Ga naar inhoud

Betrouwbare VW benzinemotoren


PizzaPuntje

Aanbevolen berichten

Gewoon Tesla model 3 oid.

 

Zou voor ons een model x moeten worden. De p100d maar een leuke daarvan begint pas op € 117.500 incl btw. Ivm de caravan. 

 

Zou best elektrisch willen rijden. Zoveel km maken wij niet.

 

De touareg gebruikt de vrouw als "boodschappen" auto'tje. Volgens mij zitten we op dit moment ergens tussen de 9000-12500km per jaar. Weet t zo even niet. Meeste km daarvan zijn 2500km wintersport, 2500km zomer vakantie met caravan en de tripjes tot 250-300km met de caravan. 3x per jaar. Zeg een 6000km is veel rijden en de rest rondom huus. Prima elektrisch te doen en dan zonnepanelen leggen om de auto op te laden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet. Denk dat je met een benzine auto beter kan gaan kijken bij een ander merk. De “betaalbare” modellen zijn niet echt iets om warm voor te lopen. Zelfs de 6pitters niet dus. Helaas.

Even de nieuwste modellen van welk merk dan ook niet meegerekend,

maar ik kan mij zo even geen merk noemen die geen gezeur heeft of heeft gehad met benzine motoren met turbo,

ook kettingen gaan bij andere merken defect....ik zie dat eerder als een probleem van de ontwikkelaars, die gooien

veels te vroeg hun producten in de markt, het lijkt haast wel of ze de percentage uitval omhoog hebben geschroefd,

en arroganter worden omdat ze het dan toch via een rechter gaan spelen. 

 

Mijn advies:

ga lekker motorrijden met een +- 10 jaar oude motor uit Japan, geen gezeur met vakantie's, want ze kunnen toch niet mee,

geen caravan, geen parkeerproblemen, loopt gemiddeld 1:25, je hebt altijd mooi weer....want in slecht weer blijf je

lekker thuis......ik zie de voordelen er wel van in  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke merken hebben nog meer een ketting probleem?

Zover ik weet heeft BMW ook een hele serie motoren gehad waar de geleiders en kettingen sneuvelden met desastreuze gevolgen.

Waren de N47 diesel de ketting en bij de 2.0 turbo benzine motoren sneuvelde de ketting geleiders bij bosjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja en bij motorfietsen, gebeurd het ook al jaren, alleen was de techniek niet zo ingewikkeld en had je weinig problemen, spanner vervangen bv en gaan. Ook daar rekte de ketting. Nu nog steeds problemen, vooral de morseketting rekt, en zonder bescherming kan deze heel makkelijk verspringen. De afgelopen 10jaar vaak genoeg kettingen en spanners vervangen door of rek of foute spanners.

 

Heb ook nog ff gezocht naar problemen met auto’s fiat 1.3jtd is er een van, dezelfde 1.3hdi in de Peugeot, Toyota yaris 1.0 vanaf 2000, Nissan micra 1.3 2004, ford heeft ook een reeks met foute kettingen, Bmw/mini als je nog ff verder zoekt zal je er nog genoeg vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nissan, Toyota, psa, mini etc.

Mini = BMW = Nissan = Renault

Deze delen de kleine motoren.

 

Kleine diesels in Mercedes komen ook van Renault vandaan als ik mij niet vergis.

 

Van Toyota zal je er niet veel vinden, niet in de hoeveelheden die VAG op zijn naam heeft staan met opgerekte kettingen, die zitten zo een beetje in elke motor waar geen riem toegepast werdt.

Ze zijn er niet voor niets vanaf gestapt, de 4 cilinders hebben weer allemaal riemen volgens mij. CIIW.

Nu de 6 cilinders nog.

 

Maar goed, laten we het hier maar bij laten, heb het idee dat we het nooit eens gaat worden.

Fanboys overtuigen is onbegonnen werk eigenlijk.... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was het een Nissan motor en geen Renault, maar nu geef ik voorbeelden en dan steek je je kop in het zand??

 

Ook bij Toyota gaat er wel is wat stuk en kregen de mensen met 60.000km te horen dat de ketting vervangen moest worden, zonder coulance.

 

Jammer als er iets over andere merken gezegd wordt, we meteen fanboys te noemen. Volgens mij is er hier iemand helemaal Toyota....

 

Ga maar googelen vannacht, ik ga slapen. Welterusten

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vriendin haar golf 6 is uitgerust met de 1.2TSI. hij is van 2010 en dus het beruchte jaar van de slechte kettingen. 

Dat ding is 8 jaar, en nog geen ketting problemen gehad. 

Bij koud start horen we het geratel zelf niet. Oohjha als het echt vriest doet die dat max 3 sec maar dat is het dan ook.

Voorderest trekt ie nog goed de volle aanhangwagen. Verbruikt ook geen druppel olie. 

Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben en dat het niet zozeer is van dat elk blokje slecht is. 

Ik denk dat er veel betrouwbare auto's zijn van verschillende merken waar je uiteindelijk pech mee kan hebben. 

Ben zelf geen fan van japanners, maar weet wel dat die qua benzinemotor iets meer betrouwbaar zullen zijn. 

Maar dan kom ik terug op mijn punt dat zelf de betrouwbaarste auto's wel stuk kunnen of een slecht blok hebben. 

 

Over elektrische wagens zwijg ik wel. Daar ben ik zeker geen voorstander voor. 

Niet alle elektriciteit komt van een groene bron en is waarschijnlijk gemaakt door een nog grotere vervuilende bron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden