Ga naar inhoud
  • 0

Auto start niet meer na omwisselen stuurwiel voor MFL


lonnebol

Vraag

Vanmiddag mijn nieuwe MFL geïnstalleerd (volgens de handleiding van Fappie, nu verwijderd). Ging voorspoedig. In verband met de airbag de accu losgehad. Alles ingebouwd. Bekabeling van het stuurwiel gecheckt en me gereed gemaakt om de stuurhoeksensor in te leren. Maar toen ik wilde gaan rijden, startte de auto niet. De tacho geeft niks weeren ook het stuurslot komt er niet vanaf.

 

Ik zie onder de motorkap niks bij de zekeringen.

 

Wie o wie heeft raad voor mij? Het huilen staat mij meer nader dan het lachen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Even voor mijn beeldvorming, je bent van een standaard stuur naar een 8 knops stuur gegaan lin 1.3

Je hebt alleen de stuurdoos vervangen.

 

wat gebeurd er als je alleen de stuurdoos vervangt en geen stuur/airbag plaatst? (behalve dat je een airbag fout krijgt) 

Daarmee sluit je uit dat het de sleepring is of de bekabeling er naar toe.

 

Anders zou ik toch de stuurdoos verdenken, ik weet niet of de can gateway nog een rol speelt dacht het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even voor mijn beeldvorming, je bent van een standaard stuur naar een 8 knops stuur gegaan lin 1.3

Je hebt alleen de stuurdoos vervangen.

 

wat gebeurd er als je alleen de stuurdoos vervangt en geen stuur/airbag plaatst? (behalve dat je een airbag fout krijgt) 

Daarmee sluit je uit dat het de sleepring is of de bekabeling er naar toe.

 

Anders zou ik toch de stuurdoos verdenken, ik weet niet of de can gateway nog een rol speelt dacht het niet.

 

Dat is correct. Helaas vanmiddag geen tijd meer om nog van alles te gaan proberen en uitsluiten.

 

Ik heb nog met Ronald gebeld en onze conclusie is wel dat de module een defect moet hebben. Ik heb de oude sleepring gelaten en geen 3,3 Ohm-weerstand gesoldeerd. En ik krijg geen foutmelding over de airbag, terwijl dat wel zou moeten. Ik heb de module ook even opengemaakt. Er zat ook niet al toevallig een weerstand op.

 

Ik ben nu opzoek naar een andere module. Al was het alleen maar om te testen. Topic hier aangemaakt: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/44123-stuurmodule-3c0-953-549-ae-of-hoger/. Mocht iemand nog een geschikte module hebben, hoor ik het graag op PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het opgelost?

Heb anders nog 1 liggen met SW 0030 en kan Lin 1.3 en 2.0 aan.

Sw0039 is laatste en hoogste software.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

 

Yes! Afgelopen zaterdag een andere module (3C0 953 549 AE) erin gezet en alles werkte meteen. Weerstandje bleek ook niet nodig, want mijn vierspaaks stuur was al een eentraps airbag net als de airbag van het driespaaks stuur.

 

Welke module heb jij dan? Eventueel geschikt voor 12-knops? Nieuw project misschien dan, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fijn dat het opgelost is

Module AH

Is SW 0030 en niet SW 0039 was een foutje met de gsm.

Geschikt voor 12 Knops.

 

In topic aangeboden 'RIP R36 onderdelen'

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden