Ga naar inhoud
  • 0

Motor houdt in, onoplosbaar probleem?


omejan

Vraag

Goedemiddag, ik ben nieuw op dit forum en zou graag hier een oplossing vinden voor het probleem van mijn auto.

Het probleem lijkt namelijk niet opgelost te kunnen worden door de VW dealer tenzij ze alles na gaan zoeken.

Deze weg heb ik al talloze keren bewandeld en heeft mij al veel geld en nieuwe onderdelen gekost en nog steeds zonder oplossing dus hier voel ik niet meer voor. Het probleem speelt inmiddels al 1,5 jaar.

 

Het gaat om een VW Passat variant bouwjaar 2011 benzine en DSG automaat.

Het probleem is dat de motor of het vermogen inhoudt onder het rijden.

Het voelt alsof het vermogen wegvalt, hij rijdt dan schokkerig. Soms maakt de motor onder het rijden plotseling alleen maar toeren zonder dat de auto meer snelheid maakt. De motor maakt dan wel toeren maar er is geen vermogen.

Doorgaans geeft de motor bij het starten ook een ' start-stop' melding en af en toe het gele motorlampje. Uitlezen en resetten helpt echter tijdelijk.

 

Zijn er hier mensen die mij een advies kunnen geven wat te doen? Ik ben zelf niet technisch dus ben aangewezen op een autogarage maar hopelijk zijn er hier mensen die deze storing herkennen maar vooral weten hoe deze op te lossen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom hier.

 

Wat voor motor betreft het? Ik zou de auto uit laten lezen met vcds. Ik kan dit voor je doen maar dat is een beetje ver weg. Bij jou in de omgeving zijn er diverse mensen met vcds. Met dit programma kun je meer zien als dat de dealer ziet.

 

 

Het inhouden van de motor kan diverse oorzaken hebben. Weet je zeker dat het de motor betreft en niet de DSG? 

Mogelijke oorzaken van inhouden zijn: bobine's aan vervanging toe, inlaatspruitstuk vervuild, slechte bougies, gasklep vervuild kabelboom naar de gasklep niet lekker enzenzenz. Vele mogelijkheden, daarom is het goed eerst uit te lezen. verder is het ook handig te weten wat er al aan gedaan is. 

aangepast door golfiev5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er was enorm geknoeid met alles, parafaan zat een groot gat in, ECU is vervangen door de dealer omdat het water eruit zou lopen, gat in de parafaan deed men niks mee.

Beide ECU stekkers waren gesloopt, kapjes en vergrendelingsmechanismes misten, op diverse plaatsen in de kabelboom zaten nieuwe stukjes draad, allerlei verschillende kleuren aan elkaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden