Ga naar inhoud
  • 0

EGR storing 2.0 FSI


threser

Vraag

Hallo allemaal,

 

Mijn Passat B6 met een 2.0 FSI motor geeft een storing. Het gele 'motor' lampje ging branden en heb de storing uit laten lezen middels vcds: 16784/P0400/001024 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) System: Malfunction

 

Gezien de auto verder prima loopt heb ik de storing laten resetten om te zien of hij weer zou komen, en inderdaad een week later was de storing terug. Opnieuw uit laten lezen en inderdaad weer dezelfde storing.

Nou viel op dat de EGR er vrij nieuw uit zag. Dus ik heb contact opgenomen met de vorige eigenaar en de EGR blijkt vorig jaar in de zomer vervangen te zijn.

Tijdens een soort van test via vcds hoorde je de servo in de EGR ook wel geluid maken.

 

Nou ben ik even benieuwd of jullie dit probleem vaker hebben gezien? En wat wijsheid is?

Ik kan evt het deksel nog van de EGR draaien om te zien of het tandwiel nog in orde is. Ik zag dat dit een veel voorkomend probleem was. Echter de EGR is pas een jaar oud en de auto heeft niet meer dan 15.000 km gelopen in de tussentijd. Totale KM stand is nu bijna 220.000

 

Alvast bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien vervuild systeem, andere vragen waar hij vervangen is en terug gaan.

 

De EGR is vorig jaar vervangen, dus maximaal een jaar oud. In de tussentijd heeft de auto 15.000 km gelopen. Lijkt me niet dat de nieuwe EGR dan al vervuild is?

Daarnaast is de EGR door de vorige eigenaar vervangen en ik heb geen idee waar.

 

Ik wil vanavond het deksel er eens afhalen en de tandwielen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisteren het deksel van de EGR eraf gehad. Alle tanden van het grote tandwiel zaten er nog aan. Heb het tandwiel er echter niet uitgehaald, dus heb de onderkant niet gezien.

Echter, de EGR is vorig jaar vervangen en ziet er van buiten en onder het deksel ook als nieuw uit.

 

Zit er ergens toevallig een sensor die dit kan veroorzaken? Bedrading naar de EGR ziet er ook goed uit verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet of de kabelboom exact hetzelfde in ellkaar zit als bij de bmp motor (2.0 TDI), maar daar had ik doorgeschuurde kabels in de ribbelbuis bij de startmotor.

Oei dan kun je mooi aan het zoeken komen!!

 

Kun je eens een foto posten van waar bij jou het probleem zat?

Dan zal ik ook eens in die hoek kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

WTF zeg!! Kun je die geribbelde slang zo open maken, of moet je die eerst lossnijden om er in te kunnen kijken?

 

Was trouwens vergeten te melden dat in beide gevallen de storing optrad vrijwel direct na een koude start. Het EGR systeem kan dan nog helemaal niet werken omdat de temperatuur nog te laag is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij is al door het midden gesneden door VW. Kennelijk vonden ze bij de productie al nodig dat je er later bij kon komen.

EGR werkt niet bij koude start, maar het zou wel kunnen dat de klep wordt opengestuurd en dichtgestuurd als test. Indien zich dan een probleem voordoet dat je dan een storing hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij is al door het midden gesneden door VW. Kennelijk vonden ze bij de productie al nodig dat je er later bij kon komen.

EGR werkt niet bij koude start, maar het zou wel kunnen dat de klep wordt opengestuurd en dichtgestuurd als test. Indien zich dan een probleem voordoet dat je dan een storing hebt.

Zal eens even kijken of ik er vanavond bij kan komen en wat kan zien aan de kabels.

 

Anders dit weekend als ik de parkeersensoren voor ga vervangen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden