Ga naar inhoud
  • 0

3C2 Draagarmrubbers achterzijde vervangen


Heatsink

Vraag

Hallo allemaal!

 

Ik wil de draagarmen/draagarmrubbers vervangen aan de achterzijde van mijn Passat 3C2. Dit omdat mij dit geadviseerd werd bij een uitlijnstation. Sommige rubbers zijn namelijk erg poreus/gescheurd en sommige hebben dusdanig veel speling dat het uitlijnen niet lukt. Vooral de rubbers van de bovenste draagarmen aan de aslichaam zijde.

 

Nu word ik bij verschillende webshops overrompelt met aslagers en draagarmrubbers van vele verschillende fabrikanten. Daar ik niet zo bekend ben met de meeste fabrikanten zou ik graag een beroep willen doen op jullie ervaringen.

 

- Welke fabrikanten moet ik zeker vermijden en welke kan ik met een gerust hart eronder plaatsen?

- Doe ik er verstandig aan om de draagarmen compleet te vervangen of is het vervangen van de rubbers zelf voldoende (zelf rubbers persen)?

- Aangezien ik alles los ga halen, is het raadzaam om ook de rubbers van het aslichaam te vervangen?

- Eventueel verder advies? Andere onderdelen gelijk mee vervangen oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het laatst bij een kameraad zijn 3C variant gedaan.

hij had een complete set van Ebay gehaald.

We zijn er een behoorlijke tijd mee bezig geweest omdat er een aantal bouten in de bussen van de rubbers vast zaten.

Deze bouten hebben we door geslepen en nieuwe van de dealer gehaald

De arm rechts boven hebben we niet vervangen omdat dan de brandstof tank er uit moet.

Laat de auto naderhand weer uitlijnen want achter heb je ook stel mogelijk heden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

Super bedankt voor jullie reacties! Aan Ebay had ik nog niet gedacht. Ook niet aan of deze recht en onbeschadigd zijn. Een beter idee dus om dan de draagarmen in het geheel te vervangen. Dan resteren er nog 3 vragen:

 

- Welke fabrikanten moet ik zeker vermijden en welke kan ik met een gerust hart eronder plaatsen?

- Aangezien ik alles los ga halen, is het raadzaam om ook de rubbers van het aslichaam te vervangen?
- Eventueel verder advies? Andere onderdelen gelijk mee vervangen oid?
 
@@jaap, mijn 3C is van 2005. Het probleem met de bouten werd mij ook verteld door het uitlijnstation. Hij kreeg amper tot geen beweging in de bout rechtsboven (chassiszijde) en vreesde dat met meer kracht deze af zou breken of niet meer vastgedraaid kan worden.
aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden