Ga naar inhoud

Betrouwbare VW benzinemotoren


PizzaPuntje

Aanbevolen berichten

teveel naar de F1 gekeken. Die moeten/mogen ook olie verbruiken voor een beter resultaat....

 

Op dit moment mogen Formule 1-motoren 0.6 liter olie per 100 kilometer verbranden. Lijkt verdacht veel op t verbuik van de VW motoren

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

teveel naar de F1 gekeken. Die moeten/mogen ook olie verbruiken voor een beter resultaat....

 

Op dit moment mogen Formule 1-motoren 0.6 liter olie per 100 kilometer verbranden. Lijkt verdacht veel op t verbuik van de VW motoren

Zouden ze dan stiekem F1 technieken proberen om uiteindelijk met een Fabrieksteam de formule 1 in te gaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger was alles beter, of waren er toen ook problemen? Alleen nu hebben we internet, en je leest alleen de slechte dingen. Elk merk heeft wat, hoeveel terugroepacties heeft Toyota niet gehad de afgelopen jaren!

 

 

Net als alle spook verhalen over de bkp zelf nooit ellende mee gehad in 5 jaar. Je moet het gewoon treffen met een auto en niet bezuinigen op onderhoud.

 

Jullie zitten nog een beetje in de ontkenningsfase, VAG had ook eens vaker wat terugroepacties mogen plegen ipv de klant op te laten draaien voor veel te veel gruwelijke ontwerp fouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Jullie zitten nog een beetje in de ontkenningsfase, VAG had ook eens vaker wat terugroepacties mogen plegen ipv de klant op te laten draaien voor veel te veel gruwelijke ontwerp fouten.

Waarom rij jij überhaupt vw je overal wel wat aan te merken.

 

Ik weet nog een leuke Sparta voor je

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zitten nog een beetje in de ontkenningsfase, VAG had ook eens vaker wat terugroepacties mogen plegen ipv de klant op te laten draaien voor veel te veel gruwelijke ontwerp fouten.

Eens, maar Toyota moest terug omdat ze gevaarlijk waren en iets met ongevallen. Dus ja wie zit er in een ontkenningsfase??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga maar vast sparen..............

 

Niet nodig. Alleen jammer om "onnodig" uit te moeten geven. 

 

Eigenlijk wil ik liever diesel blijven rijden, of elektrisch. Kan alleen geen model x vinden binnen budget. Begint een beetje op €115.000 inc btw. Dan maar vaker stoppen om de accu's op te laden als we met de sleurhut weg gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij word er wel eens gedacht dat een auto niet meer kapot mag. Vroeger was een auto op bij 100.000 km, tegenwoordig vinden we m net ingereden. VW heeft best wel problemen, maar mensen die geen klachten hebben klagen natuurlijk ook niet, dus zie je alleen slechte ervaringen. Als ik kijk naar m'n eigen werk dan gaat elke versnellingsbak kapot, is natuurlijk niet zo maar mensen komen alleen bij ons omdat ze kapot zijn.

 

Maar om even op de vraag van de TS terug te komen.

Persoonlijk zou ik liever met een 140pk diesel een 1400kg caravan trekken, als met 1.4 tsi. Op papier heeft die idd genoeg vermogen en koppel, maar ik vind de vermogensafgifte niet prettig om zware lasten mee te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig worden de caravans steeds luxer en dus zwaarder, en de auto's mogen steeds minder trekken

top combinatie  :roll:

 

Wij hebben een Hobby die normaal max 1350kg mag wegen, maar die is terug gekeurd naar max 1200kg,

mag dan door meer auto's getrokken worden.

Heb hem nog niet getest op de lange afstanden, maar heb de caravan al wel achter de Passat gehad, de Focus 2.0i

had er al geen moeite mee, maar onze Passat nog minder.

Al lijkt het mij niet bevorderlijk om ermee de bergen in te gaan, iets met klein motortje en te lang op zijn top moeten

werken, al zou het vast wel goed gaan.

 

Voor een echte caravantrekker van rond de 1400kg, zou ik gewoon div testen lezen  :wink:     

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens, maar Toyota moest terug omdat ze gevaarlijk waren en iets met ongevallen. Dus ja wie zit er in een ontkenningsfase??

Op deze manier discussiëren pas ik voor.

Als je de feiten niet onder ogen wil zien moet je dat zelf weten.

En natuurlijk hebben alle merken wel eens wat, maar bij VAG was het wel een beetje erg veel, en hele dure reparaties die op de klant afgewenteld werden/ worden.

En wat er allemaal zo mis is gegaan tussen 2006 en 2016 weet jij zelf ook wel en waren verre van exemplarisch.

Maar ik zal verder mijn mond houden als het teveel tegen het zere been is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze manier discussiëren pas ik voor.

Als je de feiten niet onder ogen wil zien moet je dat zelf weten.

En natuurlijk hebben alle merken wel eens wat, maar bij VAG was het wel een beetje erg veel, en hele dure reparaties die op de klant afgewenteld werden/ worden.

En wat er allemaal zo mis is gegaan tussen 2006 en 2016 weet jij zelf ook wel en waren verre van exemplarisch.

Maar ik zal verder mijn mond houden als het teveel tegen het zere been is.

 

Volgens mij lok je geheel zelf die manier van discussie voeren uit met je "ontkenningsfase".

 

Feit is ook dat je de mensen die tevreden rond rijden met een VW uit die periode en geen problemen hebben simpelweg niet hoort. Je hoort mensen alleen maar als het níet goed is, en dan voornamelijk online tegenwoordig (en dan vertellen ze er zelf niet bij wanneer ze zelf iets niet goed hebben gedaan natuurlijk). Ik heb/weet de percentages niet van het aantal met defecten op het totaal aantal Volkswagens maar ik denk dat dat nog wel eens mee kon vallen. 

 

 

Ingaande op de vraag van de topicstarter: als je goed een caravan wilt kunnen trekken zou ik het bij een 2.0TDI houden en niet naar een kleine 1.4 TSI switchen. De TDI motoren trekken gemiddeld genomen wat makkelijker/comfortabeler en draaien daarbij minder op hun piek.

aangepast door Marcel_VW
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze manier discussiëren pas ik voor.

Als je de feiten niet onder ogen wil zien moet je dat zelf weten.

En natuurlijk hebben alle merken wel eens wat, maar bij VAG was het wel een beetje erg veel, en hele dure reparaties die op de klant afgewenteld werden/ worden.

En wat er allemaal zo mis is gegaan tussen 2006 en 2016 weet jij zelf ook wel en waren verre van exemplarisch.

Maar ik zal verder mijn mond houden als het teveel tegen het zere been is.

Ik vind het verstandig als je je eigen topic opent, gaan we daar verder en gaan we er dieper op in. Was gisteravond te moe en een beetje kortaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het zeker niet altijd met @@Nitro68 eens maar over terugroepacties bij Toyota wel.

Toyota roept ze wel terug als er wat mis is. Zouden misschien andere merken ook wat meer moesten doen. Of moesten doen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Bart-sss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er iets mis. Lijkt me ook dat deze de caravan kan trekken.

Als reactie op velen die aangeven dat t gewoon zou moeten kunnen; mss is er wat stuk, maar we hebben niet gevonden wat.

 

In september rolde ik redelijk probleemloos mn vorige caravan van Zeewolde naar Apeldoorn. Auto bijna vol, caravan beladen.

 

Op vlakke stukken gaat t prima (geen F1, maar zelfs stuk 120 gereden). Maar op t moment dat de weg omhoog gaat lopen (als is t een viaduct of bij Stroe op de A1) dan loopt ie heel snel terug.

 

We zijn met de Passat ook in t eerste jaar dat we hem hadden naar de Vendee gereden, maar daar werd ik ook.niet gelukkig van de power. De Vendee heeft geen bergen, maar heuvels, maar hij moest echt keihard werken om er een beetje bij te blijven.

 

Dus in mijn ervaring 'vliegt' ie niet met caravan, maar stribbelt ie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een keer op een rollenbank om te kijken hoeveel koppel en vermogen er werkelijk inzit. Vanuitgaande dat je hem hebt uitgelezen etc. Met vcds kan je ook het berekende koppel uitlezen, weet niet of dat met elke wagen gaat, maar misschien ook een idee. Is het een hand of automaat? Hoe reageert ie op terugschakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden van me hebben een caravan van 1.600kg. Een paar jaar hadden ze een Seat Alhambra ervoor (benzine).

Eerste jaar ging de koppeling kapot, tweede jaar de versnellingsbak en het derde jaar kwamen ze er ook niet mee thuis.

Ik vertelde ze over mijn ex 3C TDI met 350nm koppel.

Nu rijden ze een nieuwe Alhambra met dezelfde TDI moter als de 3C erin en ze komen weer thuis na hun vakantie in Frankrijk !

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

N.a.v. de opmerking van @nitro gekeken bij Hartog Tuning en de problemen af fabriek - producteigenschappen - dan vraag je je af wat die "engineers bij VAG destijds deden en wellicht nog doen.

http://www.hartogtun...t_news.php?f=90

Marceltdi, mooie link zeg!

 

Verstuurd vanaf mijn ASUS_Z00AD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me echt dat er iets niet goed is hoor. Weet niet of je een 1.9tdi van toen kunt vergelijken met een 1.6tdi van 2013, maar vond mijn 1.6tdi met caravan van 1300kg het erg goed trekken.

Alleen a89 in Frankrijk met veel klimmen en den had hij het moeilijk. Terug naar zijn 2 en met 50km/u onhoog. Werd wel wat warm maar niet extreem.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

N.a.v. de opmerking van @nitro gekeken bij Hartog Tuning en de problemen af fabriek - producteigenschappen -  dan vraag je je af wat die "engineers bij VAG destijds deden en wellicht nog doen.

 

http://www.hartogtun...t_news.php?f=90

 

Interessant, wordt er echter niet blij van :neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden