sluus Geplaatst 27 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2018 Goedeavond, De accu van mijn Passat loopt leeg. Na 3 dagen stilstand wil de auto niet meer starten. Volgens de meter loopt deaccuspanning met 0,3 ampėre af als het kontakt uit staat. Na het trekken van de zekeringen geen verandering. Nu las ik op bet forum dat comfoort control module een verdachte kan zijn. Paar jaar geleden water onder de vloerbekleding bij de achterbank aan de bestuurderskant gehad. Heeft iemand hier ervaring mee? De auto is een Passat 1.8 20v bouwjaar 2000. sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 27 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2018 Niet een slechte accu toevallig? Weet niet wat de ontlaadstroom mag zijn van de 3bg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 27 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2018 je auto niet 3 dagen stil laten staan.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 27 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2018 (aangepast) Die van mij heeft 2wkn stil gestaan en geen lege accu gehad, dus daar kan het niet aan liggen. Verzonden vanaf mijn iPhone X 27 oktober, 2018 aangepast door Naudje32 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 27 oktober, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2018 Accu is een half jaar oud. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 27 oktober, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2018 (aangepast) De laatste tijd werkt de deurvergrendeling niet naar behoren. Soms gaat alleen de bestuurdersportier en blijft de rest op slot. Een andere keer dan gaan de andere drie deuren van slot en blijft de bestuurdersportier op slot. Zou dit een gevolg van het leeglopen kunnen zijn? 28 oktober, 2018 aangepast door sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcel_VW Geplaatst 29 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 Bel Frank van deurslotreparatie.nl eens, die weet vrij veel en is vakkundig en niet te duur. Laadt je dynamo wel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 29 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 (aangepast) Die deurslot vergrendeling is niet het gevolg van de accu. Dat zijn andere factoren ergens in de besturing voor vegrendeling. Ik denk eerder dat je accu leeg loopt, omdat ergens iets anders je spanning weg trekt. Dat is dus uitvogelen wat. Verzonden vanaf mijn iPhone X 29 oktober, 2018 aangepast door Naudje32 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 29 oktober, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 Bedankt voor de reacties! Dynamo laadt goed bij. Volgens de ampėre tang loopt de stroom via de rode kabel als het kontakt uit staat. De zekeringen aan de zijkant van het dashboard eruit gehad, maar de stroom bleef lopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marcel_VW Geplaatst 29 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 Even heel simpel meedenkende hoor: blijft er geen lampje branden in je deuren, kofferbak of dashboardkastje? Die trekken namelijk ongeveer dat amperage weg? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 29 oktober, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 Helaas, er blijft geen lampje branden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 29 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 Er zitten meer zekeringen als die je ziet in het zijpaneel van dashboard. Heb je de accu een half jaar gelden vervangen vanwege dit probleem? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 29 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 Ik zou beginnen met de zekeringen onder de motorkap, die gaan naar de verschillende systemen, zo werk je van grof naar fijn. Als je gaat meten wel de motorkap sluiting met de schroevendraaier dichtmaken, kap open laten staan en de auto op slot doen. Mocht je bij de deur werken hetzelfde. NIet vergeten om bij het dichtgooien van de motorkap en/of deur eerst de vergrendeling weer te openen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 29 oktober, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 Ja, toen wilde hij ook niet starten. Dus toen een nieuwe accu erin gezet. De oude was 3jaar oud... Enkele jaren geleden heb ik wel lekkage gehad via de antenne. De vloerbekleding bij de achterbank aan de bestuurderskant was nat. Heb ik toen open gesneden en zo goed als kwaad de zaak drooggemaakt. Staat dit gedeelte van de vloer in verbinding met vloer van bestuurder? Dan zou misschien de ccm nat zijn geworden met deze storing als gevolg.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 29 oktober, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 Martijn, Waar zitten de zekeringen onder de kap? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 29 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 Zekeringen zitten verborgen onder zwarte deksel besturderskant onder parafaan. Onder dashboardbestuurderskant zitten er ook nog een aantal. Heb je recentelijk al eens gekeken of comfortmodule wel droog is ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 29 oktober, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 Aanstaande woensdag wil ik de comfortmodule opzoeken. Is de vloerbekleding makkelijk los te krijgen? Hebben jullie misschien wat tips? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 29 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 kapje weg a-stijl voetenruimte (kickpaneel) dan dorpellijst omhoog trekken, hoeft niet persee helemaal weg. Hierna kun je de vloerbedekking omhoog halen. Zelf hebruik ik dan meestal een plastic buis om vloerbedekking omhoog te houden. Dan zie je een zwarte kunstof doos , daarin zit je comfortmodule. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 29 oktober, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 Bedankt! Ik ga hier mee aan de slag. Ik zal mijn bevindingen mededelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MarkMark Geplaatst 29 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 oktober, 2018 S6 met klussen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 31 oktober, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2018 (aangepast) De comfort module is droog en niet geoxideerd. De laadstroomkabel van de dynamo losgemaakt, er blijft een stroom van 0,2 ampère lopen. Hoeveel stroom mag erblijven lopen? Iemand nog een idee? 31 oktober, 2018 aangepast door sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 31 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2018 Beginnen met zekeringen 1 voor 1 te verwijderen. Tot je een daling ziet in lekstroom. Dan weet je waar je gerichter kunt zoeken. Vergeet niet dat met open deur en motorkap enz. Er stroom blijft lopen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 31 oktober, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2018 Zekeringen er 1 voor 1 verwijderd, geen resultaat... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 4 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2018 Zou een hoofdschakelaar op de min of op de rode plus kabel monteren een optie zijn? Of kan de elektriche besturing (boordcomputer) niet zo lang zonder spanning? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tarabass Geplaatst 4 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2018 Dat klinkt als het probleem omzeilen. Er is iets niet goed, wellicht kapot, dat voor de battery drain zorgt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 4 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2018 Ik kan het probleem niet niet vinden. Het wordt vrees ik naast een batterry drain ook een euro drain. Daarom ben ik op zoek naar een alternatief. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
sluus
Goedeavond,
De accu van mijn Passat loopt leeg.
Na 3 dagen stilstand wil de auto niet meer starten.
Volgens de meter loopt deaccuspanning met 0,3 ampėre af als het kontakt uit staat.
Na het trekken van de zekeringen geen verandering.
Nu las ik op bet forum dat comfoort control module een verdachte kan zijn.
Paar jaar geleden water onder de vloerbekleding bij de achterbank aan de bestuurderskant gehad.
Heeft iemand hier ervaring mee?
De auto is een Passat 1.8 20v bouwjaar 2000.
sluus
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
28
6
5
5
Popular Days
29 okt
14
4 nov
8
27 okt
6
21 nov
6
Top Posters For This Question
sluus 28 posts
diesel986 6 posts
martijn v o 5 posts
Vinniepilon 5 posts
Popular Days
29 okt 2018
14 posts
4 nov 2018
8 posts
27 okt 2018
6 posts
21 nov 2018
6 posts
Popular Posts
sluus
Hoofdzekeringen en en een aantal gewone zekeringen onder het dashboard gevonden. Alle zekeringen eruit gehad. Lekstroom blijft......
59 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten