Ga naar inhoud
  • 0

3C met raar bijgeluid in motor


TinusM1984

Vraag

Goedemorgen,

 

Ik heb sinds enige tijd een raar bijgeluid in de motor, alsof er 1 cilinder niet goed loopt ofzo. De motor maakt een hoop extra lawaai (heb geprobeerd dit op te nemen, https://youtu.be/kTPbSzWYwcA )

Dit bijgeluid is niet altijd, stoppen en starten van de motor verhelpt het probleem niet.

 

Als ik bijvoorbeeld getanked heb en daarna de motor start kan het zomaar zijn dat het geluid er weer is. 

 

Tevens heb ik last van "wolken" uit de uitlaat... vooral goed te zien in het donker als er iemand achter me rijdt. Ik denk niet dat het kwaad kan maar ik vermeld het er maar even bij :)

 

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Heb voor vrijdag afspraak staan bij de garage. Moet sowieso nog slang vervangen worden van het remsysteem, zit scheurtje in waardoor vacuum niet goed werkt. (heb ik me laten vertellen). 

 

Vanwege de rookpluim, waarvan ik denk/dacht dat deze blauw van kleur was, en het geluid van de motor wil hij de turbo controleren. Ik heb overigens nooit last van vermogensverlies.

 

alvast hartelijk dank

 

groeten,
Martin 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goedenavond,

 

Ben ik weer. Problemen zijn inmiddels opgelost. Klepstoter van 3de cilinder was kapot (deuk in en gaatjes) en de krukas was daardoor ook bij die klepstoter afgesleten. Zitten nu klepstoters in van een wagen met roetfilter (die zijn harder) en een andere krukas nokkenas... kost wat maar dan heb je ook wat... de wagen rijdt echt weer super lekker. De wagen "bokt" ook niet meer in lage toeren, rijdt weer als een koning  :mrgreen:  me is happy

aangepast door TinusM1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedenavond,

 

Ben ik weer. Problemen zijn inmiddels opgelost. Klepstoter van 3de cilinder was kapot (deuk in en gaatjes) en de krukas was daardoor ook bij die klepstoter afgesleten. Zitten nu klepstoters in van een wagen met roetfilter (die zijn harder) en een andere krukas... kost wat maar dan heb je ook wat... de wagen rijdt echt weer super lekker. De wagen "bokt" ook niet meer in lage toeren, rijdt weer als een koning  :mrgreen:  me is happy

Mooi dat het opgelost is. Maar bedoel je niet een andere nokkenas?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden