Ga naar inhoud
  • 0

Spanningsregelaar 170pk V5


Marcel_VW

Vraag

Mijn dynamo van de 2.3 V5 170pk laadt na het starten een paar secondes en stopt er dan mee ben ik helaas achter gekomen. De accu was slecht dus daar heb ik vandaag de meegeleverde, volgens zeggen goede, accu voor in de plaats gezet met daarmee de hoop dat het opgelost was. Helaas dus niet. Vermoeden is dat de spanningsregelaar van de dynamo defect is. Is deze eenvoudig zelf te vervangen zonder de hele dynamo uit te moeten bouwen en dus de hele multiriem eraf moet? (als ik plaatjes zie van het losse onderdeeltje via winparts.nl lijkt het mij niet heel moeilijk te kunnen zijn maar ik heb er nul komma niks ervaring mee).

 

Iemand met advies, tips of trucs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de vrijloop van de dynamo vervangen en ik moest de voorkant in service stand zetten om de dynamo te kunnen uitbouwen. Misschien lukt het je om de regelaar los te maken zonder de hele voorkant los te maken. Ik heb een paar foto's geplaatst om een idee te krijgen welk werkje te wachten staat. En een foto van de achter kant van de dynamo.

 

 

 

 

 

4t5bh3.jpg

qn4bv8.jpg

34xjp0x.jpg

2a8krif.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de vrijloop van de dynamo vervangen en ik moest de voorkant in service stand zetten om de dynamo te kunnen uitbouwen. Misschien lukt het je om de regelaar los te maken zonder de hele voorkant los te maken. Ik heb een paar foto's geplaatst om een idee te krijgen welk werkje te wachten staat. En een foto van de achter kant van de dynamo.

 

 

 

 

 

4t5bh3.jpg

qn4bv8.jpg

34xjp0x.jpg

2a8krif.jpg

 

Dankjewel, vooral de foto van de achterkant van de dynamo, waar de regelaar zit, kan ik iets mee. Het lijkt afgaande op jouw foto en die van het losse spanningsregelaartje op winparts een kwestie van de dikke pluskabel los, stekker los en de drie kruiskoppen los draaien? Dat zou nog moeten lukken met de boel gemonteerd denk ik ( hoop ik ) en wat geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou tegen alle adviezen van de dealer in de stoute schoenen aangetrokken en het goedkoopste spanningsregelaartje besteld wat ik op mijn kenteken vinden kon. Het is er eentje van Beru en hij zag er ietsje anders uit maar hij past perfect. Vandaag even 45 minuten aan het prutsen (en vloeken ivm de beperkte ruimte) geweest maar hij zit erin. 

 

En hij werkt weer zoals het in mijn ogen hoort. De koolborsteltjes van de oude regelaar waren ongeveer  afgesleten tot de helft van de nieuwe die er nu in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden