Ga naar inhoud

Einde Passat in 2022?


tvc15

Aanbevolen berichten

Volgens het doorgaans goed geinformeerde Auto, Motor und Sport komt er geen opvolger voor de Passat nadat het huidige model uitloopt in 2022. De Passat wordt steeds minder belangrijk voor VW, nog maar 1 op de 10 gebouwde VW's is een Passat, dat was ooit 1 op 5.

 

Don't shoot the messenger  :wink:

 

https://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-werk-emden-passat-ende-elektroautos-2022/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het doorgaans goed geinformeerde Auto, Motor und Sport komt er geen opvolger voor de Passat nadat het huidige model uitloopt in 2022. De Passat wordt steeds minder belangrijk voor VW, nog maar 1 op de 10 gebouwde VW's is een Passat, dat was ooit 1 op 5.

 

Don't shoot the messenger :wink:

 

https://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-werk-emden-passat-ende-elektroautos-2022/

En wij dan????????
Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan nog erger ... ;) VW sluit 10 bedrijven die dieselmotoren bouwen en verandert deze in werkplaatsen voor Elektromotoren ... maar gelukkig hebben ook zij het licht gezien en is H2 de toekomst (ook voor VW) ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterstof in personenauto's gaat niet gebeuren.

Te duur en ingewikkeld en past alleen maar in een E segment auto of groter.

Prop je die installatie in een Golf of Polo, dan heb je geen bagageruimte meer over.

Kleinere tanks = kleine range, nog minder als een accu alleen en veel duurder.

 

Wordt hier goed uitgelegd in begrijpelijke taal:

https://tweakers.net/reviews/6449/de-grote-belofte-van-waterstof-het-alternatief-voor-elektrisch-rijden.html

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, lachen he? met die gast.

Kom maar met argumenten die mijn verhaal ontkrachten.

 

Maar roepen dat waterstof het gaat worden in mij een beetje te makkelijk.

Ik begrijp wel waarom, heel veel mensen zien het als een vorm van LPG.

Moet je dan teleurstellen, de enige wat er overeenkomt met LPG is dat het via een slang getankt wordt.

Daar houd de overeenkomst wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wijken af van het topic.

Discussie over het type brandstof moeten we in het andere topic bespreken.

Laten we kijken waarom nu slechts 1:10 VW’s een Passat is en vroeger 1:5.

Ik vermoed dat de opmars van al die (mini / midi) SUV modellen een groot marktaandeel afsnoepen van de Passat. Dan bedoel ik de Toureg, Tiguan, Tiguan Allspace en T-Roc.

Om de één of andere reden willen mensen nu opeens heel graag meer betalen voor een te zware auto, om een beetje hoger te zitten. Met de MPV was dat niet zo gewild.

Misschien is de SUV wel een hype die met de volgende economische crisis wel weer uit de mode raakt ?

 

En dan nog een mogelijkheid; vroeger had je geen Skoda Octavia (en die wordt ook steeds populairder).

Op moment is de Polo de absolute kaskraker (aldus Autoweek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal toch wel een optelsom van div. factoren zijn  :roll:

Vroeger had een gezin 1 auto, daar moest je alles mee doen, ook de vakanties, dus kocht je een grotere auto

zodat je op alles voorbereid bent.

Momenteel hebben gezinnen minimaal 2 auto's, gevolg, parkeerproblemen in je straat of op je dam, dan is

een grote auto gewoon niet handig, ook de wegenbelasting speelt mee, de lease markt heeft ook invloed,

het verbruik van een auto gaat ook meer meespelen, en het feit dat een A/B-segment auto van nu veel

luxer/veiliger/stiller is dan vroeger, zorgt ook voor een stijging, en dus automatisch een daling in het 

C/D-segment.....iets met marktwerking??

 

Het is dat wij de sleurhut nog hebben, anders was het een maatje kleiner geworden, en zo zullen er meer

mensen over denken en gedacht hebben :wink:

 

 

...zei er 1 die ook graag in de Polo rijd

aangepast door DexterXL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal toch wel een optelsom van div. factoren zijn  :roll:

Vroeger had een gezin 1 auto, daar moest je alles mee doen, ook de vakanties, dus kocht je een grotere auto

zodat je op alles voorbereid bent.

Momenteel hebben gezinnen minimaal 2 auto's, gevolg, parkeerproblemen in je straat of op je dam, dan is

een grote auto gewoon niet handig, ook de wegenbelasting speelt mee, de lease markt heeft ook invloed,

het verbruik van een auto gaat ook meer meespelen, en het feit dat een A/B-segment auto van nu veel

luxer/veiliger/stiller is dan vroeger, zorgt ook voor een stijging, en dus automatisch een daling in het 

C/D-segment.....iets met marktwerking??

 

Het is dat wij de sleurhut nog hebben, anders was het een maatje kleiner geworden, en zo zullen er meer

mensen over denken en gedacht hebben :wink:

 

 

...zei er 1 die ook graag in de Polo rijd

En dan niet te spreken over de belasting van het millieu met 2 auto's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps!

 

Nog maar kijken of we een b8 kunnen bemachten met bi turbo diesel. En dat de belasting van milieu en portemonnee meevalt. ;)

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een genot is om te rijden, maar niet de beste auto is als je het milieu en portomonnaie wilt besparen.

 

Wegenbelasting is al € 147,- per maand (en de vrouw rijdt een Polo diesel erbij)...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een genot is om te rijden, maar niet de beste auto is als je het milieu en portomonnaie wilt besparen.

Wegenbelasting is al € 147,- per maand (en de vrouw rijdt een Polo diesel erbij)...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tja wat kan ik hierop aanvullen.

Ik zeg lekker genieten. Zolang de knip niet van uienleer is fok it

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden