Ga naar inhoud

B8: R-Line & ABT


JanSL

Aanbevolen berichten

Een Passat is op verschillende manieren een beetje op te leuken.

Ik zie drie groepen waaraan je zou kunnen werken:

 

1 - Interieur. Mijn B8 heeft nagenoeg alle opties al, dus hier valt niet veel eer te behalen.

 

2 - De motor. Ik vind 240pk/500nm en 4x4 meer dan genoeg.

 

3 - Blijft er over: het exterieur.

 

Tijdens de Meet&Greet gesproken met Edwin (@@EdB6CC). Als je aanpassingen zelf wilt uitvoeren moet je òf twee rechter handen hebben òf goede connecties. Ik heb geen van drieën.

Edwin heeft wel de nodige connecties en zo is het balletje gaan rollen.

 

Hij vond nog een R-Line pakket bij B&M Parts en ik heb zelf een ABT sportsline uitlaatset en rearskirts bestelt (moet via een geselecteerde VW dealer).

Eerst half NL doorgereden om de spullen op te halen en naar de spuiter te brengen. En vorige week weer terug naar Friesland voor de werkelijke montage.

 

De standaard grill, voorbumper en sideskirts zijn gedemonteerd en de R-Line variant gemonteerd. Hierbij moest de 6xPDC, front assist sensor, front camera en koplampsproeiers worden overgezet.

Aan de achterkant zijn de chromen nep-uitlaat-sierlijsten verwijderd en de nieuwe uitlaat gemonteerd.

—> het vrijgekomen spul is te koop (TEAB).

 

Na twee lange dagen bivakkeren in een pitoreske hotelletje in Leeuwarden is mijn overvolle Passat nog een beetje “dikker” geworden !post-17341-15421151771323_thumb.jpgc114537f5abc1bb89b7039ea8a384cfd.jpg821ac565411d81fa155ffb15807c1815.jpg34eb642c29e19fac8966595e1ac775f3.jpgb29e2ba31ee8a4a37fa2d4d55de7a5a5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een voorstel voor de heren moderators: Geen B8 biturbo's meer accepteren als nieuw lid, ik was ooit zo blij met mijn 1.6TDI, maar die blijdschap verdwijnt als sneeuw voor de zon met dit soort topics  :unsure:  :unsure:  :( help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de dikste B8 hebben, en dat niet genoeg vinden! Waar houdt dat op?

 

Resultaat is mooi geworden. Misschien nog een klein beetje verlagen?

Waar het ophoudt ? Hier !

 

En verlagen vind ik juist helemaal niet mooi. Smaken verschillen

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een voorstel voor de heren moderators: Geen B8 biturbo's meer accepteren als nieuw lid, ik was ooit zo blij met mijn 1.6TDI, maar die blijdschap verdwijnt als sneeuw voor de zon met dit soort topics :unsure::unsure::( help!

Ik was al lid met mijn 3C. Maar ik snap wel wat je bedoelt.

Ik wil ook graag mijn enthousiasme delen met auto-liefhebbers als jullie.

In mijn persoonlijke omgeving geven ze òf niks om auto’s òf zeggen ze “tsja, het blijft maar een Passat”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik welke ik straks moet overnemen @@bm-er :)

Goed om te weten.

Ik ben bezig om van baan te veranderen en worst case moet ik overstappen naar een leasebak. Als dat gebeurt zal ik afscheid moeten nemen van deze B8.

Laten we hopen dat ik een “auto vergoeding” krijg en ‘m de komende 10 jaar nog door kan blijven rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

De achterbumper is niet vervangen, maar volgens mij heb je interesse in de chromen “uitlaatstukken”?

Die heb ik nog: ze zijn eenvoudig van de bumper af geklikt. Volgens mij zou je die zo op jouw bumper kunnen klikken.

 

Ik zal binnenkort foto’s maken en als je interesse hebt kun je via een IM een bod doen.

 

Ik heb ook de originele uitlaatdemper te koop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn bumper zullen deze helaas niet klikken aangezien deze geen uitsparing heeft of ik moet in de originele bumper gaten gaan maken.

of er zou een andere oplossing voor moeten zijn

Bumper van Jan laten spuiten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal niet gaan Edwin: de achterbumper is niet vervangen (alleen de voorbumper).

Misschien kun je de chromen delen via de binnenkant van jouw bumper monteren en vast lijmen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden