Ik ben van plan om a.s. zaterdag naar een Passat station uit 2006 te gaan kijken. KMstand 211.000
Het betreft een 2.0 FSI motor met (volgens Autodata) motorcode: BLR / BLY / BVY / BVZ. (Heb nog niet onder de kap kunnen kijken op stikker / chassisnr gezien).
Nu heb ik me nogal ingelezen mbt de oliepompen van deze motors. Klopt het dat alleen de turbo en/of diesel turbo variant slechte oliepompen hebben..? Of hebben deze hier ook vaak last van? Idee van me was om sowieso met koude motor te starten en dan naar rammels/ratels te luisteren en/of het olielampje snel genoeg uit gaat. Ik twijfel nu om hem te halen omdat ik zoveel lees dat die oliepompen zo vaak kapot gaan en dat het hoog in de euro's oploopt.....
Ik las ook dat de elektronische handrem vaak blijft hangen door een gebrekkige klauw. Ik mag de auto daar even op de brug vrij hangen en aan de wielen slingeren. Als deze makkelijk vrijlopen na het 'loslaten' van de handrem dan zou dit toch goed moeten zijn?
En dan als laatste het dubbelmassa vliegwiel, die gaan er ook nogwel eens aan. Hoe merk je dit het beste onder het rijden / wat zijn dan de symptonen? Ik weet dat er ombouw setjes zijn naar vast vliegwiel maar is dat aan te raden?
Nog andere tips waar ik goed op moet letten?
Bij voorbaat dank en hoop vanaf komend weekend ook een trots lid van het Passat clubje te mogen zijn.. !
Groetjes,
Rik
PS: ik heb Vagcom tot mijn beschikking maar ik meen dat je daar de actuele oliedruk niet mee kunt meten ofwel? Zoja kan iemand mij dan in het kort even uitleggen hoe ik dat zie?
Vraag
Rikk
Goededag,
Ik ben van plan om a.s. zaterdag naar een Passat station uit 2006 te gaan kijken. KMstand 211.000
Het betreft een 2.0 FSI motor met (volgens Autodata) motorcode: BLR / BLY / BVY / BVZ. (Heb nog niet onder de kap kunnen kijken op stikker / chassisnr gezien).
aangepast door RikkNu heb ik me nogal ingelezen mbt de oliepompen van deze motors. Klopt het dat alleen de turbo en/of diesel turbo variant slechte oliepompen hebben..? Of hebben deze hier ook vaak last van? Idee van me was om sowieso met koude motor te starten en dan naar rammels/ratels te luisteren en/of het olielampje snel genoeg uit gaat.
Ik twijfel nu om hem te halen omdat ik zoveel lees dat die oliepompen zo vaak kapot gaan en dat het hoog in de euro's oploopt.....
Ik las ook dat de elektronische handrem vaak blijft hangen door een gebrekkige klauw. Ik mag de auto daar even op de brug vrij hangen en aan de wielen slingeren. Als deze makkelijk vrijlopen na het 'loslaten' van de handrem dan zou dit toch goed moeten zijn?
En dan als laatste het dubbelmassa vliegwiel, die gaan er ook nogwel eens aan. Hoe merk je dit het beste onder het rijden / wat zijn dan de symptonen? Ik weet dat er ombouw setjes zijn naar vast vliegwiel maar is dat aan te raden?
Nog andere tips waar ik goed op moet letten?
Bij voorbaat dank en hoop vanaf komend weekend ook een trots lid van het Passat clubje te mogen zijn.. !
Groetjes,
Rik
PS: ik heb Vagcom tot mijn beschikking maar ik meen dat je daar de actuele oliedruk niet mee kunt meten ofwel? Zoja kan iemand mij dan in het kort even uitleggen hoe ik dat zie?
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten