Ga naar inhoud

Tapatalk niet goed met privacygegevens?


Bart-sss

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ondertussen aan het zoeken naar een Audi A2 ipv de lupo dus lid geworden van Audi-A2 forum. Stelde daar voor om Tapatalk misschien te proberen omdat t zo makkelijk werkt via hier vind ik. Kreeg ik dit als antwoord. Jullie hier bekend mee?? Ik hoorde het voor het eerst.

 

Tapatalk-ondersteuning gedaald vanwege schendingen van privacy en beveiliging

 

Beste FreeVPS Directory & Discussion Community,

 

We laten officieel geen ondersteuning meer voor Tapatalk voor ons forum FreeVPS Directory & Discussion vanwege recente privacy- en veiligheidsschendingen door Tapatalk.

 

De Tapatalk-plug-in wordt geleverd met een functie die standaard is ingeschakeld zonder toestemming van de serverbeheerders en een juiste optie om deze uit te schakelen. Deze functie leest gegevens uit de database (zoals uw e-mailadres, naam en wat er verder in de forum databank is opgeslagen) en verzendt deze gegevens naar de Tapatalk-server zonder onze toestemming!

 

Tapatalk merkt op dat dit nodig is voor hun "Trending-berichten, discussielijnen en enz. ... e-mails" om e-mails naar gebruikers te sturen over trending-inhoud. Het meest schokkende is echter dat het nergens wordt vermeld en uitgelegd. Ze zeggen dat het een bèta is. Dus Tapatalk heeft toegang tot de hele forumdatabase zonder ooit om toestemming te vragen. Bovendien kan deze functie alleen worden uitgeschakeld in het configuratiebestand van de plug-in. Wie op zoek is naar een optie in ACP van het forum zal pech hebben en absoluut niets vinden.

 

mobiquo / config / config.php:

allow_trending van 1 naar 0 = de functie uitschakelen

 

Deze schendingen zijn niet iets dat we gaan vergeven of accepteren. Daarom hebben we Tapatalk gedeactiveerd en volledig verwijderd van ons forum en onze server.

 

Ik heb hier in het Engels niets over kunnen vinden, omdat tot nu toe alleen een Duits forum deze spionage-tool heeft ontdekt.

 

Bronnen:

http://www.heise.de/newsticker/meldung/T...16662.html

http://www.computerhilfen.de/news/tapata...67130.html‬

 

Dank u voor uw begrip. We zijn er altijd om u en uw privacy te beschermen.

 

Met

vriendelijke groet, FreeVPS Administration

 

 

 

 

En van een andere forumbeheerder die tapatalk niet toelaat:

 

Het gaat niet om de individuele privacyregels, die zijn gericht op de gebruikers van TapaTalk.

Het gaat ons om de toegankelijkheid van gegevens van niet gebruikers.

Ons forum kent ongeveer 20 TapaTalk gebruikers en de rest gebruikt TapaTalk niet.

TapaTalk heeft wel toegang tot alle gegevens in de database en daar horen ook de leden onder die TapaTalk niet gebruiken.

 

Als forumbeheerders zijn wij er voor de privacy van alle leden van ons forum en niet alleen voor de ong. 20 TapaTalk gebruikers.

 

Het gebruik van TapaTalk, Facebook, Twitter, etc. is een persoonlijke keuze die iemand maakt.

Als persoon wordt je niet opgezadeld met de schending van je privacy wanneer je simpelweg deze sociaalmedia niet gebruikt, bij een forum dat TapaTalk ondersteund wordt je dat wel.

 

Daarom wordt TapaTalk op dit forum en op vele andere Fora niet meer ondersteund.

 

Zie ook de recente waarschuwing op phpbb.com, ‪https://www.phpbb.com/community/viewtop‬ ... #p15073861

Omhoog

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de info. Ik ga Tapatalk direct verwijderen, ik gebruikte het eigenlijk toch nauwelijks.

Dat heeft dan toch geen zin?????? volgens mijn hebben ze toegang tot iedereen zijn gegevens en niet alleen die van de Tapa gebruikers.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van welke leeftijd zijn die posts? En waarom werkt geen een linkje in je post? Want weet dat er 4/5 jaar geleden zorgen waren om de viglinks (systemen zoals Facebook en Twitter bijvoorbeeld ook gebruiken of althans daar erg op lijken). Deze zijn toch vervangen voor embedded ads? En daarom is de viglink integratie niet meer aanwezig? En verdient Martijn dus geld door de ads die getoond worden ipv de links die geklikt worden (vig id)?

 

Voor de meeste mensen hier, en elders, is het nogal hypocriet om je ineens zorgen te maken. Als je gebruik maakt van Facebook, WhatsApp, Gmail, Google, etc. maak je gebruik van veel zorgelijkere systemen. En ja, het is triest dat mensen die daar geen gebruik van maken slachtoffer worden van de mensen die het wel gebruiken, en daar ook niet onderuit komen anders dan de UTP kabel uit je modem te trekken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de inzage in de door mij op een forum geregistreede gegevens maak ik mij geen zorgen. Hier zou je zelfs wat voor in je voorwaarden/ huisregels kunnen opnemen.

De issue die echter formeel wel speelt heeft te maken met AVG/ GDPR.

Tapatalk is een gegevensverwerker. Als organisatie welke een Forum host heb je je aan deze regelgeving te houden richting je gebruikers. Maar zodra je de Tapatalk plugin actief hebt, kun je hier niet meer aan voldoen. Je hebt bijvoorbeeld geen invloed op de locatie van de opgelagen data, dus ook niet op de wet en regelgeving die daarop van toepassing is.

 

Uiteraard moet iedereen het zelf weten. Maar voor nu blijf ik het gewoon gebruiken (zolang het werkt)

aangepast door Stief
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

....

De issue die echter formeel wel speelt heeft te maken met AVG/ GDPR.

Tapatalk is een gegevensverwerker. Als organisatie welke een Forum host heb je je aan deze regelgeving te houden richting je gebruikers. Maar zodra je de Tapatalk plugin actief hebt, kun je hier niet meer aan voldoen. Je hebt bijvoorbeeld geen invloed op de locatie van de opgelagen data, dus ook niet op de wet en regelgeving die daarop van toepassing is....

 

Exact. Overigens zou je wel verwachten dat Tapatalk ook een GDPR verklaring online heeft staan. Als je gegevens verwerkt moet je aantonen waar je ze voor nodig hebt.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden