Ga naar inhoud

Wat zou jij doen?


MarkMark

Aanbevolen berichten

Dus. De TT zegt het al aardig, maar niet helemaal.

 

Om een kort verhaal lang te maken steek ik maar eens van wal.

 

Ik rij een 3B5 Passat 2.8 V6 uit 2002. Heerlijk luie V6 waar een chiptune niets zal uithalen. Hoeft voor mij ook. Mijn vriendin is 1.86 lang. Ik 1.94. Ons kindje die in December het gezin zal versterken heeft de ruimte nog niet echt nodig en tussen ons 3en kan je qua ruimte er een halve stam kwijt.

 

Motorisch vind ik het dus allemaal dikke prima.

 

Maar.... ik wil meer. Maar weet niet precies wat.

Ok, hij moet hoger op de wielen komen. Ik zit nog wel eens met de rug te knoeien en een hogere instap zou fijn zijn. (Ik ben volgens mij de enige hier die een Passat wil verhogen)

Daarnaast wil ik er mooiere velgen onder en fellere verlichting in de koplampen.

 

En dan wil ik nog meer. Maar dus geen idee.

Dus daar komt ie dan he, komt ie, komt ie dan he.

 

Wat zou jij doen als je een 3B5 2.8 V6 zou krijgen en een flinke zak geld?

En dan niet bijdehand zeggen dat je de auto meteen zou verkopen om er een BMW mini voor in de plaats te zetten. Het viva kort pittig kapsel forum is een paar deuren verder. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Passat Alltrack kopen, is 3 cm hoger.

  

Passat houden en er een hoger model naast rijden. Touareg ofzoiets... :mrgreen:

3cm stelt niets voor, ik zoek toch wel een cm of 10.

De cross country van Volvo vind ik ook erg mooie auto's. Of is dat vloeken in de kerk hier?

 

Voor een hoger model ernaast zou ik, met mijn scoutingachtergrond, gaan voor de Marauder. Zitten slechts 3 kleine nadelen aan.

 

1. Ik heb daar het geld niet voor.

2. Je krijgt daar geen vergunning voor in Nederland.

3. Ik heb daar toch echt het geld niet voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf overgestapt van mijn 3BG naar een Tiguan in 2013.

Heerlijke hoge zit, perfecte reis auto voor lange afstanden. Binnen in ruimte genoeg zowel voor als achterin dus die kleine past perfect straks, hier met 2 pubers van 14 & 17 jaar nooit klachten over hun ruimte gehad. Ben zelf 1,91m.

 

Maar.... die kofferbak nekt hem.

Voor normaal gebruik voldoende maar als je straks én de kinderwagen plus alle rest benodigdheden erin kwijt moet, ik betwijfel het.

 

En dat is de reden dat ik dus weer na 5 tevreden jaren in de Tig nu weer in een Passat rij, heerlijk die koffer ruimte.

 

Mocht je op zoek gaan naar zo'n type auto, neem dan kinderwagen plus tas(sen) mee en ga proefpassen in de kofferbak.

Een Touran zou dan een betere optie zijn qua kofferruimte.

 

 

Maar aangezien je zelf al aangaf om bij jouw huidige auto te blijven zit er niks anders op dan die auto te verhogen naar Alltrack proporties icm ballonbanden misschien??

 

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha klopt, hij gaf aan dat hij "een flinke zak met geld" heeft dus deze valt binnen budget

 

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een flinke zak met geld, dat zou ik nooit in een auto van 16 jaar oud steken. Dat is geld weggooien. Voor een hobbyauto zou het op zich nog kunnen, maar dan moet je inderdaad genoegen nemen met het plezier wat het jou oplevert. Elke euro die je in die auto steekt ben je kwijt, je krijgt er niets voor terug bij verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  

 

 

Ford? Nee dank je. Die kosten €15 voor elke gereden km. Als je geluk hebt. Staat zonder twijfel in de meest onbetrouwbare auto top 3 waar dan ook. Enige Ford waar ik uitzondering voor zou maken is een oude stang. Want stang.

 

Haha klopt, hij gaf aan dat hij "een flinke zak met geld" heeft dus deze valt binnen budget

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

 

 

Heb ik nergens aangegeven, maar klopt relatief. Binnen een paar jaar is het geen probleem om een paar ruggen tegenaan te gooien. 

 

Een flinke zak met geld, dat zou ik nooit in een auto van 16 jaar oud steken. Dat is geld weggooien. Voor een hobbyauto zou het op zich nog kunnen, maar dan moet je inderdaad genoegen nemen met het plezier wat het jou oplevert. Elke euro die je in die auto steekt ben je kwijt, je krijgt er niets voor terug bij verkoop.

Ik zie een vrouw als de slechtste investering, daarna komt de auto. Maar het gaat idd om mijn rijgenot. Er zijn maanden dat ik minder rij dan de wegenbelasting kost zeg maar (rij gemiddeld 1500km per week voor de zaak, privé vind ik rijden niet meer zo boeiend). Echter gooi ik zonder problemen een zak geld kapot op onze huidige auto. Stiekem wel verliefd op onze Optimus en mag nog serieuze km mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een flinke zak met geld, dat zou ik nooit in een auto van 16 jaar oud steken. Dat is geld weggooien. Voor een hobbyauto zou het op zich nog kunnen, maar dan moet je inderdaad genoegen nemen met het plezier wat het jou oplevert. Elke euro die je in die auto steekt ben je kwijt, je krijgt er niets voor terug bij verkoop.

Ik kan 't weten..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een schroefset krijg je je passat ook heel hoog gezet als je wil. De meesten zullen het gebruiken om te verlagen maar kan ook best hoog geschroefd worden hoor voor een 550€.

 

Veel hoger als een standaard onderstel zal t niet gaan, als je dat al red kwa hoogte. En dan zal t niet echt fijn rijden aangezien je erg veel voorspanning moet zetten op de veren om zo hoog te kunnen rijden. Eigenlijk net als bij extreem verlagen met schroefset zal er weinig veerweg overblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden