Ga naar inhoud
  • 0

Passat TDI 2.0 2015 bij geluid bij koude start


P00ky

Vraag

Beste Forum leden,

 

Ik hoop dat jullie mijn een beetje kunnen helpen of adviseren.

Elke keer bij een koude start hoor ik een piepend geluid na 5 a 10min gaat het weg,
het komt vanuit omgeving van de distributie riem, spanrol is 3 weken geleden vervangen (alleen de spanrol) men ging er van uit dat het de spanrol is geweest.
zie video. https://streamable.com/f1vej

 

 

9-10-2018 OPGELOST, het is de klok die tikt :-) vanuit het midden console.

Daarna hoor ik heel zacht tijdens het auto rijden een vage zachte tik geluid, soort van een relais.
ik kan het niet exact horen waar het precies vandaan komt het lijkt erop passagier zijde onderkant de dashboard (of achterkant van de motorblok).

Het is niet de CD speler, Airco aan en uitgezet geluid blijft het zelfde

Misschien dat iemand enige indicatie kan geven voordat ik

 

KM is 130000
Bouwjaar 2015
TDI 2.0 150PK

Model 3G2  / 3C

 

Alvast bedankt.

aangepast door P00ky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet om het een of ander. Ik zou even terug gaan naar de garaze. Voor het eerste probleem. Hun hebben hier ook al naar gekeken. En helaas niet verholpen. Ik herken het geluid. En zit in het distrubitie systeem. En geef ze nog eens de kans het nu nog eens te beoordelen en op te lossen.

 

 

Twee toevallig ook een filmpje van het geluid. Van in de auto. Dat is wat makkelijker te zeggen hoe of wat. Maar rechts zit bij een b8 geen relais. Alleen de 5F modullen. Voor de radio.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet om het een of ander. Ik zou even terug gaan naar de garaze. Voor het eerste probleem. Hun hebben hier ook al naar gekeken. En helaas niet verholpen. Ik herken het geluid. En zit in het distrubitie systeem. En geef ze nog eens de kans het nu nog eens te beoordelen en op te lossen.

 

 

Twee toevallig ook een filmpje van het geluid. Van in de auto. Dat is wat makkelijker te zeggen hoe of wat. Maar rechts zit bij een b8 geen relais. Alleen de 5F modullen. Voor de radio.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Dag Stephenvanengelen,

 

Bedankt voor je bericht,

 

Ja klopt je hebt gelijk, ik ga einde van de week even terug naar de dealer.en dat getik ben ik ook uit, het is mijn klok die tikt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag Stephenvanengelen,

 

Bedankt voor je bericht,

 

Ja klopt je hebt gelijk, ik ga einde van de week even terug naar de dealer.en dat getik ben ik ook uit, het is mijn klok die tikt :-)

mooi dat je het tweede geluid ook hebt gevonden. Maar ik heb eigelijk nog niet vaak mee/gehoordt dat de klok geluid maakt..

 

 

En het bijgeluid uit de motor gaat wel goed komen. Das een ding wat zeker is. Alleen jammer dat het niet in een keer is goed gegaan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mooi dat je het tweede geluid ook hebt gevonden. Maar ik heb eigelijk nog niet vaak mee/gehoordt dat de klok geluid maakt..

 

 

En het bijgeluid uit de motor gaat wel goed komen. Das een ding wat zeker is. Alleen jammer dat het niet in een keer is goed gegaan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Dag Stephen,

 

Ja het is me opgevallen dat hij een beetje te hard tikt ik weet niet of andere forum leden het zelfde hebben bij een Passat B8, maar ik vindt het minder erg, ik zal een keertje even kijken en misschien een nieuwe klok bestellen, ze kosten gelukkig niet duur 35/40 euro.

 

 

Betreft het bijgeluid afgesproken met de dealer dat ik me auto daar achter laat, dan kunnen ze de volgende dag tijdens een koude start meteen kijken waar het vandaan komt en meteen verhelpen onder hun kosten.

Ik hoop dat ze het in een keer verhelpen.

 

Ik je op de hoogte. thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook bij mij geen getik van de klok te horen.

 

Ik had trouwens precies hetzelfde geluid bij koude start. Onder garantie hebben ze de riem, 2 rollen én de waterpomp vervangen. Het laatste omdat zij niet 100% zeker waren dat het geluid veroorzaakt werd door alleen de riem of rollen en was het mee vervangen vd waterpomp voor hun goedkoper dan eventueel een 2e keer langs komen omdat het geluid nog steeds aanwezig was. Geluid is nu dus ook weg maar kan dus niet zeggen waar het vandaan kwam.

Netjes van de garage vind ik trouwens om direct alles te doen.

 

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook bij mij geen getik van de klok te horen.

 

Ik had trouwens precies hetzelfde geluid bij koude start. Onder garantie hebben ze de riem, 2 rollen én de waterpomp vervangen. Het laatste omdat zij niet 100% zeker waren dat het geluid veroorzaakt werd door alleen de riem of rollen en was het mee vervangen vd waterpomp voor hun goedkoper dan eventueel een 2e keer langs komen omdat het geluid nog steeds aanwezig was. Geluid is nu dus ook weg maar kan dus niet zeggen waar het vandaan kwam.

Netjes van de garage vind ik trouwens om direct alles te doen.

 

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

 

 

Dag Marcel,

 

Bedankt voor de info.

Dan is mijn klok niet meer goed dan zal ik het een keer vervangen.

 

hmm ok, auto is bij de dealer ben benieuwd waar ze mee komen..met riem bedoel je het distributieriem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in verschillende B8's gezeten en gereden incl. Die van mijzelf.

Bij geeneen de klok horen tikken iig, dus normaal lijkt mij dat niet.

 

Dag Stief,

 

Bedankt voor de bevestiging. duidelijk.

klok vervangen ga ik een keertje doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dag Marcel,

 

Bedankt voor de info.

Dan is mijn klok niet meer goed dan zal ik het een keer vervangen.

 

hmm ok, auto is bij de dealer ben benieuwd waar ze mee komen..met riem bedoel je het distributieriem?

Klopt, distributieriem, spanrol plus nog een andere rol.

 

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste,

 

 

 

Ik ben zojuist gebeld door de dealer.

 

De conclusie is dat mijn distributieriem droog is en dat met een nieuwe spanroller die (vorige keer) is vervangen dat maakt het piep geluid.

 

 

 

Oplossing is distributieriem vervangen plus meelooproller vervangen exclusief waterpomp, normaal zou het 670 kosten plus waterpomp. 

 

Maar ik krijg coulance regelen ik hoef dan 500 euro te betalen wat nog steeds een hoop geld is maar goed.

 

 

 

Wat vinden jullie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

500 euro na coulance? weinig coulant voor zo'n jonge auto, distributieset kost 120 euro ex btw, waterpomp 139 ex btw..

Zullen ze de waterpomp wel niet doen, want die heeft geen problemen.. betekend dat je gewoon de hele reparatie zelf betaald...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reactie.

 

Ik heb een klacht email gestuurd en ben terug gebeld door de garantie afdeling, ik heb mijn verhaal gedaan.

 

Nieuwe voorstel is distributieriem +waterpomp vervangen voor €248 (geen arbeid uren en 50% korting op de materialen.

En ik ga het volgende melden mijn voorwaarden is dan na vervangen van de onderdelen dat ik geen gepiep meer wil horen, als dat nog het geval is dan gaan ze het maar oplossen zonder extra kosten.

 

Betreft tikkende klok, ik weet nu hoe ik het kan vervangen :-) mocht er ooit iemand interesse hebben let me know.

 

ik hou jullie op de hoogte

 

Fijne avond

aangepast door P00ky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

500 euro na coulance? weinig coulant voor zo'n jonge auto, distributieset kost 120 euro ex btw, waterpomp 139 ex btw..

Zullen ze de waterpomp wel niet doen, want die heeft geen problemen.. betekend dat je gewoon de hele reparatie zelf betaald...

Dag Vdub,

 

Even een vraagje, Passat B8 tdi zit er in de distributie ruimte ook een meeloop rol,

dealer wil alleen distributie riem vervangen + waterpomp ik heb ook gezegd pak ook gelijk de meeloop rol dus ik bedoel geen spanrol die is al vervangen.

 

hebben de nieuwe modellen van passat b8 2015 ook een meeloop rol in de distributie ruimte.

 

alvast bedankt

aangepast door P00ky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even een update, distributieriem + waterpomp is vervangen, vandaag tijdens een koude start geen gepiep meer gelukkig.

 

Ik was in gesprek met een medewerker van de VW dealer die zei per ongeluk dat dit bekende problemen zijn er zijn aantal distributieriemen die niet goed zijn.

die vertonen na een tijd gepiep.

 

Even belangrijke punten.

 

stel onder de 210km spanrol maakt een raar geluid (onder coulance dit in orde laten maken door de VW) ,meteen distributieriem mee pakken en waterpomp.

stel onder de 210km distributieriem maakt een piepend geluid (onder coulance dit in orde laten maken door VW) meteen spanrol mee pakken en waterpomp.

 

Laat je niet in de maling nemen met alleen spanrol vervangen of alleen de distributieriem vervangen gelijk alles vervangen.

 

want dit kunnen ze claimen bij PON.

 

Mocht er mensen zijn de behoefte hebben voor meer info stuur gerust een bericht.

aangepast door P00ky
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@florist

 

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

 

Zeker als je meteen mensen gaat pben!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden