Ga naar inhoud
  • 0

Accu loopt leeg.


sluus

Vraag

 

Goedeavond,

 

De accu van mijn Passat loopt leeg.

Na 3 dagen stilstand wil de auto niet meer starten.

Volgens de meter loopt deaccuspanning met 0,3 ampėre af als het kontakt uit staat.

Na het trekken van de zekeringen geen verandering.

Nu las ik op bet forum dat comfoort control module een verdachte kan zijn.

Paar jaar geleden water onder de vloerbekleding bij de achterbank aan de bestuurderskant gehad.

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

De auto is een Passat 1.8 20v bouwjaar 2000.

 

sluus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De laatste tijd werkt de deurvergrendeling niet naar behoren.

Soms gaat alleen de bestuurdersportier en blijft de rest op slot.

Een andere keer dan gaan de andere drie deuren van slot en blijft de bestuurdersportier op slot.

Zou dit een gevolg van het leeglopen kunnen zijn?

aangepast door sluus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die deurslot vergrendeling is niet het gevolg van de accu. Dat zijn andere factoren ergens in de besturing voor vegrendeling. Ik denk eerder dat je accu leeg loopt, omdat ergens iets anders je spanning weg trekt. Dat is dus uitvogelen wat.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou beginnen met de zekeringen onder de motorkap, die gaan naar de verschillende systemen, zo werk je van grof naar fijn.

Als je gaat meten wel de motorkap sluiting met de schroevendraaier dichtmaken, kap open laten staan en de auto op slot doen.

Mocht je bij de deur werken hetzelfde.

NIet vergeten om bij het dichtgooien van de motorkap en/of deur eerst de vergrendeling weer te openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ja, toen wilde hij ook niet starten.

 

Dus toen een nieuwe accu erin gezet.

 

De oude was 3jaar oud...

 

Enkele jaren geleden heb ik wel lekkage gehad via de antenne.

 

De vloerbekleding bij de achterbank aan de bestuurderskant was nat.

 

Heb ik toen open gesneden en zo goed als kwaad de zaak drooggemaakt.

 

Staat dit gedeelte van de vloer in verbinding met vloer van bestuurder?

 

Dan zou misschien de ccm nat zijn geworden met deze storing als gevolg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kapje weg a-stijl voetenruimte (kickpaneel)

dan dorpellijst omhoog trekken, hoeft niet persee helemaal weg.

Hierna kun je de vloerbedekking omhoog halen. Zelf hebruik ik dan meestal een plastic buis om vloerbedekking omhoog te houden.

Dan zie je een zwarte kunstof doos , daarin zit je comfortmodule.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De comfort module is droog en niet geoxideerd.

 

 

De laadstroomkabel van de dynamo losgemaakt, er blijft een stroom van 0,2 ampère lopen.

 

Hoeveel stroom mag erblijven lopen?

 

Iemand nog een idee?

aangepast door sluus
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden