://forums.vwvortex.com/showthread.php?7934369-Need-help-with-wiring-36-32-pin-instrument-cluster

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij beschrijf je precies dezelfde pinout als ik doe, alleen wissel je de 2 sensoren om.

 

Ik kan me niet voorstellen dat het uitmaakt welke sensoren waar zitten want ze zijn identiek en ze worden a.h.w. gewoon bij elkaar geteld voor het uiteindelijke tank volume resultaat.

 

Vreemd dit ...

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snap je punt maar toch is het echt zo. Lees ook de vortex link maar allemaal zelfde probleem helaas dat het niet werkt met jouw omschreven pin bezetting.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een sensor is een analoge weerstand.
Het maakt dus niet uit of je ze omwisselt, geen verschil .. tenzij een teller verwacht dat een bepaalde sensor eerder minder aangeeft dan de andere. Ik weet niet hoe zo'n tank precies opgedeeld is en of een bepaald deel eerder leeg loopt dan de andere.

 

 

We houden het in de gaten ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden